שעירים לנצח

(0)
לדרג

הבשורה החשובה ביותר לגברים של היום, לא חייבים להישאר שעירים - יש אלטרנטיבה

מאת: כתבה פרסומית ריקי מינצר - סמנכ"ל קר, שירותי רפואה בע"מ
קצת אחורה במנהרת הזמן:

שיעור יתר הוא ענין של השקפה, מקום, זמן ואופנה. היו ימים בהם כל נער מתבגר ציפה בכליון עיניים להופעת השערות הראשונות על החזה (שלא כמו היום, שכל ילדון מחזיק בידו טלפון סלולרי עוד בטרם למד לבצע פעולות חשבון בסיסיות וסמל ההתבגרות הוא "טום קאר" כלי רכב לילדים בני טיפש עשרה).

סמלי גבריות בעבר בהחלט כללו שיער על החזה, ואצל חלקינו גם שפם אדיר מימדים, לאורך ההיסטוריה גידלו גברים שיער על מנת לייחד את עצמם ואת תכונותיהם הגבריות, דבר שגרם לזקן ולשפם להיתפס כסמל לגבריות.

מאז חלפו מים רבים בכיורים ששטפו את קצף הגילוח, והגבר של שנת 2004 מעדיף להתהדר בתואר "מטרוסקסואל" - הכינוי המעודן-יאפי לגבר שהמילה "טיפוח" לא מבריחה אותו למגרש הכדורגל. המטרוסקסואל בוחר בגדיו בקפידה, מקפיד לציין בפני הדייט השווה לאותו ערב שהוא "מתחבר לצד הנשי שלו" ומקפיד גם על כמות השיער בגופו, לטוב ולרע.

ולהלן הסצינה ששוברת את גב הגמל (השעיר כדבעי): הגבר יושב לצפות במשחק כדורסל בין נבחרת ישראלית לנבחרת אירופאית כלשהי, נניח גרמניה, או שבדיה.
הצד הישראלי משחק בעוז, ואילו הקולגות האירופאים מניחים לטיפות הזיעה להחליק מעדנות על כתפיהם החלקלקות. נוסיף לכך את הערתה של האשה/חברה/דייט שווה: "יוו, איזה חתיך השחקן הזה. מאיפה אמרת שהוא? גרמניה?" עם תום צלחת הפיצוחים ושריקת הסיום, יגש גם אחרון הגברים העקשנים לטלפון ויקבע תור במכון כלשהו העוסק בהסרת שיער

לאט לאט...

לאט לאט, ובתחילה אפילו בצנעה, החלו גברים לפלוש לטירות המבוצרות היטב של מחוז הנשיות: הקוסמטיקאיות, אלה המורטות שיער בשעווה לכל דורש. וככל שרבו מס' הפונים - כך רבו מס' הנמלטים אחרי הפעם הראשונה. לא, הגברים בהחלט לא נועדו לסבל ולכאב הכרוכים במריטה של שיער נוקשה, מאסיבי וצפוף. הם יעדיפו חודש מילואים בריצה על ג'בלאות עם מ"ק כבד על הגב - רק תעזבו אותם מהכאב הנוראי של מריטה בשעווה חמה.

אבל מה לעשות, החיים חזקים יותר, הרצון להיפטר מהשיער לא נעלם, והישועה הופיעה לפני מס' שנים בצורת מכשיר הלייזר הראשון (ruby ) שהבטיח הרים וגבעות לכל מי ששיער מיותר בגופו.
השיער לא ממש נעלם ברוב המקרים. ושוב חלפו להן שנים עתירות שיער שרוף שהתעקש לחזור ולצמוח, אצל גברים ונשים כאחד, ויצרניות הלייזר בכל העולם הבינו שיש למצוא פיתרון לאלתר לכל המבקשים להחליק את גופם. רבים השעירים על פני הגלובוס...

עוד קצת היסטוריה:

חברות קמו והלכו מן העולם, מכשירי לייזר ואור פותחו בזה אחרי זה, כשהם מתחרים מי יבטיח יותר תוצאות בפחות זמן, תעשיות הלייזר גלגלו מחזורי ענק בבורסות העולמיות, אבל בכל המהומה, קרו גם מספר דברים חשובים:

מחקרים קליניים נערכו במרכזים רפואיים בעולם סביב נושא הסרת השיער בלייזר, פיסיקאים ישבו על המדוכה למצוא את אותה קרן אור מופלאה שתיטיב להסיר שיער, ובעיקר, הצטבר נסיון רב מאוד במאות ואלפי מרפאות ומכונים להסרת שיער בלייזר באשר ליכולת להסיר שיער לגברים ולנשים.

אמנם, יש הבדל בתוצאות הטיפול בין גברים לנשים, מסיבות שחלקן ידועות, וחלקן נשארו עלומות בפני המדע. אבל, אפשר לעשות סיכום ביניים נכון לשנת 2004: כבר אין צורך להישאר שעירים לנצח.

ועתה לעובדות:

שעור הגברים המסירים שיער בלייזר מגיע עד כ 45% - מכלל הפונים למרפאות.
אזורי הגוף המבוקשים ביותר לטיפול הם (לפי סדר זה): גב וכתפיים, חזה, בטן, צוואר, ישבן, עצמות לחיים, אזניים.
אזורים אחרים בהם נהוג לבקש דילול בלבד: רגליים, ידיים.
מעטים מבקשים להיפטר מחובת הגילוח בפנים ע"י הסרה בלייזר, מה שמוכיח כי חלק מסמלי הגבריות עוד כאן, בועטים וצומחים.

ואשר למיכשור: הלייזרים של הדור העכשווי מתבססים על DIODE - מוליכים חשמליים המוליכים בצורה יעילה את אנרגית קרן הלייזר. גם מכשירים הפועלים בטכניקה של הבזקי אור (IPL) מבצעים "קמבק" - בגרסה מעודכנת ויעילה יותר מאחיהם של שנות התשעים.

מכשירים אלה אכן הוכיחו שיפור ניכר בתוצאות שהם משיגים, אבל, ושימו לב היטב ל"אבל" הזה: עדיין רחוקה הדרך מהבטחת תוצאות במעט טיפולים, ואם נפשכם חשקה להיות חלקים לגמרי, ללא אף שערה אחת - נא פנו למדור האגדות, לצד סינדרלה. עדיין לא.

אז מה כן אפשר: אפשר להשיג דילול מהותי בכמות שיער, בשעור של בין 60-90% מכמות השיער המקורית, וזה בתנאי שיהיה לכם סבלנות רבה לבצע את כל מס' הטיפולים שיידרשו להשיג את התוצאה המיוחלת הזו.

ואשר לשאלה הנשאלת ביותר: אז כמה טיפולים צריך? התשובה שאני נוהגת לתת קשורה למקורות העבריים: "מאז חורבן הבית, הנבואה ניתנה לשוטים", ובמילים פשוטות: החל מ 6 טיפולים - לא ידוע מתי זה ייגמר.

בשורה לגברים המתקרבים לגיל 40: רובכם תיהנו מתוצאות מעולות וביחסית מעט טיפולים. ולכל הגברים: בין הטיפולים תהיו חלקים לתקופה שבין חודשיים לחצי שנה ויותר.

ומה באשר לצעירים, בני עשרים ומעלה? גם אתם תגיעו לתוצאות, אבל יהיה צורך במספר גדול יותר של טיפולים. למה? על כך עונה ידידי, ד"ר ג'.ש. "ככה!". כלומר, אף אחד לא ממש יודע, למרות שיש "חשד" כי מדובר בתעלול הנגרם ע"י ההורמון הגברי בשילוב עם שורשי שיער הנמצאים עמוק יותר (לעומת נשים למשל) - שילוב המאט את התוצאות.

ועוד כמה נתונים על טיפולי לייזר להסרת שיער:

הטיפול כרוך בכאב, בעיקר אצל המין החלש (כלומר, אצלכם, גברים יקרים). לא חייבים לסבול: מורחים משחה מאלחשת (משחת הרדמה) שעה לפני הטיפול. לאלה שמשחה לא מספיקה להם: מוסיפים שקיות הקפאה או מכשיר הפולט אויר צונן מאוד העוזר לאלחש את העור. לא בכל מכון יש מכשירים כאלה. כדאי לברר מראש.

משך טיפול ממוצע: גב וכתפיים - כשעתיים, חזה בטן גם, אזניים - דקות ספורות.

אופן הטיפול: ברוב המכשירים יש צורך לגלח את השיער ביום הטיפול. מורחים שכבה דקיקה של ג'ל קריר, ומחליקים את ידית הטיפול על פני האזור המטופל.
נוכחות רופא: חובה. הרופא צריך לאבחן את העור, סוג השיער, רקע רפואי, מחלות או טיפול תרופתי העלולים למנוע את הטיפול וכן לקבוע את סוג המכשיר ועוצמת הטיפול. לא חובה שרופא יבצע את הטיפול! מרבית המכונים המתהדרים בכך ש"אצלנו רק רופאים מטפלים" למעשה מעסיקים את מי שהיו רופאים בארצות מוצאם, אולם אין בידיהם רשיון רופא ישראלי כנדרש בחוק. הפעלת הלייזר היא טכנית, כמקובל בכל בית חולים: טכנאי רנטגן, טכנאי דיאליזה וכו'.

תופעות לואי: אדמומית בעור שחולפת תוך שעות אחדות, לעיתים מעין "פפולות" - בצקות קטנות - גם הן נעלמות יחד עם האדמומית.
תופעת לוואי נוספת: השיער נושר תוך כשבוע - עשרה ימים מיום הטיפול. תופעה מבורכת כמובן.

כוויה: עלולה להתרחש, אם כי במיכשור הקיים היום יש פחות ופחות כוויות. אם המכון בו אתם מטופלים הוא בעל נסיון רב, סיכויי הכוויה קטנים עד קלושים, ולרוב מדובר במשהו שטחי שחולף מאליו. אבל מי שמבטיח לכם ש"אצלי אין כויות" - כנראה פתח לפני שעה את המכון.

סיכונים: חד משמעית הלייזר לא מסרטן! אין סיכונים מיוחדים פרט למה שנכתב בפסקה לעיל.

ועוד על הבטחות: מי שמבטיח לכם שבתוך 3 טיפולים השיער ייעלם, או שתהיו חלקים כליל לנצח נצחים בעצם לוטש עיניו לכרטיס האשראי שבכיסכם, ולא בטוח שבטיפול הבא תמצאו את המכון לו שילמתם.

בין הטיפולים תהיו חלקים, ומה שיצמח אחר כך יהיה שיער עדין ורך, שכאמור, כמותו תלך ותפחת עם התקדמות הטיפולים. התוצאה: מעט מאוד שיער, פלומתי, חלקו לא נראה כמעט לעין. מראה אסתטי ונאה לכל הדעות.

ואשר לשאלת השאלות: כמה זה עולה? על כך אני אומרת "טעמה המר של איכות ירודה נשאר זמן רב אחרי שפג טעמו המתוק של המחיר הנמוך". אחרי הכל מדובר בגוף שלכם. לכו על הטוב ביותר.

בואו לדבר על כך בפורום הסרת שיער בלייזר


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום