שתי השתלות ריאה בוצעו בבי"ח בילינסון

(0)
לדרג

מרתון ההשתלות ממשיך, אשה בת 53 ואדם בן 66 זכו בחיים חדשים ובראות חדשות - נושמים לרווחה

מאת: השתלת ריאה בוצעה באשה בת 53 מאור יהודה ואם לשלושה, אשר סבלה כ-5 שנים מפיברוזיס ריאתי (לייפת של הריאות - הצטלקויות). השתלת ריאה נוספת בוצעה בגבר בן 66 מרמת גן ואב לשלושה, אשר סבל גם הוא כ-5 שנים מאותה מחלה.
על הניתוחים

השתלת ריאה בוצעה באשה בת 53 מאור יהודה ואם לשלושה, אשר סבלה כ 5 שנים מפיברוזיס ריאתי (לייפת של הריאות - הצטלקויות).

ניב (בנה של המושתלת): "חיכינו זמן רב לשיחת הטלפון מביה"ח שמבשרת על ההשתלה. כשהגיעה השיחה, התרגשנו מאוד במשך מס' דקות ומיד נכנסנו להכנות שדמיינו אותן מס' פעמים. חיכינו מחוץ לחדר הניתוח בציפייה דרוכה וכססנו ציפורניים. לאחר שהרופאים עדכנו שהכל עבר בשלום, נשמנו לרווחה. מאוד חשוב שאנשים יתרמו איברים ובכך יצילו חיים וישפרו איכות חיים של אנשים רבים שממתינים להשתלה".

ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר מילטון סאוטה, מנהל היחידה לכירורגיה של הריאות וד"ר אלון שטמלר, סגן מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב.
הרדים: ד"ר ולרי גולדשטאוב, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

השתלת ריאה נוספת בוצעה בגבר בן 66 מרמת גן ואב לשלושה, אשר סבל גם הוא כ 5 שנים מאותה מחלה.

ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר גידי סהר, מנהל היחידה להשתלות לב וריאה, ד"ר בנימין מדליון, מנהל היחידה לכירורגיה של אי ספיקת הלב וד"ר מריוס ברמן, רופא במחלקת ניתוחי חזה ולב בבי"ח בילינסון בניהולו של פרופ' ברנרדו וידנה.
הרדימה ד"ר קרינה הוטין, רופאה בכירה במחלקת הרדמה.

לדבריו של פרופ' מרדכי קרמר, מנהל המכון למחלות ריאה בבי"ח בילינסון: "מצבם של שני החולים בשנה האחרונה הורע עד כדי צורך בהשתלה. שניהם נזקקו לחמצן והיו מוגבלים ביותר גם בפעולות יומיומיות כמו עלייה במדרגות".

ד"ר גידי סהר: "לאור המיומנות הרבה שרכשנו בעשרות ההשתלות שהיו עד כה ולאור עבודת הצוות המעולה, ניתוחי ההשתלות כיום קצרים יחסית והחולים מחלימים מהר יותר".

מצבם של שני המושתלים טוב.

מצוקת איברים
עקב בעיות דתיות ועקב חוסר במודעות בציבור ישנה בארץ בעייה קשה של איברים להשתלה, פשוט אין.

חולים הזקוקים להשתלה יכולים לחכות לה במשך שנים ארוכות, ולשווא, מספרם כיום בארץ עומד על 1000 ממתינים (ויותר) להשתלה, חלקם ימותו עד שתגיע התרומה המתאימה.
שיעורי ההצלחה כשהשתל נטמע היטב בגוף המושתל ולא מתבצעת דחייה - גבוהים, ומגיעים ברוב המקרים ל-90 אחוז ויותר. בעוד חולים הסובלים מאי ספיקת כליות מתקדמת מטופלים בדיאליזה כאמצעי זמני עד לניתוח השתלת כליה, הרי לגבי הלוקים באי-ספיקת כבד מתקדמת או באי-ספיקת ריאות או לב מתקדמת, השתלה היא הפתרון היחיד.

במדינת ישראל עומד השיעור על 11 תורמים למיליון תושבים, וזאת למרות השיעור הגבוה יחסית של תאונות הדרכים בארץ שלמרבה הצער "מספקות" לרוב את האיברים המתאימים להשתלה.

בכל בית חולים ישנו עובד מיוחד שתפקידו הוא לבקש מהמשפחות את איברי יקיריהם שנפטרו, ולתאם בינן לבין הממסד הרפואי, זהו תפקיד קשה אך חיוני, ועדיין 55 אחוז מהמשפחות מסרבות לתרומה, חתימה על כרטיס תורם איברים (בעוד התורם הפוטנציאלי בחיים) מקלה מאוד על העניינים ומסייעת להצלת חיים, על כרטיס כזה אפשר לחתום באגודת אדי ובמרכז הלאומי להשתלות.

בואו לדבר על כך בפורום השתלות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום