על המפה

(0)
לדרג

דוקטורנט ממכון ויצמן למדע נכלל ברשימת 100 הממציאים והיזמים הצעירים המובילים בעולם

על האדם

יעקב בננסון, תלמיד מחקר (דוקטורנט) במעבדתו של פרופ' אהוד שפירא במכון ויצמן למדע, נבחר כאחד מ-100 הממציאים והיזמים הצעירים המובילים בעולם, ברשימה שהורכבה על-ידי חבר שופטים בין-לאומי ועורכי כתב העת Technology Review היוצא לאור מטעם המכון לטכנולוגיה של מסצ'וסטס, ארה"ב. ברשימה נכללים צעירים בני 35 ומטה שעבודתם בפיתוח טכנולוגיה חדשנית עשויה להשפיע על אורחות חיינו בעתיד. יעקב בננסון הוא הישראלי הראשון שנכלל ברשימה יוקרתית זו.

על מה ולמה?

בננסון הצטרף כתלמיד מחקר (דוקטורנט) למעבדתו של פרופ' שפירא במכון ויצמן למדע בשנת 1999 בהיותו בן 24. במסגרת זו השתתף בפיתוח דרכים לביצוע חישובים באמצעות מולקולות של החומר הגנטי די-אן-אי, ואנזימים שונים. תהליך חישוב מולקולרי זה נועד על פי חזונם של המפתחים לאיבחון ולטיפול במחלות שונות, לרבות סרטן. מחקר זה הוביל לפיתוח המחשב הביולוגי הקטן בעולם, המופיע בספר השיאים של גינס. באחרונה "שודרג" המחשב הזה כך שכיום הוא יכול לאבחן סמנים מולקולריים הקשורים לתהליכים של התפתחות סרטן במבחנה (כלומר, לא בגוף חי), ולשחרר בתגובה מולקולה שבולמת את התהליך. מחקר זה הוא שהכניס את בננסון לרשימת 100 הממציאים והיזמים הצעירים המובילים בעולם.

בשנת 1998 קיבל בננסון את פרס קרן וולף למצוינות בלימודים אקדמיים. כיום הוא נכלל ברשימת הדיקן של מדרשת פיינברג שהיא הגוף האוניברסיטאי של מכון ויצמן למדע.

רשימת 100 הממציאים והיזמים הצעירים המובילים בעולם תיחשף בטקס מיוחד שיתקיים במכון לטכנולוגיה של מסצ'וסטס, במסגרת הכינוס השנתי המוקדש למגמות עתידיות בתחומי המדע והטכנולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום