צום קל? לא בכל מחיר

(0)
לדרג

האם לחולי סרטן כדאי לצום? האגודה למלחמה בסרטן ממליצה שלא, בעיקר אם אתה בעיצומו של טיפול

מאת: לרגל יום כיפור מפרסמת האגודה למלחמה בסרטן המלצה לחולי סרטן (ובמיוחד לאלו הנמצאים באמצע טיפול) לא לצום, אלא באישורו של הרופא המטפל
פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי:

"צום עלול להזיק לחולי סרטן, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר. הוא עלול לגרום לתופעות ותחושות בעייתיות ולא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות וחיוניות כל כך לחולי סרטן. כדאי מאוד, שחולי סרטן (גם אם צמו עד היום, או נמנים על המגזר הדתי) יוועצו ברופא המטפל ואף יקבלו אישור מרב על מנת לא לצום (אלא אם כן התקבל אישור רפואי)".

שתייה מרובה מומלצת וחיונית במיוחד לחולי סרטן, והשתייה מקלה על תופעות הלוואי הנגרמות מהטיפולים הכימותרפיים, כגון הקאות ושלשולים ולחלופין עצירות.
לכל אלו השתייה הכרחית, גם אגודת הסרטן האמריקאית ממליצה לחולי סרטן להימנע מצומות.

על חולי הסרטן בישראל 2004

היום חיים בישראל כ- 120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב, מנתוני רישום הסרטן הלאומי עולה כי מדי שנה נוספים כ- 23,000 ילדים נשים וגברים אל מעגל חולי הסרטן, הודות לגילוי המוקדם ולשיפור בדרכי הטיפול ושימת דגש על אמצעי האבחון, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה, וכן במספר האנשים שחלה הטבה במצבם ושיפור בהרגשתם בעודם חולים.

על מחלת הסרטן

מחלת הסרטן אינה מחלה אחת. מוכרים כיום למעלה מ - 200 סוגים שונים של גידולים ממאירים. הגידולים נבדלים זה מזה באיברים בהם הם מתפתחים, בסוג התאים המאפיין אותם, בקצב התפתחותם, בתופעות הגופניות שהם גורמים ובגיל החולה. הטיפול וסיכויי ההחלמה שונים מאד מחולה לחולה. בהקשר זה, יש חשיבות מרובה לגילוי המוקדם של המחלה, ולאבחון המדויק שלה. הטיפול משתנה בהתאם למועד גילוי המחלה, ולמצבו הכללי של החולה.

היום מרפאים אחד מכל שני חולי סרטן הודות לשיטות החדישות ולדרכי האבחון המוקדם, הטיפול משתנה בהתאם לגילוי המחלה וכן בהתאם לגילו של המטופל (לילדים אחוזי שרידות גבוהים יותר, למשל...)

על האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952. מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן ממשיכה להוות יעד לאומי ממדרגה ראשונה, ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור - בריאים וחולים. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור, וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו.


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום