אנו רוכבים בדרך

(0)
לדרג

350 רוכבי אופניים, ירכבו על פני 600 ק"מ ממטולה עד אילת במשך שלושה ימים - למען המלחמה בסרטן

מאת: מסע "רוכב ישראל", אירוע האופניים השנתי הגדול של רוכבי האופניים בישראל הנערך מדי שנה בחול המועד סוכות. יערך בין ה - 2-4 באוקטובר, בחסות ראשית של חברת מאיר יבואני VOLVO ובשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.
רוכב ישראל

המסע יקרא רוכב ישראל 2004 VOLVO FOR LIFE והוא מאורגן על ידי חברת צימוק בע"מ וההכנסות תתרמנה למען המאבק במחלות הסרטן בישראל.

המסע ימשך על פני כ 600 ק"מ, במשך שלושה ימים, ממטולה בצפון ועד אילת שבדרום. במסע צפויים להשתתף כ 350 רוכבי אופניים. מסע זה הנו אירוע האופניים השנתי הגדול של רוכבי האופניים בישראל הנערך מדי שנה זו השנה השלישית ברציפות. השנה לראשונה נערך המסע בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן וההכנסות יתרמו למען המאבק במחלות הסרטן בישראל. נותני חסות נוספים למסע, מפעלי ד"ר פישר, חברת הרץ, איתורן, נביעות, מעריב, HOT מוטורולה, מירס תקשורת, עופר ספנות, איזוטון, כלנוע, ונטיל אנרגי- עלית ועוד.

על ענף האופניים - בצידי הדרכים

קהל רוכבי האופניים בארץ מגוון, יחד עם זאת רובו קהל צעיר ותוסס, זהו קהל בעל מאפיינים חברתיים ברורים המחפש ריגושים והרואה ברכיבה על האופניים שילוב בין ספורט ובריאות לבין תחושת "הביחד", ידיעת הארץ וכיף. ענף האופניים בישראל מוערך בכ- 150,000 רוכבים פעילים לשם רכיבה עממית ספורטיבית. קיים גידול שנתי של 15% במספר הרוכבים, כ- 30,000 זוגות אופניים מקצועיות נמכרים בשנה ואף נפתחות חנויות חדשות. בשנים האחרונות קיים גידול במספר האירועים והתחרויות והוא עומד על כ - 30 אירועים בשנה במתכונת של רכיבה תחרותית וכענף ספורט בינלאומי.

בארה"ב קיימים מעל 20 מליון רוכבים פעילים, ההוצאה השנתית בתחום בארה"ב מגלגלת מעל ארבע מיליארד דולר. באירופה טור דה פרנס האירוע הספורטיבי השני בסיקור עולמי, 75 ערוצי שידור ב- 175 מדינות ושני מיליארד צופים.
דחיפה גדולה לקידום הענף בארץ ובעולם נתן לאנס אמסטרונג, הרוכב הבולט בעולם, שניצח 5 פעמים בטור דה פראנס. לאנס עצמו היה חולה בסרטן האשכים והחלים, מאבקו מהווה דוגמא ליכולת האדם להתגבר על המחלה ולהמשיך את החיים בגאון.

על היתרונות הרפואיים של הרכיבה על אופניים יש ויעוחים ודיונים בקהילות הרפואיות, ד"ר אירוין גולדשטיין מבית הספר לרפואה של בוסטון בארה"ב מסביר כי פעילות גופנית טובה ללב ולגוף ומשפרת את התפקוד המיני, אולם לעומת זאת- הוא ממליץ להימנע מרכיבה על אופניים עקב הסכנה לחימום מוגזם של איזור האשכים ולפגיעה אפשרית בפוריות ובתפקוד המיני, לעומתו מגיח מחקר נוסף (איטלקי) המעיד על כך שדווקא רכיבה מתונה על אופניים תיטיב עם מערכת המין, מי צודק?

הקהל כפי הנראה, הקהל הרחב שמצביע בגלגלים ונוהר לחנויות ולדרכים, אופניו לרגליו.
כבר באולימפיאדה הראשונה, באתונה 1896, נערכו תחרויות רכיבה על אופניים. במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 התחילו הרוכבים המקצועיים להגיע למשחקים ולמשוך תשומת לב, מאז הענף רק משתכלל ומתקדם.


בישראל נמכרים מדי שנה אלפי זוגות אופני הרים, רכיבה על אופניים נותנת לרוכב הממוצע תחושה שהוא עדיין קצת ילד, בלי גלגלי עזר, אבל נוסע קדימה, שוטף את הכביש.
חוץ מגעגועי הילדות, הרכיבה נותנת תחושה מבוססת מציאות שהנה, אתה עושה דבר מה למען גופך ולמען הדיאטה שלך, הרכיבה היא ספורט מגוון, מרגש, שונה, והתוצאות לא מאחרות לבוא.

"הרכיבה היא כמו להרביץ לשק אגרוף" אומר רוכב ותיק, "רק שקטה יותר, מתחברת יותר לטבע, משחררת יותר, חוויה רוחנית כמעט", זאת לגבי רכיבת ההרים והטיולים, אבל רכיבת כביש היא משהו אחר, האדרנלין והמתח הכרוך ברכיבה לצד הכביש הם שונים בתכלית (ואולי מפתים יותר? הסכנה כמקדמת מכירות?)

על האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952 מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. היום חיים בישראל כ - 120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ - 23,500 חולי סרטן חדשים. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו.

המסלול המפורט של המסע

יום שבת 2 באוקטובר מאכסניית תל חי ועד לצומת גלילות
זינוק בשעה 06:00
מאכסניית תל חי, רכיבה על כביש 99 לכיוון צומת מצודות ומשם דרומה על כביש 90 דרך קריית שמונה, צומת מחניים עד לצומת עמיעד שם פונים לכביש 85 עד לצומת נחל עמוד ומשם לכביש 65 לכיוון צומת גולני. המשך רכיבה על כביש 77 לכיוון צומת המוביל, צומת אלונים וצומת השומרים. פניה שמאלה בכביש 722 לצומת התשבי, צומת יוקנעם ונסיעה בכביש 70 לצומת פורדיס ומחלף זכרון יעקב. פניה שמאלה בכביש 4 ורכיבה עד לצומת בית ליד, פניה ימינה לצומת נתניה מרכז, שמאלה בכביש 2 עד צומת גלילות. סיום יום ראשון למסע במגרש חניה קנטרי קלאב.
07:00 - נקודת מים מהירה כביש 90 קניון ראש פינה
08:30 - נקודת מזון כביש 65 תחנת דלק "אבו נימר" + תחנת איזוטון
10:30 - נקודת מים כביש 722 בית העלמין צומת אלונים
12:00 - נקודת מזון כביש 4 תחנת דלק - "דלק" זכרון יעקב (הקמת סככת צל) + תחנת איזוטון
13:00 - נקודת מים כביש 4 תחנת דלק "אלון" משמר השרון
14:30 - נקודת סיום ליום הראשון של המסע קאנטרי קלאב גלילות
יום ראשון, 3 באוקטובר - מגני התערוכה ת"א עד מצפה רמון
זינוק בשעה 06:00
ממרכז הירידים בגני התערוכה של תל-אביב, רוכבים דרך בני אפרים ועולים על נתיבי-איילון דרום ורוכבים עד צומת גנות, מחלף השבעה. עולים על כביש 4 ורוכבים דרומה, דרך מחלף אשדוד לצומת אשקלון (יד מרדכי). פונים לכביש 34 עד צומת נתיבות ומשם לכביש 25 דרך צומת גילת. חוצים את צומת הנשיא וממשיכים עד שדרות טוביהו בבאר שבע. דרך צומת בית אשל עולים על כביש 40, צומת הנגב, צומת משאבים, צומת טללים, צומת חלוקים, צומת הרוחות והעלייה האחרונה למצפה רמון. סיום יום שני למסע בבריכת השחייה במצפה רמון.
08:00 - נקודת מים כביש 4 קניון עד הלום
09:30 - נקודת מזון כביש 34 אורחן יד מרדכי - תחנת איזוטון
11:30 - נקודת מים כביש 25 קאנטרי קלאב באר שבע
13:00 - נקודת מזון כביש 40 צומת טללים מ.א. נגב - תחנת איזוטון
14:30 - נקודת מים מהירה כביש 40 כלא נפחא
15:00 - נקודת סיום ליום השני של המסע בריכת השחייה העירונית מצפה רמון

יום שני 4 באוקטובר - ממצפה רמון דרך מעלה העצמאות לאילת
זינוק בשעה 06:00
ממצפה רמון ומשם דרך מעלה העצמאות בכביש 40 לצומת ציחור. מצומת ציחור לצומת שיזפון. פונים מערבה לכביש 12 המוביל לצוקי עובדה, בקעת הסיירים, מעבר נטפים וכניסה לעיר אילת דרך הגיא, שדרות חטיבת הנגב ודרך יותם עד לבריכת השחייה העירונית לטקס סיום.
07:00 - נקודת מים מהירה כביש 40 סוף המישר
08:00 - נקודת מזון כביש 40 מחנה ק.א.צ.א. פארן + תחנת איזוטון
09:00 - נקודת מים כביש 40 צומת שיזפון
10:00 - נקודת מזון כביש 12 שדה התעופה עובדה + תחנת איזוטון
12:00 - נקודת מים מהירה כביש 12 מחנה שיקמה
13:00 - נקודת מים כביש 12 מעבר נטפים
14:00 - נקודת סיום ליום השלישי של המסע בריכת שחיה עירונית אילת


לאתר האגודה למלחמה בסרטן, לחץ כאן

ביטוח רכב בחסות MPH

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום