חייך, תיקנת אותה.

(0)
לדרג

רוצים חיוך צחור? מה ההצע הקיים כיום בשוק? הסברים, שיטות ושאיפות לשיניים מושלמות - מדריך

מאת: במהלך הקיץ, נרשמת עליה חדה בפניות להלבנת שיניים וטיפוליים דנטאליים אסתטיים על מנת להשיג "חיוך מושלם". ד"ר רוני אמיד, רופא שיניים העוסק באסתטיקת ושיקום הפה, מסביר כיצד ניתן ליצור בקלות, ובפשטות חיוך צחור כמו בפרסומות ...
למה אנחנו כל כך רוצים שיניים לבנות?

אולי פעם, בימי האדם הקדמון, שיניים בריאות היוו אינדיקציה לבריאות, תזונה טובה יותר וליכולת להשיג יותר מזון.

היום, כבר לא שופטים אדם על פי יכולת ההישרדות שלו (או אולי כן?) אבל טורי שיניים צחורות כפנינים עדיין משדרות בריאות, נעורים ועליזות הקיימים בעיקר בפרסומות - ואנחנו רוצים את זה...

לאחר טיפול ראשוני של הסרת אבנית אצל השיננית, ישנם מגוון טיפולים להלבנת שיניים ולשמירה על אסתטיקת הפה :

פרופיג'ט

טפול של סילוק משקעים וכתמי צבע שהצטברו על השיניים, באמצעות מכשיר המנקה את השיניים ביסודיות. ד"ר אמיד מסביר כי: "הניקוי מבוצע ע"י התזה בלחץ של תרסיס המורכב ממים, אויר וגבישי אלומינה אוקסיד (חומר דמוי חול). תוך זמן קצר מאד, יוחזרו לשיניים צבען ומראן המקורי, זאת לאחר שייפרדו מכתמי העישון, קפה, תה ושאריות מזון ש"התנחלו" על השיניים ו"סרבו לפרוש" גם לאחר שכנוע וצחצוח מאסיבי....".

ג'ל הלבנה לשיניים

בשלב הבא, ניתן "להעלות מדרגה" ולהבהיר את השיניים, בטכניקה פשוטה זו: רופא השיניים מורח ג'ל הלבנה על השיניים וחומר הגנה על החניכיים. זהו טיפול קצר בן שעה בלבד המבהיר את השיניים ומעניק תוצאות מעולות.

תבניות אישיות לשיניים

באם התוצאה עדיין אינה גורמת לחיוך של שביעות רצון... ניתן להגביר את האפקט בעזרת תבניות אישיות המותאמות על ידי רופא השיניים. ד"ר אמיד מסביר: "אלו הן תבניות אשר ממלאים במעט חומר הלבנה, באופן עצמאי, ומניחים על השיניים לפני השינה או למספר שעות במהלך היום. לאחר 5-6 ימי טיפול, מתקבלות שיניים צחורות ולבנות".

חזיתיות חרסינה

במקרים בהם תוצאות הבהרת השיניים אינן מספקות, ניתן לשנות את צבע שיניים (כמו גם את צורתן) בעזרת עלים דקים מחרסינה המודבקים בחזית השיניים. באמצעות החזיתיות ניתן לשנות את צבען של שיניים ועם זאת לשמור על הגוון הטבעי שלהן. החזיתית הינה דקה ושקופה ומאפשרת מעבר קרני אור דרכה, על ידי כך הצבע המתקבל הינו "חי", בדומה לצבע שן טבעית.

ד"ר אמיד מוסיף כי: "החזיתיות מאפשרות לבצע "תיקונים" אסתטיים נוספים כגון: שינוי כיוון השיניים (הבלטה החוצה או הכנסה לתוך חלל הפה), השוואת גודל שיניים, השלמת שיניים שבורות, שנוי רוחב או אורך שיניים ועל ידי כך מתאפשרת סגירת מרווחים או השלמת שיניים שחוקות, וכמובן כל זאת תוך שמירה על חיות השן. התוצאה האסתטית המדהימה נשמרת שנים רבות".

סתימות לבנות

להשלמת מראה החיוך הלבן המושלם ניתן היום להיפרד מ"סתימות הכסף האפורות/שחורות" ולהחליפן בסתימות לבנות מחומרים מרוכבים בצבע השן, וזאת מבלי להתפשר על החוזק התפקודי . בעזרת טכניקת קישור חדישה, מאוחה חומר השחזור אל השן ויוצר מהשן והסתימה יחידת מקשה אחת. על ידי כך מצטמצמת מאד האפשרות לשבירת קירות השן (כפי שקרה לא פעם עם סתימות האמלגם הכהות).
התוצאה האסתטית המתקבלת מטיפול זה, הינה מרשימה ביותר. השיניים המשוחזרות נראות טבעיות לחלוטין וזאת מבלי להתפשר על חוזקן.

ד"ר אמיד מציין כי לשיטה זו מס' יתרונות נוספים: "נמנע מצב השתקפות סתימה כהה דרך קירות השן הדקים או הכתמה כהה מחומרים שחלחלו לחניכיים, מופחתת התחושה הלא נעימה בשיניים כתוצאה משנויי טמפרטורות (חום או קור), וזאת משום שבשחזור אין מתכת. בנוסף, השחזורים החדשים אינם מכילים כספית, מה שתורם הן לגופנו והן לאיכות הסביבה ".

כתר חרסינה בעל מראה טבעי

ניתן לשקם שיניים אשר שינו צבען בעקבות טיפול שורש או אבדו חומר בעזרת כתר. בניגוד לכתרי החרסינה "מהדור הישן", כתר החרסינה המיוצר היום נראה כשן טבעית לכל דבר על כל גווניה ומאפייניה. דיוק רב בעבודת הרופא ועבודת טכנאי מוקפדת, יניבו כתרים המשתלבים בצורה מושלמת ב"חברת" השיניים האחרות ויתרמו באופן ניכר להשגת אפקט החיוך המושלם.
ד"ר אמיד מסביר כי :" כתרים על בסיס מתכת אצילה או ללא מתכת כלל יסייעו לתגובה בריאה של חניכיים מסביב לכתר וכך תמנע תופעת האזור הכהה והדלקתי הנפוץ כל כך בכתרים מהעבר".

בעזרת טכניקות מתקדמות ניתן לחבר היום חרסינה למתכת אצילה, על ידי כך נוכל למנוע: דלקות, הצמדות חיידקים וכן מיסוך של אזורים כהים מתחת לחניכיים.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת שיניים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום