שחר חדש של אינסולין

(0)
לדרג

שילוב אינסולין בשלב מוקדם מהנהוג של המחלה עשוי להביא לאיזון הסוכרת תוך 3 חודשים, כך עולה ממחקר חדש

מאת: מחקר חדש שנערך ע"י המכון המרכזי לסוכרת בגרמניה, ושבדק 12,000 חולי סוכרת, מצא כי כל החולים שטופלו רק בכדורים ועברו לטיפול משולב של אינסולין וכדורים הצליחו להגיע לאיזון הסוכרת תוך שלושה חודשים מתחילת הטיפול.
על המחקר

המחקר החדש, שהיה תצפיתי, והוצג לראשונה בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לסוכרת, מצא כי
כל החולים שעברו לטיפול המשולב באינסולין וכדורים הצליחו לשמור על המדד הנדרש של HbA1C מתחת ל-7 . בנוסף ציינו החוקרים כי כל החולים בסוכרת מסוג 2 נשארו מאוזנים לאורך כל תשעת חודשי המעקב וכי החולים לא העלו במשקל, תופעה נפוצה אצל חולים המטופלים באינסולין.

תוצאות המחקר החדש שינו את נורמת הטיפול ב- 12,000 חולים, שהיו מטופלים עד אותו רגע בכדורים בלבד, והעבירם לטיפול באינסולין מסוג לנטוס בשילוב עם כדור. האינסולין לנטוס הינו ייחודי ומאפשר לחולים לשמר על רמת אינסולין בסיסית למשך 24 שעות. תוספת הכדורים נועדה לאזן את רמות הסוכר הגבוהות לאחר ארוחות.

לא משמינים, עומדים בטפולים

על פי החוקרים, החולים שהגיעו למחקר עם מדד HbA1C של 8.7 , המהווה אינדיקציה לכך שמחלת הסוכרת אינה מאוזנת, עמדו בתום המחקר על מדד A1C השווה ל-7 בלבד. לפי ארגוני הבריאות העולמיים זהו מדד המטרה שאמור למנוע מהחולים את סיבוכי המחלה ביניהם: מחלות לב, שבץ, עיוורן ובעיות כליה.

אחת מתופעות הלוואי מהם חוששים חולי הסוכרת היא ההשמנה המיוחסת לטיפול באינסולין. תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי לא רק שמדד ההשמנה של החולים לא עלה, אלא הוא אף ירד במקצת. לטענת החוקרים תוצאה זו מסירה מחסום נוסף בדרך לטיפול מוקדם יותר באינסולין.

לדברי אחד מהחוקרים, ד"ר סטפן שרייבר מומחה לסוכרת במכון המרכזי לסוכרת בגרמניה: "תוצאות המחקר הנוכחי מאשרות כי הטיפול באינסולין לנטוס בשילוב עם כדורים הנה דרך בטוחה ונוחה להביא לאיזון מיטבי של חולי הסוכרת".
עוד הוסיף כי ידוע שככל שמחלת הסוכרת מתקדמת החולים אינם מצליחים להגיע לאיזון טוב של רמות הסוכר אך האינסולין נתפס כ"פתרון אחרון" בעוד שהמחקר נוכחי מראה כי הטיפול אינו בעייתי והחולים מצליחים לעמוד בו לאורך זמן.

בואו לדבר על כך בפורום סוכרת

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום