סיפורי בתי חולים

(0)
לדרג

על שתי מרפאות חדשות הנפתחות בימים אלו בשני בתי חולים שונים, להורים, לנוער ולמבוגרים - בואו לקרוא

מאת: על שירות חדש וייחודי לקהילה : בית ספר להורים במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר. ועל מרפאה לאבחון וטיפול בהפרעות קשב לנוער ומבוגרים בבי"ח לוינשטיין, חדשות לבקרים.
הורות היא הדבר היפה ביותר שהטבע יצר, אך אף אחד מאיתנו לא נולד הורה, לכן, הוחלט ב"שיבא" ללמד, לתמוך ולתת עצה ועזרה להורים ולילדיהם ולפתוח בית ספר מיוחד להורים:

למה צריך בית ספר להורים?
להורים שרוצים לקבל תמיכה והכוונה במילוי התפקיד המורכב והחשוב ביותר בחייהם:
- להבין טוב יותר את ילדיהם ואת עצמם
- לשפר את האווירה בבית
- לקבל כלים להתמודדות במצבים, שמרגישים בהם היום חסרי אונים
- להפחית מריבות בין האחים
- לקבל תחושת ביטחון בהורות
- להגיע ליותר שיתוף פעולה וכבוד הדדי
- לתווך ארוך - לגדל ילדים עצמאיים, שיוכלו לחיות בהרמוניה עם העולם הסובב אותם.


המרכז הרפואי "שיבא" וביה"ח "ספרא" לילדים מזמין את קהילת ההורים למסע של סדנאות ולימוד שמטרתם העשרת הידע בנושאי הורות ומשפחה.
מיטב הרופאים והמומחים של המרכז הרפואי, יעניקו להורים ידע רב בנושאים הנוגעים ללבם וללב ילדיהם. נושאי ההרצאות מיועדים להורים לילדים בכל הגילאים- מגיל הינקות ועד תום גיל הבגרות.
נושאי ההרצאות הקרובות:

05.09.04 - השמנה בילדים: משמעותה הבריאותית של מחלת ההשמנה, דרכי התמודדות עם הבעיה, שיפור איכות החיים וכו'.

10.10.04 גיל ההתבגרות: התבגרות מינית והשלכותיה, התמודדות עם בעיות של סמים, אלכוהול ומחלות מין, תזונה נכונה וכו'.

07.11.04 - הפרעות קשב ,קשיי התנהגות ולקויות למידה: דרכי התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, קשיי הסתגלות וכו'.

הסדנאות יתקיימו אחת לחודש מידי יום א', הראשון בחודש בשעה 19:00 באולם בית סוראסקי במרכז הרפואי ע"ש שיבא תל השומר. משך ההרצאות כשעה וחצי במהלכה יוגשו קפה ועוגה, כמו כן לרשות הבאים תעמוד חניה מסודרת ללא תשלום בבית החולים.
יש להירשם מראש בטלפון: 5305000 03 (טלפון רב-קווי). דמי כניסה 30 ¤

בביה"ח לוינשטיין נפתחת בימים אלה, מרפאה ייחודית לאבחון וטיפול בבעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים:

"החידוש בפתיחת מרפאה שכזו", אומרת שרה אברבוך, מנהלת המחלקה לריפוי בעיסוק בבי"ח לוינשטיין, ומרצה באוניברסיטת ת"א, "הוא מתן טיפול ממוקד תיפקודי בתחומי העיסוק של הלקוח, בנוסף לאבחון ההפרעה. אין מקום, למיטב ידיעתי הנותן מענה בצורה זו לאנשים הסובלים מקשיי ריכוז. המרפאה מיועדת לנוער ולמבוגרים, שזהו חידוש בפני עצמו, מאחר שבמקומות האחרים, מאבחנים בעיות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים גם יחד."

איך אדע אם יש לי בעיות קשב וריכוז?

"אם את מרגישה שקשה לך להתרכז, או שדעתך מוסחת בקלות, או אם קשה לך לארגן את החומר ויש לך קשיים להתמקד בדבר אחד, אז ייתכן שיש לך הפרעת קשב בדרגה כזו או אחרת." אומרת שרה.

מה הייחוד בפתיחת המרפאה?

"הפרעת הקשב לא נעלמת עם הגיל. ישנם פתרונות שונים בגיל הבוגר ורק חלקם תרופתיים. טיפול תפקודי, מכוון לשיפור הקשב והריכוז ישפר באופן משמעותי את יכולותיו וביצועיו של הלקוח בעיסוקיו ותחומי חייו החשובים לו. הטיפול כולל פגישת אבחון עם רופא ומרפאה בעיסוק, שאורכת כשלוש שעות, הכולל גם בדיקת TOVA, שהיא בדיקת קשב ממוחשבת מהימנה ומקובלת. בעקבות האבחון, אנו ממליצים על הטיפול המתאים, תרופתי טיפולי. בטיפול, אנו מלמדים אסטרטגיות לשיפור יכולת הקשב והריכוז, אסטרטגיות לארגון (כמו החומר הלימוד למשל). במרפאה ייחודית זו מעניקים טיפול פונקציונלי לבעיות קשב וריכוז, בנוסף לאבחון, וכן ייחודה של המרפאה הוא בכך שהיא מטפלת בבני נוער, מגיל חטיבת הביניים, תיכון, סטודנטים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום