מסירים מהמדפים

(0)
לדרג

למה התבקש הציבור להחזיר את טיפות הויטמינים ולא להשתמש בהם? האם זה מסוכן? ומה זה אומר?

מאת: חברת יסודות מקבוצת רקח תעשיות ותרופות החליטה הבוקר (26 ביולי) לבקש מהציבור להחזיר לבתי המרקחת את טיפות הוויטמנים ADVIT אשר שווקו החל מ-6 ביוני.
למה?

המינון המומלץ לנטילת התרופה הוא שתי טיפות בלבד, בעוד שעל האריזה נכתב שהמינון הוא שלוש טיפות.
בעקבות כך הוחלט להוריד את המוצר מהמדפים ולהערך לקבלת מוצר חלופי "ויטמידין" מתוצרת
חברת ד"ר פישר . המוצר יימצא בבתי המרקחת של הכללית בימים הקרובים.

מי שיגיע עם ה"אדויט" יקבל תמורתו את המוצר החלופי.

פאניקה?

באופן טבעי מאז פרשת רמדיה, הסיליקון בחלב, ושאר פרשות הקשורות במזון שאנו מכניסים לפינו ובעיקר במזון שמקבלים ילדינו (בעיקר אם זה המזון היחיד שאותו הם צורכים, כגון תחליפי חלב וויטמינים) כל פרשה שכזו מעוררת מייד בהלה רבתי בציבור - ובצדק, הנטייה הטבעית לקבל כל דבר שיש עליו תווית הכשר רפואית כ"תורה מסיני" לובשת בזמן האחרון מימד מדאיג, כשהאמון הולך ומתערער.

רופאי הילדים של הכללית מוסרים בתגובה לפרשה, כי המוצר נמצא בשוק שבועות ספורים בלבד ובשל כך לא נשקפת שום סכנה לילדים שקיבלו את המינון המוטעה.

ניתן לקבל מידע נוסף בכללית-call: בטלפון 2700* וכן מוקד האחיות יענה לפניות הציבור בנושא.

האם זה בכלל הכרחי?

האם בכלל חיוני לתת לתינוקות את תוספת הויטמין? האם בארץ ברוכת שמש כמו שלנו לא מספיקה החשיפה שממילא מקבל כל ילד (אל חשיפה ישירה, לא אמבטיות שמש, סתם חיי יום בארץ שכזו) האם ההנקה או תחליפים החלב לא מספקים לגוף את הויטמינים הנדרשים? ההתוויה הגורפת בארץ (ברזל, ויטמינים, חיסונים בזמנים קצובים ובמנות קצובות) לא תמיד פועלת לטובת כל ילד וילד, נכון שמאוד קשה לעקוב אחרי הצורך הספציפי של כל ילד בכל אוכלוסיה בכל תנאי גידול - אבל בכל זאת, מעט מחשבה לפני מתן גורף של כל דבר לא תזיק.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום