ניסוי וטעייה

(0)
לדרג

למה גברים מעדיפים תרופה זו או אחרת? האם זו שאלה של יעילות בלבד? גברים ותרופות

מאת: כ- 80% ממשתמשי ויאגרה, שניסו תרופה אורלית אחרת לטיפול בבעיות זקפה, מעדיפים להמשיך ולהשתמש בויאגרה, כך עולה מתוצאות מחקר עצמאי חדש, שנערך על ידי בית החולים האוניברסיטאי בלובן שבבלגיה, והוצג לאחרונה בכנס של הארגון האירופאי לרפואה מינית
על משתמשים ושימושים

כ- 80% ממשתמשי ויאגרה, שניסו שתי גלולות אחרות מעכבות PDE5 ורדנפיל וטדלפיל לטיפול בבעיות בתפקוד המיני, העדיפו שלא להשתמש בגלולות אלה. כך עולה מתוצאות מחקר עצמאי חדש, שנערך על ידי בית החולים האוניברסיטאי בלובן שבבלגיה, והוצג לאחרונה בכנס של הארגון האירופאי לרפואה מינית.

"מסקנות המחקר הצביעו על כך שרק כ- 20% מהגברים העדיפו את אחד מהטיפולים האוראליים האחרים לטיפול בבעיות בתפקוד המיני". אומר Hubert Claes, רופא מהמחלקה האורולוגית בבית החולים האוניברסיטאי לובן שבבלגיה. לדבריו, "רוב משתמשי ויאגרה , המשתמשים לאורך זמן, מביעים שביעות רצון מהשימוש בגלולה והם מעונינים להמשיך לקחת אותה."

איך זה נעשה?

משתמשי ויאגרה שהשתתפו במחקר, התבקשו להשתמש בכל אחת מהגלולות האחרות ורדנפיל וטדלפיל לפחות 4 פעמים ולדווח על ניסיונם באמצעות מילוי שאלון של מדד בינלאומי לתפקוד מיני ((IIEF International Index of Erectile Function, לאחר שימוש בכל אחת מהגלולות החדשות. בסיום המחקר התבקשו המשתתפים לזהות את המוצר אותו העדיפו ולציין מדוע העדיפו תרופה זו על פני האחרות.

המחקר נערך בקרב 91 פציינטים שהשתמשו בויאגרה משך 9 חודשים לפחות, והתקיים בין החודשים אפריל - יוני 2003.

התוצאות הממוצעות של השאלונים מצביעות על כך ששימוש בתרופות האחרות לא הביא לשיפור משמעותי בהשגת זקפה ובשמירה עליה, ביחס לויאגרה. בנוסף, לא היה הבדל משמעותי גם בין שתי התרופות האחרות, אחת ביחס לשנייה.

רק 19 מתוך 91 הגברים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם מעדיפים להשתמש באחת מהתרופות האחרות. 9 מתוכם דיווחו על פחות תופעות לוואי, 2 על זקפה טובה יותר, 4 על זמן השפעה ארוך יותר ו - 5 על סיבות שונות.


בואו לדבר על כך בפורום הפרעות בתפקוד המיני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום