"אברבנאל" אינו עונה

(0)
לדרג

ועדי העובדים: לאור הקיצוץ בתקנים והסיכון לבריאות החולים ולצוות - נפסיק ב -1 ביולי להפעיל שירותים שונים בבית החולים

מאת: האם המצוקה התקציבית שוב תגבה קורבנות? אחרי שבשבועות האחרונים התוודענו בחריפות מרובה למצב הקשה שגובים הקיצוצים בתקציב ומצוקת כוח האדם (רק להזכירנו, הפגית בתל השומר, והאיום לסגירת בית חולים "השרון" שהביא לשביתה ועיצומים שסופם עדיין לא נראה לעין, ועד העובדים מוחה על הכוונה לאחד את בית חולים השרון עם...
על המתרחש

מדי שנה מתים בבתי החולים בישראל כמה אלפי חולים, וכל זאת משורה של טעויות אנוש ובעיות תפעול הנובעות ישירות ממצוקת כוח האדם ומבעיות בציוד.

החל מיום חמישי, 1 ביולי 2004, יפסיק בית החולים לבריאות הנפש "אברבנאל" בבת-ים להפעיל את השירות המשפטי בתוך בית החולים ומחוץ לו, משמע, לא יתקבלו חולים להסתכלויות ובצווים של בית משפט וכן לא יינתן השירות הפסיכיאטרי בבית המעצר באבו כביר. צעד זה הוא ראשון מבין הצעדים שינקטו העובדים כדי למנוע סיכון לבריאות החולים והצוות.

ועדי העובדים בבית החולים יזמו פעולה זו בעקבות מסכת ארוכה של משברים במקום, הכוללים איומים לסגור את בית החולים או לפרקו, ניתוק מגע של העובדים עם מנהל בית החולים, עקב משבר אמון מתמשך, וכיום קיצוץ בתקני העובדים ואי-איוש תקנים מתפנים.

הבטחות אל מול המציאות

הפגיעה בתקנים מביאה לכך, שב - 1 ביולי לא יוכלו העובדים למלא את סידור העבודה של בית החולים. לדוגמא, אחוז אנשי הסיעוד הגברים ירד ל - 7% כאשר אחוז הגברים בצוות סיעודי בבתי חולים פסיכיאטריים עומד על 60%- 50%, כמקובל.
בעקבות הירידה בכוח האדם, עלה הסיכון המקצועי של העובדים והתרבו התאונות בקרב אנשי הסיעוד. כך נמצאים כיום 2 עובדים חיוניים בחופשה, עקב אלימות קשה של החולים כלפי הצוות, בלי כל קשר ישיר לאירועים הנ"ל, התרבו בזמן האחרון תלונות של החולים כלפי הצוות המפעיל את המתקן, לטענתם נוקט הצוות באלימות קשה כלפי החולים (האם גם זה קשור למיעוט כוח האדם?)

עובדי בית החולים קיבלו הבטחות רבות מהנהלת משרד הבריאות, שלא יהיו כל שינויים במבנה בית החולים, בכל מקרה עד הדיון בבג"צ שהוגש בעניין זה - אך למרות זאת ממשיך משרד הבריאות בצמצום כוח האדם ובאי-אישור תקנים.

פרופ' אלישע ברטוב, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מסר כי המצב שנוצר בבית החולים "אברבנאל" מהווה סיכון לחולים ולמערכת כולה. כל מחטף שהוא במערכת הפסיכיאטרית, כמו במערכות רפואיות רבות אחרות, יוצר שבר שקורבנותיו המיידים הינם החולים והציבור הנזקק לשירותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום