ללדת על בטוח?

(0)
לדרג

את רוצה ללדת בגיל מבוגר? עלייך לעבור "טירונות" ובדיקת כושר, על הסיכון ועל הסיכוי, לבוגרים הידד

מאת: הריון ולידה בגיל מבוגר הם הליך מורכב הכרוך בסיכון ולכן אנו מבצעים אותו רק לאחר עמידה בבדיקות רפואיות קפדניות וכן במבחני מאמץ, כך אומר יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, ד"ר איליה בר, המתמחה בטיפולי פוריות, בעקבות הלידה המוצלחת של אישה בגיל 64.
ההליך

המרכז הרפואי לפוריות מבצע מדי שנה כאלף מחזורים של קבלת תרומות ביצית בחו"ל לנשים מבוגרות או לנשים שגופן אינו מייצר ביציות תקינות.

לדברי ד"ר בר, לפני תחילת מחזורי הטיפול לאישה מבוגרת היא מתבקשת לעבור בדיקות רפואיות כדי לבחון את יכולתן של מערכות הגוף לעמוד במאמץ הכרוך בהריון ובלידה. הבדיקות כוללות בדיקה של הלב על ידי קרדיולוג, א.ק.ג, בדיקת תפקוד הכבד, עמידה במאמץ פיסי כולל הליכה על הליכון וביצוע פעולות נוספות ועוד. רק לאחר שמתקבלות תשובות חיוביות מתחילים הטיפולים.

ד"ר בר ציין שבנוסף לבדיקות הפיסיות יש לבחון בכובד ראש את ההיבט הפסיכולוגי של כניסה להריון בגיל מבוגר ואת יכולת המשפחה לגדל את הילד בעתיד. כך למשל, הריון של אישה חד הורית בגיל מבוגר אינו מומלץ.

בעבר ובהווה

בעבר הלא רחוק היתה אשה שהיתה עוברת את שנתה ה-30 וטרם הופכת לאם מנושא למבטים מרחמים ולתהיות העוברות מפה לאוזן על יכולת הפיריון שלה, כיום (אם כי לרוב המצב לא מאוד שונה) התקבע מצב חדש (לא מעט בזכות יכולת הטכנולוגיה המודרנית והתפתחות טיפולי הפוריות, ובעיקר תרומת הביציות) ובו נשים מבוגרות יותר הופכות לאמהות בלא להניד עפעף.

אולם גם במצב החדש הזה, הריונות בגיל 64 הם מושא לביקורת ולויכוחים אתיים ומוסריים.
שלשום ילדה אשה בת 64 בן בריא אחרי הריון קשה שכמעט עלה לה בחייה, הבן נולד בניתוח קיסרי בשבוע 30 והוא מאושפז בפגיה, זהו "שיא" ישראלי חדש (ומפוקפק?) והתהיות סביב הנושא רק גדלות והולכות.
מי יקבע מתי די? הכסף? החוק?
מי יקבע מתי לאשה אין יותר את הזכות להפוך לאם? היינו אומרים הטבע, אבל נשים רבות שהטבע פסק בנחרצות שלא יהיו להם ילדים, עוברות יום יום טיפולי פוריות ונכנסות להריון, אז הטבע באמת לא משחק תפקיד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום