שאלות נפוצות מפורום סקסולוגיה

(3)
לדרג

בעיות במיטה? סקס וזוגיות? כל התשובות לכל השאלות

שאלה: מהם החומרים הניתנים להזרקה לפין והאם הם מאושרים ע"י משרד הבריאות?

תשובה: החומרים הם פפוורין, פרוסטגלנדין, פנטולאמין ולעיתים אטרופין, החומרים מוכרים ובהחלט מאושרים .

שאלה: האם ניתן להגדיל את איבר המין ללא ניתוח? ואיפה עושים את זה?

תשובה: אתה דורש דבר שאיננו אפשרי- לא ניתן היום להגדיל את אבר המין בלי ניתוח (אם אתה מתכוון למרפאה מוכרת או בית חולים ולא למטפלים הפרטיים ש"מגדילים כל אבר בגוף " ובאותה הזדמנות גם גובה של אדם)
במידה והינך מעונין בניתוח - פנה לכל אורולוג מומחה בקופת חולים ע"מ שיפנה אותך לבית חולים ציבורי. אני ממליץ על בית חולים וולפסון.אם זה לא מספק אותך- אולי תנסה לשנות את הגישה שלך לגוף: הרי לא ציינת מהו הגודל האמיתי של אבר מינך ואולי הבעיה היא לא הגודל עצמו, אלא מה אתה חושב עליו?

שאלה: אני גומר מאוד מהר, מה ניתן לעשות על מנת להשהות את כל העניין?

תשובה: במקרה שלך הינך זקוק לתרגילי השהיה.לא אוכל להביא כאן את כל השיטה אך בגדול זה כך: לאחר כל שלוש - חמש תנועות תצא לכמה שניות עד דקה.תמשיך עם התנועות."תרשה לעצמך" לשפוך לאחר חמש סדרות שכאלה. ובכל פעם תוסיף סידרה של 3-5 תנועות.
חוץ מזה ישנם כמה תרגילים שמשהים את השפיכה: לחיצה על ראש הפין, לחיצה על שורש הפין (בין הרגליים),לחיצה עם הלשון על הקו חיבור בין חניכיים לשיניים.
כמו כן , במידה והינך סובל מרגישות יתר של ראש הפין - ניתן להשתמש בקונדום ע"מ להפחית את הרגישות.
כמובן,ישנם טיפולים רבים ושונים לשפיכה מוקדמת אך הינני סבור שתסתדר עם כל הנ"ל.

שאלה: השאלה שלי היא- מכוון שהחבר שלי אינו מסוגל לחדור אליי בעקבות תקיפה מינית שעברתי, הוא נלחץ מהתגובות שלי. בסך הכל הוא משדר לי המון רוגע וביטחון במיוחד בסיטואציות של מיטה, מה ניתן לעשות כדי לחדש ולשפר את חיי המין שלנו.

תשובה: כולנו מודעים יותר לנזקים הגופניים שעלולים להיגרם בתקיפה מינית אבל מי כמוך יודעת שהנזקים הפסיכולוגיים (כולל אלה הפסיכוסקסואליים) יכולים להיות יותר קשים ומתמשכים: עלולות להופיע בעיות כמו וגיניסמוס (התכווצות לא רצונית של הנרתיק שאינה מאפשרת חדירה) או דיספרוניה (כאבים ו/או מועקה בחדירה). עלולה להיפגע ההערכה העצמית ונוצרים רגשות אשם. נפגעת היכולת להאמין ולבטוח בגבר/ים. הבעלות על הגוף וחלקיו האינטימיים מחוללת בתקיפה מינית ואהבה עצמית עלולה להפוך לתיעוב. החשק המיני לפעמים מדוכא קשות ולפעמים דווקא הופך למירוץ פרוע ומזיק המחסל כל סיכוי לקשר אינטימי ויציב. מדבריך נרמז שגם את סובלת מקשיים שכאלה ומאד קשה לך!

שאלה: לחברי החדש יש בעיה- יש לו חרדה מפני קשר מיני המתבטאת בכאבי גוף, הזעה וקור, תחושת פחד, חרדת ביצוע וכמובן 'אי ביצוע', האם כדאי לי להתייחס אליו כמטפלת מינית (סרוגייט) ולהוליך את הקשר לאט ובעדינות?

תשובה: מתוכן שאלתך משתמעת גישה נכונה וטובה להדרכה מינית המשלבת רכישת מיומנויות תוך הפחתת חרדה באווירה מקבלת ותומכת. הדרך המתאימה היא, כמו שהצעת, להתקדם בהדרגה בליטוף ומיקוד חושי ללא "איום" מיני.
דווקא בזכות רצינותך ורצונך המבורך לעזור לחברך, אזהיר אותך שתהליך הטיפול מורכב ודורש ידע מקצועי; מאז שנת 1959 - ימי הצמד המפורסם מסטרס וג'ונסון - נוסו ופותחו תרגילים ושיטות וכיום משתמשים באלה שנמצאו הכי יעילים ומוצלחים. חשוב להכירם ולא מספיק ידע אינטואיטיבי ונסיון עצמי. גורם עוד יותר משמעותי הוא שקשה עד בלתי אפשרי להיות בן זוג ומטפל בעת ובעונה אחת! לכן המודל הטיפולי שמצליח משלב עבודה של מטפל מקצועי וסרוגייט מקצועי - הראשון מדריך ומנתח והשני יוצר אינטימיות וזוגיות.

שאלה: אני בת 25 ומקיימת יחסי מין עם חברי מזה חודשיים, כיוון שאני טיפוס שמשתעממת מהר, רציתי לקבל מידע אם יש חוגים להעשרת המין או דרך אחרת שבה אוכל לדעת איך ניתן לגוון ?

תשובה: התשובה לבעיית השעמום שלך יכולה לבוא משני כיוונים (או משניהם);
לטעמי חיי מין אינם סידרה של ביצועים ותנוחות שמתחדשים כל העת והחדש מחליף את הישן. חיפוש כזה של ריגושים חדשים ויותר עזים נועד מראש לכשלון ועלול להיות בלתי הפיך. הכיוון הנכון הוא לפתח
ולהעמיק את האינטימיות ואת התקשורת המינית בזוגיות וכך להעצים את החוויה והריגוש.

שאלה: האם תוספים לשיפור הזקפה מומלצים? הכוונה לתוספים טבעיים ולא לויאגרה

תשובה: את דעתי על תוספים ותכשירים שאינם תרופות תוכל למצוא בפורום. אחזור עליה בקצרה; התוספים והתכשירים לא נוסו באופן מדעי ולא ברורה השפעתם ותופעות הלוואי. בגלל שאין וודאות מספקת - בלתי אפשרי להמליץ עליהם, מה עוד שאנשים שונים מגיבים להם באופנים שונים.

שאלה: האם גראס גורם לבעיות זיקפה? האם זה מוכח מחקרית או ע"פ סיפורים.

תשובה: ידוע שאצל חלק מהגברים גורם שימוש אינטנסיבי וממושך בגראס לירידה בעוררות הכללית ובתוכה גם בחשק המיני. ירידה בחשק עלולה לפגוע בתורה בזקפה. מאידך, אצל גברים אחרים מדווח על שיפור בתפקוד המיני בהשפעת גראס. ההשערה היא שהגראס מפחית חרדה אצל אותם גברים וכידוע החרדה פוגעת בזקפה.

שאלה: אני בן 28 , לגבי נושא זיקפה לאחר "גמירה ראשונה" עד לפני כמה שנים הייתי מסוגל להמשיך לאחר מנוחה של כמה דקות פעם נוספת ואפילו פעם שלישית, לאחרונה אני לא מסוגל לכך- מה עושים?

תשובה: מעגל התגובה המינית של הגבר מתחיל בחשק ובעוררות, ממשיך בשיא האורגזמי ומסתיים במה שמכונה פרק זמן סרבני או תקופת חוסר תגובה. אז נעשה הפין רפוי ונדרש גירוי נוסף כדי שהזקפה תתחדש. משך הזמן הסרבני מושפע מגורמים רבים כגון הגיל, הכושר הגופני, החשק המיני ועוד. גם אם מתארכת תקופת חוסר התגובה אין בכך כדי להדאיג ואל לך להלחיץ את עצמך.
יניקת הפין, בין אם בעזרת משאבת ואקום שנועדה לכך ןבין אם במין אוראלי, מקלה על כניסת הדם לפין והיווצרות הזקפה. בשני המקרים ניתן לשים על בסיס הפין טבעת גמישה המונעת את יציאת הדם וירידת הזקפה. זהו אמצעי פשוט וזול שכדאי לנסותו.

שאלה: מהי בדיוק "חרדת ביצוע" והאם זה נכון שבעייה של "חרדת ביצוע" ניתן לפתור די בקלות בעזרת טיפול פסיכו-סקסואלי?

תשובה: וודאי קראת ש"חרדת ביצוע" היא תגובת חרדה שנקשרה לביצוע המיני ולכן פוגעת בזקפה.
תוכל למצוא חומר מפורט בדפדוף בפורום זה ובמקומות רבים אליהם אפנה אותך אם תבקש זאת.
התשובה הסטטיסטית לשאלתך היא בהחלט חיובית. בטיפול פסיכוסקסואלי ניתן לטפל ביעילות רבה בהפחתת החרדה שמעיבה על הזקפה. פרוגנוזה חיובית זו מסוייגת לשני סוגי מקרים: הראשון שבו חרדת הביצוע היא חלק מאישיות מאד חרדתית ו/או פסיכופתולוגית.
טיפול מוצלח כאן מחייב התמודדות עם הבעייה הנפשית הרחבה ולכן עלול להיות קשה יותר.
מקרה בעייתי אחר הוא כשחרדת הביצוע היא תוצאה ישירה של זוגיות מתוחה ובעייתית. גם כאן מתחייב פתרון מעמיק של הבעייה הרחבה כדי שחרדת הביצוע תפחת ולא תישנה.
לפיכך התשובה הסטטיסטית אינה יכולה לשמש למקרה האישי. רצוי לעבור אבחון פסיכוסקסואלי ולקחת טיפול בהתאם לממצאיו.

שאלה: חברתי משתמשת בגלולות.... האם יש קשר בירידת החשק המיני לבין לקיחת גלולות ? היא ניסתה מספר סוגים אך לצערי אני רואה שהתוצאות עדיין זהות.

תשובה: גלולות למניעת הריון משנות את הפרופיל ההורמונלי ועלולות להשפיע על החשק המיני. לכן הפסקה של חודש בנטילתן יכולה לסייע באבחון התמונה ההורמונלית ולהביא לטיפול מתאים כפי שיאובחן.
חשק מיני מושפע ממכלול גורמים גופניים ונפשיים. חשוב מאד להכיר את התפקוד (כולל החשק) המיני בעבר כדי להבין מה ולמה קורה עכשיו. אם בעייתה של חברתך לא תפתר - עצתי שתפנה לאבחון משולב של גניקולוג-סקסולוג ופסיכוסקסולוג ותקח את הטיפול המשולב שם.

שאלה: אני נשואה שנה ויש לנו ילד בן חמישה חודשים מאז הלידה חל משבר רציני ביחסי המין עם בעלי השבוע ניהלנו שיחת לב אל לב ובעלי בעצב הודה שירדה לו המשיכה המינית מאז הלידה, מה עושים?

תשובה: בעלך איבחן כנראה נכון את מצבו הנפשי כמצב לחץ, שאינו מפתיע לנוכח השינויים וכובד האחריות. לחץ נפשי ידוע כאויב החשק המיני (בין השאר) כך שהתמונה די ברורה.
טבעו של לחץ נפשי שאינו חולף מאליו. אם מזניחים את הטיפול בו הוא עלול גם להחמיר ובהקשר הזוגי גם לפגוע ביחסים. לכן ברצוני לעודד אתכם, כעצת דני, לפנות לייעוץ בו יתאפשר לבעלך "לצאת מהלחץ" ולשניכם לאזן מחדש את הזוגיות שלכם במקום טוב יותר.

שאלה: מה גורם לגבר להימשך לבני מינו (הומוסקסואליות) ? וכנ"ל לגבי נשים. האם באמת נולדים עם זה? האם זה משהו פיזיולוגי או פסיכולוגי?

תשובה: למרות שעדיין אין ידיעה ברורה מה הגורמים להומוסקסואליות, יש הסכמה שאצל רבים מאתנו ניתן למצוא נטיות הומוסקסואליות והטרוסקסואליות בכפיפה אחת. יש גם הסכמה שהחינוך, התרבות והסביבה החברתית משפיעים לא מעט על הביטוי הממשי של ההעדפות המיניות אצל רובנו. במלים אחרות; לא ניתן (ולטעמי גם אסור) למחוק העדפה אחת ובמקומה להתקין אחרת אבל אפשר (ולעתים רצוי) ללמוד ולנסות נטיה אלטרנטיבית כדי להיות מסוגלים לבחור מה ומתי מתאים באמת לכל אחד ואחת.
אחת הדרכים היעילות ביותר לנסות וללמוד מיניות הטרוסקסואלית ו/או הומוסקסואלית היא בטיפול פסיכוסקסואלי התנהגותי המשלב הדרכה פסיכולוגית והתנסות מעשית עם סרוגייט.

שאלה: איפה נמצאת נקודת ה-G?

תשובה: העיסוק בנקודת ה-G הוא מוגזם וגורם להרבה נשים לחפש את המקום ואת הגירוי שם באופן הפוגע בהנאתן ולפעמים אפילו באורגזמיות שלהן. התנסויות מיניות "מגלות" לכל אשה מה ואיך מענג אותה ומן הסתם תגלי גם את אם ואיך מענגת אותך חדירה לנרתיק.

שאלה: בעלי דורש הרבה מין, ולי מה לעשות אין כוח ולפעמים גם חשק איך אפשר לדחות אותו בעדינות מבלי שיפגע?

תשובה: אצל זוגות רבים יש הבדלי חשק מיני, בגילאים הצעירים בד"כ רוצה הגבר יותר מהאשה ואילו בגילאים הבוגרים - בד"כ להיפך. הדרכים להתמודדות עם הבדלי החשק הן, מחד גיסא, לפתח ולשפר את הנאת שני בני הזוג ובכך להעצים את תשוקתו של הרוצה פחות. מאידך, העשרת חיי המין יכולה לאפשר "השלמת סיפוק" לזה שרוצה יותר מבלי לחייב את השני/ה למשגל. התמודדות טובה עם פערי החשק מחייבת תקשורת כנה וגלויה בזוגיות והבנה שההבדלים הם לגיטימיים ואינם מעידים על מידת האהבה בזוג.

שאלה: לאחרונה בשעת קיום יחסי המין, אני לא מרגישה את החדירה, ולפיכך לא נהנית מיחסי המין. האם יתכן שהנרתיק התרחב? מה עושים?

תשובה: יתכן שהנרתיק מתרחב, בעקבות לידות או מסיבות נוספות. יתכן גם שנוצרת הפרעת עוררות מינית שבה הנרתיק אינו מתארך ו"מתנפח" כהכנה למשגל והתחושה עלולה לכהות. יתכן גם שמתח נפשי יפגע במיקוד החושי ובתחושה.
אם שינויי התנוחה שהוצעו לך לא יביאו שינוי בתחושתך, מוטב שתפני לאבחון משולב במרכז בו עובדים גניקולוג-סקסולוג ופסיכוסקסולוג. בטיפול מתאים ניתן לשפר תפקוד של כלי דם ועצבים וגם ללמדך כיצד לכווץ את הנרתיק באופן רצוני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום