כלב נושך

(0)
לדרג

טרגדיה בתל אביב, כלב אמסטף תקף והרג ילדה בת ארבע בסלון ביתה, אל מול אמה ומשפחתה

מאת: הכלב שהגיע לפני שבועיים בלבד לבית המשפחה היה ידוע ככלב תוקפני במיוחד, בזמן הקצר ששהה בבית המשפחה הספיק להרוג כמה מחתולי השכנים ולנסות לתקוף כלבים נוספים - הערב כאמור, תקף באכזריות את הילדה.

בבית שהו באותה העת עוד שני ילדים ואם המשפחה, האם ניסתה לחלץ את הילדה מבין מלתעות הכלב אך היה זה מאוחר מדי, על פי עדויות השכנים לקח זמן ארוך יחסית עד להגעת האמבולנס, ובנתיים ניסו השכנים להחיות את הילדה.
כל הנסיונות שנעשו על מנת להצילה עלו בתוהו - ורופא שהוזעק למקום קבע את מותה.

הפרמדיק שהגיע למקום סיפר כי משנכנס נגלה לעיניו מחזה זוועות, הילדה שכבה על הרצפה מחוסרת הכרה וללא דופק, הכלב לעומת זאת - הסתתר - שקט לחלוטין, ורק כשהגיעו החובשים נהם עליהם וניסה לתוקפם, הוא נלקח להסגר וקרוב לוודאי שיומת.

על הכלב

רק לפני שלושה שבועות הותקף ילד נוסף בגן שעשועים על ידי כלב אמסטף, וזו לחלוטין לא היתה הפעם הראשונה, וכפי שהסתבר היום - גם לא האחרונה.

האמסטף הוא גזע הנחשב כ"כלב תקיפה" (בדומה לפיטבול ולרוטווילר) ומאחוריו שנים של הכלאה והשבחה על מנת להגביר את תוקפנותו.
אם כי נעשו בהחלט נסיונות לפתח את הגזע כגזע ידידותי כלפי בני אדם וקשוח כלפי כלבים אחרים, הבעיה היא שלעיתים קרובות ייתפסו פעולות יום יום בעיני הכלב כפעולות המאיימות על שלמות להקתו "ריצה, צעקות או תנועות פתאומיות עלולות לגרום לכלב לתקוף", אומר וטרינר, "במיוחד שהילד קטן ממדים ואינו נתפס על ידי הכלב כשולט".
והתוצאה עלולה להיות הרת אסון. חיפוש זריז ברשת מעלה שלל אתרים בהם משבחים את תכונותיהן הידידותיות של האמסטפים ובהם טענות קשות כנגד "התקשורת" שגורמת לתדמית לא מדוייקת של הכלב הידידותי לכאורה.

מה עושים?

עיריית תל אביב הכריזה זה מכבר על מבצע כנגד החזקה וגידול של כלבים כאלו, כולל תפיסת כלבים משוטטים והחמרה בעונשים ובקנסות עבור בעלי כלבים שנתפסו ללא רצועה וללא זמם. ישנה המלצה גורפת לא לאפשר לכלבים מהסוגים האלו להישאר לבד עם ילדים קטנים או עם ילדים בכלל.

כמו כן קיימת הצעת חוק שיזם גדעון סער כנגד גידול כלבים המוגדרים כ"מסוכנים" (במספר ארצות באירופה נאסר גידולם על פי חוק) בעקבות הטרגדיה היום הודיע סער כי יזרז את הקידום וההצבעה על החוק, שלעת עתה מתעכב בשל הליכים בירוקרטיים של רישום וחקיקה - בנתיים, משלמים על כך בחייהם ובגופם ילדים וקורבנות תמימים נוספים.


בואו לדבר על כך בפורום וטרינריה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום