האם הנישואים יחזיקו מעמד?

(0)
לדרג

חשבון פשוט ולא כימיה לחישוב סיכויי גירושין עתידיים.

ה"כימיה" מבססת את מערכת היחסים, אך לפי מחקר חדש זאת המתמטיקה אשר מייצבת את הנישואים. חוקרים טוענים כי הם פיתחו משוואה מתמטית חדשה המחשבת ב- 94 אחוזי דיוק מי מבין הזוגות יתגרש בעתיד.

"ברוב המחקר עמדנו על 100 אחוזי דיוק, אך מספר זוגות שלא צפינו לפי המשוואה התגרשו, ואחוזי הדיוק ירדו מעט," טוען המתמטיקאי ד"ר ג'ימס מורי מאוניברסיטת אוקספורד. "למרות זאת, לאחר בדיקה של 700 זוגות המשוואה מדויקת להפליא."

המשוואה אשר תוצג החודש באופן רשמי בכנס האיגוד האמריקאי לקידום המדע, מחשבת סיכויי גירושין עתידיים לפי ניקוד חיובי או שלילי הניתנים להבעות הפנים ולתגובות בני הזוג בזמן ויכוח במהלך ראיון עם יועצת נישואים.

כסף וסקס

"זה יכול להיות על כסף, סקס, קרובי משפחה, דיור - לא משנה מה," טוען ד"ר מורי. "הקלטנו את הדיאלוג בווידאו למשך רבע שעה והעלינו על גרף את התגובות לפי ניקוד."

גלגול עיניים

לדוגמא, גלגול עיניים מזכה את הזוג ב- 4 נקודות שליליות. הנהון המראה על הקשבה או הומור המשולב בתזמון נכון במהלך ויכוח מזכה את הזוג ב- 4 נקודות חיוביות.

מחישוב התוצאות עולה כי אין משמעות לכמות הפעמים שמתווכחים אלא לאופן בו מתנהל הוויכוח.

הבעות פנים

במחקר נמצא כי להבעות הפנים שלנו יש תפקיד מרכזי. "ישנה הבעת פנים מסוימת בה הקצה השמאלי של השפה זז הצידה ונוצרת גומה בלחי. אנחנו רואים את זה כל הזמן בקרב זוגות שהולכים להיפרד. גלגול עיניים ופיהוק כתגובה להערה הנם גם הבעות שליליות ביותר."

ניקוד חיובי

ניקוד חיובי ניתן למילים או מעשים המראים אמפתיה, תמיכה, או פשוט הבעת עניין בשני במהלך הוויכוח. למשל הנהון המלווה במילים כמו "אני שומע אותך" בהחלט קיבלו ציון חיובי.

הומור וחיבה קיבלו את הציון החיובי הגבוה ביותר ונמצאו חיוניים לשימור הקשר במהלך הנישואים. העלאת בעיה בצורה עדינה ונטרלית ללא רגש גם קיבלה מעט, אבל לא הרבה, נקודות חיוביות.

700 הזוגות נלקחו מתוך מחקרים שונים מ- 32 שנים וכללו זוגות בכל הסוגים: נשואים טריים, זוגות עם ילדים קטנים, זוגות עם ילדים מתבגרים, פנסיונרים וזוגות חד-מיניים. המשוואה המתמטית מדדה נתונים מ- 13 שנים וישנם זוגות אשר עדיין בתהליך איסוף נתונים.

Sid Kichheimereb WebMD Medical News, Feb 2004

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום