טיפול בתופעה של צפצופים ורעשים באוזניים

(3)
לדרג

לפחות אחד מכל עשרה מבוגרים סובל במהלך חייו מצפצופים באוזניים, תופעה המכונה טינטון, או טיניטוס (Tinnitus). צפצופים אלה יכולים ללוות את האדם במשך כל שעות היום, ובעיקר הם מפריעים כאשר שוהים בסביבה שקטה, כמו למשל בשעות הלילה, וכשמנסים להירדם. רבים מהחולים סובלים מתופעות נלוות של דיכאון, חרדה, מתח ומחסור בשעות שינה, וחלק ניכר מהם סובלים גם מחוסר סבילות לרעש.

עוד בנושא: רעשים באוזן, צלצולים באוזניים

לפחות אחד מכל עשרה מבוגרים סובל במהלך חייו מצפצופים באוזניים, תופעה המכונה טינטון, או טיניטוס.
צפצופים אלה יכולים ללוות את האדם במשך כל שעות היום, ובעיקר הם מפריעים כאשר שוהים בסביבה שקטה, כמו למשל בשעות הלילה, וכשמנסים להירדם. רבים מהחולים סובלים מתופעות נלוות של דיכאון, חרדה, מתח ומחסור בשעות שינה, וחלק ניכר מהם סובלים גם מחוסר סבילות לרעש. אנשים רבים מתלוננים על אובדן השקט, ובעקבותיו אובדן תחושת הרגיעה והנינוחות שהייתה טרם תחילת הטינטון. חוסר הסבילות לרעש שקיימת אצל רבים מהם, גורם להם להימנע ממקומות סואנים ואף ממפגשים חברתיים.

במשך שנים שומעים חולים אלה את המשפט הכל כך מוכר -"אין מה לעשות וצריך ללמוד לחיות עם זה", או - "אין טיפול לטינטון" - אך היום אפשר לאמר גם אחרת: יש טיפול לטינטון, והוא יעיל !

בעולם המערבי קיימת מזה כמה שנים שיטת טיפול מוצלחת לתופעת הציפצופים באוזניים:
Tinnitus Retraining Therapy , שיטה זו מיושמת בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, ומדינות רבות באירופה כשיטה הטיפולית המובילה.
השיטה מבוססת על מודל מחקרי רפואי הנקרא "המודל הנוירו פיזיולוגי" של Prof. Jastreboff שהוא המודל המדעי המקובל המסביר את תופעת הטינטון, ומגדיר את שיטת הטיפול הנגזרת ממנו.
העיקון הטיפולי הוא רפואי - אודיולוגי, ומבוסס על העשרה אודיטורית וטכניקה של ייעוץ והכוונה לחולים, תוך מפגשים מסודרים לאורך שנה עד שנה וחצי, שהוא משך הטיפול היעיל הממוצע.
הטיפול מנוהל על ידי רופאי אף אוזן וגרון, לעיתים בשילוב עם אודיולוגים או פסיכולוגים לפי צרכי החולים, ולעיתים בשילוב עם טכניקות הרפיה שונות.

שיטת הטיפול החדשה הוכחה מבחינה מדעית והשיגה תוצאות מדהימות: אצל 84% מהמטופלים נרשם שיפור משמעותי בבעיה בתוך מספר חודשים. שיטה זו מיושמת בארצות הברית, בריטניה ואירופה כשיטה הטיפולית המובילה לטיפול בטינטון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום