כל הזמן שבעולם (?)

(0)
לדרג

היום שאחרי מחר, הגלולה של "היום שאחרי" והיום שאחריו (והיום שאחריו)

מאת: קיימת מגע מיני לא בטוח? את לא נכנסת לפאניקה ולא רצה בבוקר לגינקולוג שירשום לך תרופת חירום. אם לא קנית בעוד מועד, את הולכת בנחת לחנות הפארם הקרובה ורוכשת לך "גלולת יום שאחרי".

גלולת החירום מוכרת יותר בשם "גלולת היום שאחרי", אך ממחקר חדש המתפרסם בירחון מיילדות וגינקולוגיה עולה כי ניתן לקחת את הגלולה עד חמישה ימים לאחר מגע מיני לא בטוח.

לפי חברות התרופות חלון הנטילה עומד על 72 שעות, אך החוקרים מציינים כי זמן זה נקבע באופן שרירותי במחקר הראשוני על התרופה. מחקר זה בא להוסיף עוד יומיים לחלון נטילת החירום.

ד"ר טרסל ועמיתיו חקרו 111 נשים אשר נטלו את "גלולת היום שאחרי" בין 72 שעות ל- 120 שעות לאחר מגע מיני לא בטוח. הם השוו את ממצאיהם לשיעורי ההריון של 675 נשים אשר נטלו את הגלולה עד 72 שעות. מתוצאות המחקר עולה כי 2 אחוז נכנסו להריון בקבוצת הנטילה הקצרה ו- 3 אחוז בקבוצת הנטילה הארוכה. להערכת החוקרים הבדל זה אינו משמעותי למרות שמדובר במחקר קטן יחסית.

ממסקנות החוקרים עולה כי ניתן לקחת את "גלולת היום שאחרי", עד חמישה ימים לאחר מגע מיני לא בטוח.

"גלולת היום שאחרי" ניתנת ללא מרשם רופא. משרד הבריאות החליט לא לחייב מרשם רופא לאור טענה כי יעילות התרופה גבוהה יותר ככל שנוטלים אותה מוקדם יותר.

בארה"ב (חוץ מאשר במדינת קליפורניה) הגלולה מחייבת מרשם רופא. בארץ התרופה משווקת ע"י חברת התרופות "תרימה" אשר התאימה את האריזה ואת עלון המידע לשימוש עצמי.

התרופה נקראת "פוסטינור 2" ומכילה רק פרוגסטרון, לעמות פרוסטינור 1 הגרסה המוקדמת אשר כללה גם אסטרוגן.

ניתן להשיג בבתי המרקחת במחיר 78 ש"ח לשתי יחידות.
לפי הוראות העלון יש ליטול את הכדור הראשון תוך 72 שעות ואת השני 12 שעות לאחר מכן.

לפי מחקר זה יש ליטול את הכדור הראשון עד חמישה ימים לאחר מגע מיני לא בטוח ואת השני 12 שעות לאחר מכן. בעצם יש לך עוד יומיים אקסטרה...

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום