איך למנוע סרטן?

(0)
לדרג

מה לעשות כדי לחסוך מוות מיותר, על (כרגיל) פעילות גופנית והפסקת עישון, מה שתמיד ידעת אבל עכשיו גם מוכח

מאת: אם יותר אמריקאים יפסיקו לעשן, יורידו חלק ממשקלם ויתחילו לאכול נכון, לפחות 60000 מקרי מוות מסרטן יכולים להיחסך מידי שנה, כך עולה מדו"ח חדש שהופק על ידי ועידה ממשלתית בארה"ב

המכון הרפואי (IOM) מדווח על 12 צעדים מומלצים שיכולים לסייע במניעת הסרטן וגם בזיהויו. הצעדים כוללים גם חקיקה המחייבת הפחתה בצריכת הטבק, ופיתוח מדיניות ממשלתית להפחתת ההשמנה ועידוד תזונה בריאה יותר, כמו גם שיפור המודעות בציבור למניעת הסרטן.
"כדי להציל את מרבית האנשים החולים בסרטן, ספקי הבריאות, תכניות הבריאות, סוכני הביטוח, והחוקרים צריכים לרכז את המאמצים בסיוע לאנשים להפסיק לעשן, לשמור על משקל בריא ותזונה נכונה, להיות פעילים גופנית באופן קבוע, לשמור על צריכת אלכוהול נמוכה, ולעבור בדיקות תקופתיות לסרטן השד, בצוואר, ובמעי" נאמר בדו"ח.
במהלך כינוס שעסק בהמלצות למניעת סרטן, טים ביירס, אפידמולוג מאוניברסיטת קולורדו והמחבר הראשי של הדו"ח, אמר "יישום של מה שאנחנו יודעים בלבד" יביא לירידה מיידית של 19% במקרי הסרטן החדשים, ולהורדה של 29% במקרי המוות עד 2015. המשמעות היא מניעה של 100000 מקרי סרטן חדשים, ו 60000 מקרי מוות מסרטן, הוא אומר.
"הרבה מההתנהגויות מכניסות אנשים לסיכון מוגבר לסרטן, והן מוכרות היטב, והדרישה לשנותן אינה חדשה" אומר ג'ון ספרין, מנכ"ל אגודת הסרטן האמריקאית. "מה שחדש, לעומת זאת, זה גוף ההוכחות הגדל והולך המאשש את יעילות פעולות המנע הללו, המסייעות לאנשים לשמור על בריאותם".
ספרין מצטט מספר דוגמאות בהן שינוי התנהגותי הוביל לירידה במספר מקרי הסרטן. הירידה בשימוש בטבק למשל נמצאת בהתאמה גבוהה עם הפחתת מקרי המוות מסרטן הריאה, הוא אומר.
"קידום התנהגות בריאה הכרחית למניעת הסרטן ולזיהוי המוקדם" אומר ספרין, ומוסי, שהגעתה של "מגיפת ההשמנה מטרידה מאוד", ויכול להיות שיהיה קשה יותר לטפל בה בהשוואה לשימוש בטבק.
אגודת הסרטן האמריקאית מתחילה במסע חדש לעידוד פעילות גופנית ותזונה טובה יותר, הוא אומר, ומציין שאפידמולוגים מהאירגון פרסמו באפריל האחרון מחקר שמראה את הקשר שבין השמנה והגברת הסיכון ל 14 סוגים של סרטן.
קרן הסרטן הלאומית (NCI) התחילה גם היא במסע המדגיש את חשיבות המניעה והזיהוי המוקדם, במטרה להפחית את "הסבל והמוות הנגרמים על ידי הסרטן" עד 2015, אומר מנהל NCI אנדרו פון אשנבך.
הקרן השקיעה 1.76 מליארד דולר בקידום הנושא במהלך שנת הכספים האחרונה.


יש להירשם לאתר, ללא תשלום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום