לשיר זה כמו להיות?...

(0)
לדרג

שירים עד כאן, על סימנים מוקדמים לאגרסיה ולאלימות פוטנציאלית כתוצאה ממילים אלימות בשירים, להקשיב ולא רק לשמוע

מאת: שירים שיש להם מילים אלימות מגבירים את האגרסיה במחשבות וברגשות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי. הממצאים סותרים את ההנחה המקובלת כי מתקבל קתרזיס חיובי או איוורור רגשי כתוצאה מהקשבה למוזיקה כועסת ואלימה.

בסדרה של חמישה ניסויים הכוללים 500 סטודנטים, חוקרים מאוניברסיטת איווה והחוג למדעי ההתנהגות בטקסס בחנו את ההשפעה של שבעה שירים אלימים על ידי שבעה אמנים שונים, ושמונה שירים לא אלימים על ידי שבעה אמנים אחרים. הסטודנטים האזינו לשירים, וקיבלו מספר מטלות פסיכולוגיות על מנת לאמוד את המחשבות והרגשות האגרסיביים שלהם. אחת המטלות כללה אפיון מילים שיש להן גם משמעות אלימה או לא אלימה, למשל מקל או אבן.
על מנת לבקר את הגורמים שאינם קשורים לתוכן המילים, השירים האלימים והלא אלימים בוצעו על ידי אותם אמנים, ובאותו סגנון מוזיקלי בשלושה מתוך הניסויים. בשניים הנותרים החוקרים בחנו את מידת הגירוי שיצרו השירים על מנת לוודא שההשפעות האלימות לא נבעו משינויים ברמת הגירוי. כמו כן, שינויים אישיותיים הקשורים לעויינות הוערכו ובוקרו. המחקר כלל גם שירים בעלי מילים הומוריסטיות על מנת לבדוק כיצד הומור מתקבל בשילוב עם מילים אלימות ומחשבות אגרסיביות.
התוצאות מחמשת הניסויים מראות ששירים אלימים מביאים לפרשנויות אלימות יותר של מילים בעלות משמעות דו ערכית ביחס לאלימות, מעלים את המהירות בה אנשים מפענחים מילים אלימות או לא אלימות, ומגבירים יחס השלמות המילים (למשל מ¬_ה) ליצירת מילים אלימות (למשל: מכה). השירים האלימים הגבירו את הרגשות העויינים ללא תוספת של איום, על פי המחברים, וההשפעה לא נבעה בגלל הבדלים בסגנון מוזיקלי, סוג של ביצוע או האיכות המגרה של השירים. גם בשירים האלימים ההומוריסטיים נראתה עלייה במחשבות האגרסיביות.
העלייה בעקבות שירים אלימים במחשבות ורגשות אגרסיביים היא בעלת השלכות על אלימות בעולם האמיתי, כך אומר ראש צוות המחקר ד"ר קרייג אנדרסן מאוניברסיטת איווה. "מחשבות אגרסיביות יכולות להשפיע על התפיסה של אינטראקציה חברתית מתמשכת, ולצבוע אותה בגוון אגרסיבי. יחסים מעוותי אלימות יכולים להביא בעצמם לתגובה מילולית או פיזית אלימה יותר משהיה אפשר לצפות במערכת יחסים שלא עוותה כך. מכאן מתחילה הסלמה אגרסיבית ביחסים האנטי-חברתיים" אמר ד"ר אנדרסון.
מחקר זה בחן את הסמנים המקדימים לאגרסיה, ולא את ההתנהגות האגרסיבית עצמה. יש צורך במחקר נוסף, אומרים החוקרים, על מנת לזהות את ההשפעות לטווח הקצר ולטווח הארוך שיש למילים אלימות בשירים. חשיפה חוזרת לשירים אלימים יכולה לתרום להתפתחות אישיות אלימה, וליצור באופן עקיף סביבה חברתית עוינת יותר, למרות שהחוקרים אומרים שיכול להיות שההשפעות מהשירים נמשכות לזמן קצר בלבד.

http://www.apa.org/journals/psp/press_releases/may_2003/psp845960.pdf

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום