הורמון גדילה לילדים

(0)
לדרג

מאת: ה- FDA תומך בהורמון גדילה לילדים

בגן הילדים, ניקולה קוסטה היתה נמוכה מידי מכדי להגיע לברז המים בכיתה. בגיל שש, הרופאים צפו שגובהה יגיע עד ל- 142 סנטימטרים בלבד.

לאחר מכן היא קיבלה מידי יום זריקות של הורמון גדילה במשך שבע שנים, טיפול שנוי במחלוקת אצל ילדים, כמו ניקול, שאצלה הגובה הנמוך לא נגרם בשל מחלה מוכרת. אבל זה עבד. בגיל 17, ניקול עומדת היום בגובה 156 סנטימטרים.

היא דוחקת במדענים ממשלתיים לאפשר לילדים אחרים לעבור תהליך דומה עם התרופה. "זה יהפוך את העולם שלהם למשהו אחר".

יועצים ברשות המזון והתרופות (FDA) מסכימים, ותומכים בדרישתם של חברת אלי לילי ושות' להפוך ליצרני הורמון הגדילה הראשונים שישווקו את הטיפול לילדים נמוכים באופן יוצא מן הכלל, שבריאים מכל בחינה אחרת.

היועצים התלבטו ארוכות בסוגיה, והזהירו שהגידול הדרמטי, בדומה לזה שהתרחש אצל ניקול, נדיר. מרבית הילדים יאלצו לחוות טיפולים יקרים וקשים בתקווה להוסיף עוד חמישה סנטימטרים בלבד לגובהם.

"אני מוטרדת מהעובדה שגובה נמוך הופך לסוגיה רפואית" אומרת המומחית לבריאות האישה ננסי וורסטר, מאוניברסיטת וויסקונסין מדיסון, ונציגת הצרכנים בועדה.
"אנחנו מדברים על טיפול בילדים נורמליים מכל בחינה אחרת, שיהיו נמוכים במשך חמש או עשר שנים" עם מידע מועט מאוד לגבי תופעות הלוואי לטווח הארוך, טענה ד"ר דבורה גריידי מאוניברסיטת קליפורניה, שהשתתפה במיפגש.

הורמון גדילה משמש מזה 16 שנה לטיפול בילדים נמוכים בצורה קיצונית משום שגופם לא מייצר את החומר באופן טבעי, ולטיפול במספר מחלות הקשורות בבלימת הגדילה. כ- 200 אלף ילדים בכל העולם מקבלים את הטיפול.

ה FDA עורך מזה זמן רב מאבקים נגד שימוש קוסמטי בהורמוני גדילה, וכעת גם מנסה להגדיר מהו השימוש הנכון בתרופה בקבוצה חדשה זו של חולים, מבלי לפתוח את הסכר עבור ילדים המבקשים להיות גבוהים קצת יותר.

הטיפול של חברת לילי כולל סינון הבודק בנים שהצפי שלהם לא עולה על מטר חמישים וחמש כמבוגרים, ונשים שגובהן לא יעלה על מטר ארבעים וחמש.

חברת לילי סופרת 400 אלף ילדים כאלה בגילאי 7 עד 15, אבל צופה שרק 10% יקבלו את הורמוני הגדילה בגלל חוקי ההתאמה הנוקשים, ומשום שמשפחות רבות לא ירצו לסבול שש זריקות שבועיות במשך כמה שנים.

המחקרים של לילי הכוללים מספר עשרות חולים שאחריהם עקבה עד לבגרות מצאו שטיפולים בהורמוני גדילה יכולים להביא לתוספת גובה של 5 עד 10 סנטימטרים.

חברי הפאנל שאלו אם השיפור הקטן הזה מסייע באיכות החיים מספיק על מנת להצדיק הוצאה של 10-25 אלף דולר מידי שנה, וקבלת הזריקות הרבות.

הם גם תהו מדוע לא מדובר על הגיל המתאים לתחילת הטיפול, או איך לקבוע אם להפסיק את הטיפול אם הוא לא עוזר.

חברי הפאנל המליצו שה- FDA יאפשר את השימוש החדש בהסתייגות שחברת לילי תבצע מחקר נוסף לגבי השימוש הטוב ביותר בתרופה, ותתחיל לקיים רישום קבוע על מנת לעקוב אחר כל ילד שקיבל את הטיפול.

השינוי ממטר ארבעים ללמעלה ממטר וחצי יכול להיות משמעותי, וזה משהו שהמשפחות יצטרכו להחליט עבור עצמן, מסביר חבר הועידה ד"ר גלן בראונשטיין מאוניברסיטת קליפורניה.

ה FDA אינו מחוייב לקבל את המלצות החברים בועידה, אבל בדרך כלל כן עושה זאת.

בואו לדבר על זה בפורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום