דיאטה מוקדמת, קריטית

(0)
לדרג

תינוקות שלא אוכלים הרבה בשבועיים הראשונים לחייהם יכולים להנות מתשתית טובה יותר של בריאות הלב במהלך חייהם.
הניסיון לגרום לתינוקות להעלות במשקל היא נטייה הורית טבעית, אבל מחקר מראה שעלייה מהירה במשקל בשלבים המוקדמים מאוד של החיים לא בהכרח מצביעה על בריאות טובה.
מחקר נשערך במוסד לבריאות הילד בלונדון מצא שתינוקות שקיבלו דיאטה של "תזונה נמוכה" בניגוד ל"תזונה עשירה" בימים הראשונים לחייהם היו בריאים יותר בגיל ההתבגרות.
הם נטו פחות לפתח "התנגדות לאינסולין", מצב רפואי ללא סימפטומים הקשור בצורה הדוקה לסיכון מוגבר לסוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים.
החוקרים אומרים שאין זה אומר שהורים צריכים להגביל את התזונה של הילודים, אבל תומכים בהנחה שהנקה היא הדרך הטובה ביותר להאכיל ילודים.
אמהות טריות בדרך כלל מפיקות מעט מאוד חלב בימים הראשונים לאחר הלידה, וגם תינוקות בריאים, למעשה מאבדים במשקל בהתחלה.
ואולם המחקר מראה שבהחלט לא מדובר בנזק, ואולי אף ביתרון לטווח הארוך. הוא מזהיר מפני "האכלת יתר" של ילודים על ידי מתן כמויות גדולות של פורמולה.

אל תרעיבו אותם
ד"ר אטול סינגאל, שעמד בראש המחקר, אומר "כנראה שמסיבה זו תינוקות שהונקו נוטים פחות לפתח סוכרת מסוג 2 מאוחר יותר.
"המסר הוא לא להגביל את המזון בשבועות הראשונים, אלא לעודד הנקה".
המחקר נערך על מדגם של תינוקות שנולדו לפני הזמן, אבל ד"ר סינגאל אומר שהממצאים מתאימים גם לתינוקות שנולדו בזמן המיועד, כפי שניתן היה לראות אצל בעלי חיים רבים אחרים.
גורמים של אורח חיים
פרופסור מייקל לין, ראש המחלקה לתזונה באוניברסיטת גלזגו, אומר שגם אם הילד גדל במהירות במהלך השבועות הראשונים, והמשיך לפתח התנגדות לאינסולין, עדין לא מדובר בסוכרת בטוחה, אם לא יפתחו עודף משקל בבגרות, וישמרו על אורח חיים בריא, בסופו של דבר הבן אדם חייב להשמין.
אם נישאר במסת גוף מתאימה במשך החיים המבוגרים, ממילא לא צפויה לנו בעיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום