הגדלת והרמת חזה: כיצד להחליט?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

נשים מגיעות למנתח עם "תסריט" ברור: מה, כמה ואיך... מומלץ להגיע בראש פתוח ולקיים דיאלוג עם הרופא בדרך לניתוח ב"התאמה אישית" אופטימלית

רופאה מנתחת פלסטית ,מומחית לכירורגיה פלסטית
077-2311135 (מספר מקשר)

תכניות ריאליטי שמשדרות ב"לייב" ניתוחים פלסטיים, שלטי חוצות בולטים עם דוגמניות שופעות חזה מעוצב, שפע של תמונות "לפני ואחרי" ואין ספור מאמרים באינטרנט לגבי ניתוחי חזה - כל אלה הפכו את הנשים ל"מומחיות בניתוחים פלסטיים". כך, רבות מהנשים שמגיעות למרפאה חשות בטוחות בעצמן - ויודעות בדיוק מה הן רוצות.

נכון, מודעות היא דבר חשוב; ואכן, "ידע הוא כוח". ובכל זאת: בכל הקשור לניתוחים לעיצוב החזה, עדיף לשמור על ראש פתוח ולאפשר לכירורג לרתום את הידע, המקצועיות והמיומנויות שבידיו - כדי להתאים למועמדת לניתוח פלסטי בשדיים "ניתוח בהתאמה אישית".

מהי המשמעות של "התאמה אישית" בניתוח פלסטי בשדיים?

ניתן להשוות בין התהליכים השונים של ניתוח פלסטי (בכלל) וניתוח שדיים (בפרט) - לבין הקמת מבנה: לפני שלב ה"בנייה בפועל" (כלומר: לפני שהכירורג אוחז בכלי הניתוח ומתחיל במלאכת עיצוב החזה) - יש שלב קריטי, הכרחי ומקדמי: שלב התכנון.

כך, בטרם הניתוח, עוד בשלב פגישת הייעוץ, בוחן המנתח הפלסטי את המועמדת לניתוח - ולוקח בחשבון מכלול עצום ומגוון של שיקולים, כדי לגבש את תכנית הניתוח - המותאמת אישית למנותחת. רק למנתח פלסטי בעל ניסיון יש את הידע, הכלים והמומחיות הנחוצים, כדי לקבוע מה יכלול ניתוח פלסטי בשדיים.

מה עשוי לכלול ניתוח פלסטי בשדיים?

כמעט כולן מעוניינות (ובצדק) בתוצאה סופית אחת שד במראה צעיר, מלא וזקור. אבל מה שחשוב לקחת בחשבון הוא מהם נתוני הפתיחה איתם מגיעים לניתוח. כאשר מדברים על תכנית לניתוח שדיים, מתכוונים להכרעה בין דרכי פעולה כירורגיות אפשריות. ההתלבטות העיקרית היא בין הרמת שדיים לבין הגדלת שדיים; כמובן, קיימת אופציה של "גם וגם" - ניתוח משולב להרמת והגדלת שדיים.

נשים רבות מגיעות עם תפיסה ברורה לגבי השאלה מה בדיוק הן צריכות. תפיסה זו, מבוססת פחות על מידע רפואי ויותר על ידע פופולרי כמו 'מה עשו לשכנה' או 'מה נכתב באינטרנט', מידע זה לעיתים רחוקות בלבד תורם לקבלת החלטה בנוגע לניתוח של מנותחת ספציפית. כל מטופלת צריכה לקבל ייעוץ מותאם וייחודי לה המתייחס למבנה הגוף, מבנה השד, היסטוריה רפואית ותפיסה לגבי מהו שד אסתטי.

ולכן - חשוב לזכור: בלא מעט מקרים, הייעוץ משנה את התוכנית המקורית שאיתה נכנסים לקליניקה. לפיכך, ההמלצה היא להגיע לייעוץ לפני ניתוח, עם ראש פתוח ונכונות לקבל מידע נוסף (גם ככה קבעתן יעוץ כדאי לשמוע). רק לאחר הייעוץ, ניתן להחליט מה מתאים. ואם בסופו של דבר ההחלטה שמתקבלת היא זו שאיתה הגעת מהבית מצויין, העיקר שזה נעשה לאחר סקירה והבנה של כל האופציות האחרות, היתרונות והחסרונות של כל אופציה, ומהן התוצאות הצפויות עבורך.

ניתוח בהתאמה אישית. צילום:שאטרסטוק
ניתוח בהתאמה אישית. צילום:שאטרסטוק

כמה אמיתות של מועמדות לניתוח שדיים שכדאי לשבור ....

חיסכון בצלקות, ולכן כדאי רק הגדלה גדולה

נשים עם חזה מרוקן וצנוח מבקשות רק הגדלה כי הן מעוניינות לחסוך את הצלקות של ההגדלה, ומאמינות כי רק על ידי מילוי ניתן יהיה להרים את הפטמה.

שד צנוח - שיעבור הגדלה ויוחדרו אליו שתלי סיליקון, מבלי שתבוצע גם הרמה במרבית המקרים לא יהפוך למעוצב ויפה;
לעיתים השתל ישב יפה וגבוה על בית החזה ואילו הפטמה ורקמת השד תזלוג מעליו ועדיין השד עצמו יראה צנוח או סתם מוזר. הביטוי המקצועי לשד כזה הוא סנופי (בדומה לאף של סנופי הכלב מהקומיקס), מביט כלפי מטה למרות החוטם השלם העומד.

שימוש בשתל גדול יותר ורחב יותר

צריך לזכור כי הייתה סיבה מקורית לצניחה של השד מבנה ראשוני, שינויים במשקל, הנקה מרובה, ומעל להכל חולשה מולדת של רקמות הגוף שכח הכבידה פעל עליהן, שמחמירה ככל שמתבגרים. גם אם יוכנסו שתלים גדולים, ובתחילה יתקבל מראה אסתטי, כובד השתלים ישפיע על רקמת השד שלא תוכל להחזיק אותם ואלה ימהרו לצנוח מטה. תוצאות הניתוח לא יישמרו לאורך זמן.

שאיפה לחזה גדול מדי

טעות נפוצה נוספת היא שאיפה לחזה גדול: יש שנשים שמתעקשות להחדיר לשדיהן שתלי סיליקון גדולים מאוד, בהנחה שחזה גדול הוא יפה יותר. מעבר לכך שמדובר בעניין של טעם אישי (שעשוי להשתנות) ושל אופנה חולפת (שדיים גדולים לא תמיד ייחשבו לסקסיים) - יש לזכור כי לבחירה בחזה גדול באופן לא מידתי, עשויים להיות חסרונות נוספים, שהנשים לא מודעות לקיומם או אינן מעניקות להם את המשקל הראוי.

שדיים גדולים מדי, שאינם פרופורציונליים למבנה הגוף, פוגמים במראה האסתטי הכולל ואף עלולים לגרום לאישה להיראות שמנה יותר, מכפי שהיא. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון כי בחירה של שתלי סיליקון גדולים מאוד תגרור צניחה מחודשת של השדיים - מהר יותר. בנוסף, חזה גדול מדי עלול לגרור כאבי גב - ולפיכך בחירה בשתלי סיליקון גדולים מאוד, אינה מומלצת לנשים עם בעיות אורתופדיות. שתלים גדולים במיוחד שאינם מתאימים לרוחב בית החזה או לגודל הכיס שניתן ליצר כדי לאכלס אותם מועדים לסיבוכים גדולים יותר. פתיחה של קו התפרים, שעלול לגרור לחשיפה של השתל, זיהום וצורך בניתוח להוציא את השתל. בכיס צר השתל ימעך ויווצרו בו קפלים. קפלים אלה, בבוא היום, עלולים להיות המקומות בהם מעטפת הסיליקון מתחככת ונקרעת ולכן משך חיי שתל שאינו מתאים לבית החזה, קצרים יותר, סיליקון המילוי ידלוף ויידרש ניתוח נוסף להחלפה.

נשים מתעקשות להחדיר שתלי סיליקון גדולים מאוד. צילום:שאטרסטוק
נשים מתעקשות להחדיר שתלי סיליקון גדולים מאוד. צילום:שאטרסטוק

"אני חייבת שתלים"

טעות נפוצה נוספת היא הנחה מוקדמת של נשים, לגבי הצורך בשתלים. רבות מהנשים מופתעות מאוד לגלות שניתן לקבל שדיים אסתטיים, מעוצבים וזקופים, הממוקמים כראוי על בית החזה - מבלי להזדקק כלל לשתלים. ישנם מקרים בהם ניתן ומוטב להשתמש במה שיש בשד עצמו ולרתום את הרקמה הקיימת כדי להרים ולעצב את החזה, מבלי להכניס שתל, מה שיעכב את הצניחה החוזרת של השד ויפחית סיבוכים הקשורים להחדרת שתלים.

אז איך אדע מה מתאים לי ?

בקלות רבה: חשוב להגיע למפגש עם הרופא ולשמוע מה יש לו להציע אחרי הבדיקה.
מי שבכל זאת מעוניינת, עוד טרם פגישת הייעוץ, להצטייד בכמה שיותר ידע ולהגיע מוכנה - צריכה להכין שיעורי בית וללמוד מהם השיקולים המשפיעים על ההחלטות לגבי ניתוח לעיצוב החזה.

אם כך, מהם השיקולים המשפיעים על ניתוח פלסטי בשדיים?

צורת השד: מבנה השד, גודל השד ובעיקר מנח ומיקום הפטמה - מסייעים להחליט לגבי הניתוח הנחוץ. כך, למשל: שד קטן שאינו צנוח - יצריך הגדלה בלבד. כאשר הפטמה "מביטה" מטה וממוקמת בתחתית השד, ואילו בשד מלא יחסית יש לבצע הרמה בלבד. כאשר השד גם מרוקן וגם מיקום הפיטמה נמוך מהקפל - סביר כי נחוץ יהיה לבצע גם הרמה וגם הגדלה.

מבנה הגוף: במקרה של הגדלה, יש להחליט על גודל השתלים - בהתחשב במבנה הגוף, תוך שאיפה לשמירה על פרופורציות, בין גודל השד למראה הכללי. צריך לזכור כי דווקא בהרמה עם שתלים, כדאי להשתמש בשתלים קטנים יותר כדי לא ליצור עומס על קו התפרים שעלולים להיפתח.

מראה שד נחשק : איזה שד את אוהבת? גבוה ועגול או אולי מלא, כבד ואגסי? האם את אוהבת את מראה הפטמות הקיימות או שאת מעדיפה להקטין אותן? העדפות אלה יכולות להשפיע על בחירת השיטה.

גיל: בעת ההחלטה איזה ניתוח שדיים רצוי לבצע, יש להתחשב גם בגיל המטופלת ובשאלה האם היא צפויה ללדת ולהיניק.

מצב העור: בהקשר זה, יש לבחון האם העור אלסטי, גמיש וחזק - כדי להסיק האם יוכל לשאת שתלים ובאיזה גודל, מבלי לחייב ניתוח חוזר בחלוף זמן קצר. כמו כן, יש לבחון נטייה להצטלקות.

לסיכום: אם את מעוניינת בניתוח לעיצוב החזה, כדאי שתגיעי לשיחת ייעוץ בה הרופא יבחן יחד איתך את כל השיקולים המשפיעים על בחירת הניתוח שמותאם לך באופן הטוב ביותר. כדאי שתקבלי ניתוח שמותאם לך באופן הטוב ביותר.

ד"ר רוית ינקו היא מומחית לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום