הרמת חזה: שתלים או הזרקת שומן?

(3)
לדרג

מרגישה צעירה ומלאת חיוניות - אבל הזמן עושה את שלו והחזה נפול? ניתוח הרמת חזה יעניק לך חזה מלא וזקוף. באיזו שיטה כדאי לבחור ומהם ההבדלים בין שתי השיטות?

מאת: ד"ר אואנה מאייר (מאיר)

נשים רבות חשות שהשינויים שחלו בחזה שלהן אינם תואמים את הגיל וההרגשה שלהן.
חזה נפול עשוי להיות תוצאה של כובד - כאשר השדיים גדולים; או תופעה שמתרחשת באופן טבעי עם השנים החולפות - ירידה במשקל, הריונות והנקות. כיום, הכירורגיה הפלסטית מציעה שיטות שונות להרמת חזה בעל מראה מדולדל ונפול. בזכות הרמת והגדלת החזה, שנפל עם השנים - נשים יכולות לזכות מחדש במראה נשי וצעיר יותר.

הכנסת שתלים או הזרקת שומן שנלקח מגופה של המטופלת - הן שתי שיטות נפוצות, שיכולות לתת מענה אסתטי מוצלח, עבור מטופלות שחושקות בחזה מלא וזקוף יותר. מה ההבדלים בין שיטות אלה? למי מתאימה כל אחת מהשיטות?

על שאלות אלה ושאלות נוספות, נשיב במאמר זה.

ההחלטה באיזו שיטה להרמת חזה לבחור היא החלטה אישית. צילום: שאטרסטוק
ההחלטה באיזו שיטה להרמת חזה לבחור היא החלטה אישית. צילום: שאטרסטוק

מהו ניתוח הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה נועד להביא לשיפור אסתטי במראה של שדיים מרוקנים ונפולים. במהלך הניתוח, אנו מסירים עודפי עור ומרימים את רקמת השד, העטרה והפטמה. כדי למלא את הנפח החסר בשד, אנחנו ממלאים אותו בשתל או בשומן שנשאב ממקום אחר בגופה של המטופלת.

כיצד מתבצעת הרמת החזה באמצעות שומן?

ראשית, מבצעים הרמת חזה ואז ממלאים את השד על ידי שומן. כשאנחנו ממלאים את החזה בשומן שנלקח מגופה של המטופלת, בשלב הראשון אנחנו שואבים את השומן מהמקום שנבחר בגוף - בו יש שומן מיותר שניתן לקחת.

בדרך כלל, ניתן לשאוב שומן מהבטן או מהירכיים. בשלב הבא, אנחנו נעביר את השומן ששאבנו תהליך עיבוד ונזריק אותו לחזה.

כמה זמן אורך ניתוח הרמת חזה עם הזרקת שומן?

כל התהליך, כולל שאיבת השומן, עיבודו והזרקתו לחזה - נמשך כשלוש שעות. אחרי ההתעוררות וההתאוששות מהניתוח, החולה שבה לביתה.

כמה זמן אורך אותו ניתוח - כשממלאים את החזה בשתלים?

ניתוח הרמת חזה באמצעות שתלים הוא ניתוח קצר יותר, מפני שאינו כולל את שלב שאיבת השומן ועיבודו. גם בשיטה זו, אחרי ההתעוררות וההתאוששות מהניתוח - החולה שבה לביתה.

למי מתאימה הרמת חזה באמצעות הזרקת שומן מהגוף?

הזרקת שומן מהגוף מתאימה לכל מי שרוצה מראה טבעי יותר של השד - ויש בגופה מספיק מאגרי שומן. יש לקחת בחשבון כי מילוי החזה באמצעות שומן מגופה של המטופלת מוגבל מבחינת גודל החזה אליו שואפים.

כאשר אנחנו מזריקים לחזה שומן שנשאב מהגוף, 20%-40% ממנו נספגים בממוצע בחזרה בגוף - ולא יישארו בחזה. ככלל, הכמות שניתן לשאוב מהגוף מוגבלת יותר (שלא כמו בשתלים) - וכמובן תלויה בכמות השומן המיותר שיש באזורים מהם אנו שואבים שומן.

מהם היתרונות של הרמת חזה באמצעות שומן, במקום הכנסת שתלים?

כשמטופלת בוחרת להרים ולמלא את השדיים שלה באמצעות שומן מגופה, היא נהנית ממספר יתרונות משמעותיים:

ניתוח כזה ידידותי יותר לגוף - מאחר שלא מוכנס לתוכו גוף זר ומדובר בהליך טבעי של הגדלת אחוז השומן בחזה.

המטופלת "מרוויחה" גם שאיבת שומן ויצירת מראה פרופורציונלי בגוף.

התחושה בחזה טבעית לחלוטין - מאחר שהרכבו טבעי ומהווה חלק מהגוף.

מתי עדיף להכניס דווקא שתלים לגופה של המטופלת ולא שומן?

ניתוח הרמת חזה עם שומן מהגוף לא מתאים לכל אחת. כאשר למטופלת אין מספיק מאגרי שומן בגוף, היא לא תוכל לעבור את הניתוח בשיטה זו.

גם כשמדובר במטופלת שמעוניינת בהגדלה משמעותית של החזה, נבחר בהכנסת שתלים ולא בהזרקה של שומן עצמי. לפעמים, ניתן לשלב בין הזרקת שומן והחדרת שתל קטן יותר.
ישנו גם שיקול כלכלי: מטבע הדברים, ניתוח שכולל שאיבת שומן מורכב וארוך יותר - ולכן גם עלותו גבוהה יותר.

כשאישה בוחרת בהרמת חזה באמצעות שתלים, מה עליה לקחת לתשומת ליבה?

מדובר בניתוח נפוץ - וההחלמה ממנו יחסית קלה. עם זאת, כאשר אישה מחליטה לעבור את הניתוח, בעיקר כשמדובר בהכנסת שתלים ולא בהזרקת שומן - יש מספר נקודות שעליה לקחת לתשומת ליבה:

כאשר מוכנסים שתלים לגוף, ישנו סיכוי מסוים שיתפתח זיהום. בחירה נכונה של מנתח מנוסה ומעקב אחרי הוראות הרופא - מצמצמים את הסיכון למקרה כזה.

אצל חלק מהנשים, עם חלוף השנים, יעלה צורך בהחלפת השתלים מסיבות שונות, כגון התקשות הקופסית מסביב לשתל, שעלולה לשנות את תחושת השד; קרע של השתל; או שינויים טבעיים שחלים במראה השד - ומשפיעים על התוצאה האסתטית שהושגה בניתוח.

חשוב כי האישה תיקח בחשבון את הצלקות שיישארו אחרי הניתוח. הצלקות בעקבות ניתוח הרמה אמנם ייחלשו וידהו עם הזמן, אך לא ייעלמו לחלוטין.

מה מהלך ההחלמה אחרי ניתוח הרמת חזה?

בשתי שיטות הניתוח, מדובר בהחלמה יחסית קלה. כאשר המטופלת עוברת ניתוח באמצעות הזרקת שומן, היא תחוש פחות כאבים בחזה - אבל יהיו לה כאבים מסוימים, באזור ממנו נשאב השומן.

כך או כך, בין אם מדובר בשומן או שתלים והמטופלת יכולה לחזור לשגרה במהירות. כבר בתוך שבוע, ניתן לשוב לפעילות קלה, תוך הקפדה על ההוראות הרפואיות שניתנו לאחר הניתוח.

ניתוח הרמת חזה באמצעות שתלים הוא ניתוח קצר יותר. צילום: שאטרסטוק
ניתוח הרמת חזה באמצעות שתלים הוא ניתוח קצר יותר. צילום: שאטרסטוק

האם ישנן מגבלות רפואיות שעלולות למנוע מנשים לעבור ניתוח הרמת חזה?

לרוב הנשים אין מניעה מלהגשים את חלומן, לזכות בחזה יפה ומלא. עם זאת, במקרים מסוימים (כמו נשים עם סרטן שד, או כאלה שאינן יכולות לעבור הרדמה) - הן לא יוכלו לעבור את הניתוח.

איזו מהשיטות מומלצת עבור אישה שמתאימה לשתי השיטות?

שתי השיטות טובות ומשיגות תוצאות אסתטיות מרשימות. ההחלטה באיזו שיטה לבחור היא החלטה אישית - ותלויה ביכולות ובשאיפות של המועמדת לניתוח.

יש נשים שבוחרות לשלב בין שתי השיטות ולמלא את השד בשתלים ובשומן גם יחד. הבחירה באפשרות זו נותנת לשד גם את המראה הטבעי - בזכות השומן; וגם את המראה המלא יותר - הודות לשתל שנבחר, בהתאם לגודל אליו שואפת האישה להגיע.

כדי להבטיח את הצלחת הניתוח, עם תוצאה יפה וסיכוי נמוך לסיבוכים - מומלץ מאד שהאישה תערוך בירורים, טרם בחירת הרופא, שבידיו היא מפקידה את גופה ובריאותה. יש לבחור במומחה בכירורגיה פלסטית, שהיא מרגישה אליו "חיבור" ואמון, ושיכול להראות תוצאות מוכחות של עבודתו בתחום.

לסיכום: ניתוח הרמת חזה - בין אם באמצעות שתלים ובין אם בעזרת שומן מגוף המטופלת - הוא ניתוח אסתטי שמשיג תוצאות של חזה צעיר יותר.

ד"ר אואנה מאייר (מאיר) היא מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: שרית שיר, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום