מתיחת פנים: מעצבים את הפנים מחדש

(9)
לדרג
תוכן מקודם

ניתוח מתיחת פנים עבר בעצמו מתיחת פנים - והפך לניתוח לעיצוב כללי של הפנים ולא רק הליך קוסמטי ל"יישור קמטים". מתיחת פנים מודרנית: מדריך

רופאה מנתחת פלסטית ,מומחית לכירורגיה פלסטית
077-2311117 (מספר מקשר)

מאז ומתמיד, נחשב ניתוח פלסטי למתיחת פנים - לאמצעי היעיל ביותר להתמודדות עם הזדקנות עור הפנים. למרות כל החידושים והבשורות בתחום האנטי אייג'ינג והמלחמה נגד אותות הזמן - סכין המנתחים היה ונשאר אמצעי יעיל מאין כמותו. זהו האמצעי היחיד שמסייע לתקן את התרופפות העור ולהחזיר את המראה המקומי של מבנה הפנים. למעשה, נכון יותר לכנות אותו "ניתוח לעיצוב פנים".

מה הופך ניתוח מתיחת פנים - לניתוח עיצוב פנים?

ניתוח למתיחת פנים, במתכונתו המוכרת, שם דגש רב על כריתת עודפי עור ומתיחת עור, לשם העלמת קמטים וקמטוטים. בעידן החדש, התהליך הניתוחי כולל עיצוב פנים של ממש.

ניתוח לעיצוב הפנים, שעדיין מכונה "מתיחת פנים" - למרות שכינוי זה כבר אינו מצליח להכיל את מלוא מורכבותו והישגיו - כולל פעולות מגוונות, שמטשטשות את כל הפגמים הללו (ופגמים נוספים) המופיעים על העור. ניתוח מתיחת פנים, במתכונתו החדשה, רותם שלל אמצעים המאפשרים את ההישג הזה.

למנותח/ת מותאמת תכנית אישית, שמיושמת במהלך הניתוח. צילום: thinkstock
למנותח/ת מותאמת תכנית אישית, שמיושמת במהלך הניתוח. צילום: thinkstock

מהם ה"מפגעים" שאיתם מתמודד ניתוח מתיחת פנים?

עם השנים, חלים מספר תהליכים מקבילים - המשפיעים על מראה עור הפנים והצוואר. כך, קיימת התדלדלות של שומן ועצם - מה שגורם לאיבוד נפח. במקביל, העור הופך פחות אלסטי - וגמישותו נפגמת. העור מאבד מהברק והצבע ומתחיל לצנוח - וקו הלסת מיטשטש.

כך, כאשר אין הפרדה בין אזור הפנים לאזור הצוואר - מתקבל מראה עגול, פחות אסתטי ומצודד. במקביל, העור מתכסה קמטים, קמטוטים וכתמים; הגבות צונחות, שקעי הרקה מעמיקים, ישנה צניחה של הלחיים ושל זוויות הפה - ויש "שקיות" מתחת לעיניים.

טכניקות ניתוחיות שפותחו, אמצעים חדשניים, מודעות הולכת וגוברת ושינויי תפיסה - כל אלה ועוד הביאו לתחילת עידן חדש, בתחום הניתוחים להצערת עור הפנים, הכוללים כיום פיסול של כל איברי הפנים, תוך מתן תשומת לב לא רק לעור, אלא גם לגבות, למצח, לעצמות הלחיים, לעצמות הלסת, לשפתיים, לאזור מסביב לעיניים ולרקות.

השאיפה היא להשיג מראה פנים טבעי.

מה כולל ניתוח "מתיחת פנים" מהדור החדש?

טרם הניתוח, המועמדת לניתוח עוברת בדיקות קפדניות על ידי הכירורג הפלסטי ש"מסמן" את כל ה"בעיות".

יצוין כי יש גם מועמדים: אחוז הגברים הפונים לניתוחי מתיחת פנים עולה בהתמדה, ברחבי העולם וגם בישראל. במהלך הבדיקה, נעשה גם תהליך של תיאום ציפיות - ומובהר איזה הישגים ניתן להגשים, במסגרת הניתוח. בהתאם לבדיקה זו, מותאמת תכנית ניתוחית אישית, למנותח/ת - והיא זו שמיושמת במהלך הניתוח.

על פי רוב, ניתוח מתיחת פנים כולל מספר פעולות:

ראשית: מבוצעת מתיחה של העור וכריתת עודפי עור. העור העודף המצטבר מוסר - והעור הנותר מוצמד ונתפר.

שנית: מבוצעות הזרקות למילוי נפחים. זהו השלב של עיצוב הפנים - וזהו למעשה החידוש המשמעותי בהליכים אסתטיים אלה. במהלך הניתוח, נשאב שומן של המנותח מאזור הבטן, המותניים או הירכיים. מדובר בשומן בכמות קטנה באופן יחסי. שומן זה מוזרק לאזורים נחוצים, למשל באזור עצמות הלחיים, שם מתרחש איבוד נפח. באופן זה, מתאפשר עיצוב של הפנים.

שלישית: ישנה התמקדות בעיצוב של המצח ושל עפעפיים עליונים ותחתונים. כאמור, הניתוח כולל התייחסות ניתוחית דקדקנית לכל אזורי הפנים, כשדגש מיוחד מושם על המצח וסביבות העיניים.

רביעית: ניתן לשלב פעולות אסתטיות נוספות, כגון: עיצוב שפתיים ו/או עיצוב אף, להשלמת המראה האסתטי הכולל.

מראה פנים טבעי - זו השאיפה המרכזית בניתוח מתיחת פנים. צילום: thinkstock
מראה פנים טבעי - זו השאיפה המרכזית בניתוח מתיחת פנים. צילום: thinkstock

מדוע מומלץ להזריק דווקא שומן - ולא חומרי מילוי אחרים?

ניתן להזריק חומרי מילוי אחרים. עם זאת, מאחר שממילא מבוצעת הרדמה, יש אפשרות לשאוב ולהזריק שומן של המנותח/ת - וכך עדיף. באופן זה, ניתן ליהנות מהיתרונות של הזרקת שומן עצמי.

מהם היתרונות של הזרקת שומן עצמי?

השומן הוא חומר קל ונוח לעיבוד, פיסול ועיצוב. אין מדובר בחומר זר, כך שאין חשש לדחייתו - וקליטתו בגוף תהיה מושלמת. כמו כן, שומן נשאר בגוף זמן רב - והליך ספיגתו איטי והדרגתי, ודאי בהשוואה לספיגה של חומרי מילוי. בשל מאפיין זה, תוצאות הטיפול של מילוי נפחים, בעזרת הזרקות של שומן עצמי - מחזיקות מעמד שנים רבות.

איזה תוצאות ייחשבו למתיחת פנים מוצלחת?

מראה פנים טבעי - זו השאיפה המרכזית. המראה אליו שואפים להגיע - עיקרו עור שנראה חלק, צעיר ומתוח; עם זאת, חשוב כי המראה לא ייראה "מנותח". כלומר: מראה רענן ורך, אך לא מתוח "מדי", לא עשוי "מדי", לא מעושה, לא פלסטי ולא מלאכותי. מנותחים מיומנים מצליחים בהגשמת המטרה.

מנותחת ששבה לעבודה לאחר הניתוח קוצרת מחמאות מהקולגות, שלא ראו אותה זמן רב - וכל מכריה שואלים האם החליפה תספורת, שינתה מלתחה או עשתה דיאטה מוצלחת.

לסיכום: ניתוח מתיחת פנים איכותי ישנה וירענן את המראה של האישה - ויתרום לשיפור המראה הכולל שלה. עם זאת, אף אחד לא אמור להבחין כי מדובר בניתוח פלסטי. במצב דברים שכזה, ניתוח מתיחת פנים ייחשב כהצלחה - כניתוח אסתטי שהגשים את המטרה.

ד"ר דנה אגוזי היא כירורגית פלסטית, מנהלת מחלקת פלסטיקה בבי"ח קפלן.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום