קוצב לב וטלפון סלולארי

(0)
לדרג

רוכבי אופניים, אצנים ומבוגרים במצוקה יוכלו בבוא העת לקבל סיוע ממקור לא צפוי.
טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי ענק המחשבים IBM תוכל ליידע מיידית את בני המשפחה והרופאים במידה והמשתמש חלה בשל מאמץ יתר. המכשיר, מוכר גם כ"שלוות נפש" מחבר בקשר אלחוטי מוניטור לב קטן לטלפון סלולארי או מכשיר נייד אחר. ב IBM טוענים שהם יכולים להציל חיים.
"זוהי טכנולוגיה שעוד צריך לפתח, ואנחנו רואים שיש בה הרבה פוטנציאל" אומר ספירוס טלאוגלו, מנהל מהנדס במחלקת ההנדסה והטכנולוגיה בשלוחת המחקר של IBM. "המכשיר יכול לשמש בהרבה תחומים, כולל הרפואי, הצרכני והאתלטי".
IBM הקצתה צוות חוקרים לעבודה על הפרוייקט בתחילת הקיץ עבור לקוח תעשייתי לא מזוהה באירופה. זהו רק פיתוח אחד בחטיבת המחקר והפיתוח המונה למעלה מ 700 עובדים, בפארק תעשייה שבו עובדים למעלה מ 13000 אנשים.
מטרת הצוות היא "להבין באמת איך לסייע ללקוח בדרך חדשה לגמרי" אומר דובר IBM קרי זיטר. "לא מדובר במוצר מבית IBM, אלא בטכנולוגיה".
אם הלקוח האירופי לא יהיה מעוניין, IBM עשויה לאתר לקוחות אחרים שיהיו מעונינים לקנות. עד כה שוחחו עם מגוון חברות, אבל לא הסכימו לציין באילו חברות מדובר.
IBM לא יכולה להגיד מתי המכשירים המשתמשים בטכנולוגיה יגיעו לשוק, והיא גם לא היחידה שפועלת בכיוון. דיגיטל אנגל במינסוטה הוציאה מכשיר דמוי שעון יד המנטר את המצב הבריאותי ומזעיק עזרה באופן אוטומטי באמצעות שבב לוויני שגם מצביע על מיקומם המדויק של המשתמשים. מדטרוניק, יצרנית קוצבי הלב הגדולה בעולם, מוכרת קוצבים שאינם מושתלים.
על מנת שמכשיר "שלוות הנפש" של IBM יעבוד, המשתמשים צריכים להתחבר לערכה המודדת את קצב הלב. זהו מכשיר זמין ובדרך כלל משמש אתלטים בזמן אימון.
מכשיר תמסורת בגודל של חפיסת מסטיקים בערך מתוכנן לעבוד עם המוניטור. כאשר קצב הלב של המשתמש עולה מעבר לגבול מסויים, או נפסק לגמרי, המערכת נכנסת לפעולה.
הממסר שולח אות באמצעות בלו-טות' (סטנדרט תמסורת אלחוטי פופולרי) לטלפון נייד או מכשיר דיגיטלי אחר, שיש בהם את התוכנה של IBM. הטלפון מתוכנת לצלצל או לשלוח מסר כתוב לנמענים מסוימים במקרי חירום על מנת שיוכלו לסייע.
למרות שזה נשמע מעיק, טלאוגלו אומר שהמכשיר אינו מסורבל משום שהמשתמשים לא מסתובבים עם חוטים שמסתבכים בכל מקום.
"התעשייה פועלת לייצור מכשירי טלפון סלולאריים ומכשירים אחרים קטנים וקלים לנשיאה בכיס או בארנק" אומר טלאוגלו. "ככל שהם קטנים יותר, הפתרון הכולל יכול להיות פופולרי יותר."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום