הצערת עור הפנים: כל החידושים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ארסנל הטיפולים להצערת עור הפנים (אנטי אייג'ינג) התרחב מאד בעשור האחרון - וכולל מגוון שיטות חדישות ויעילות. בואו להתעדכן בכל החידושים

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9965890 (מספר מקשר)

מומחים לרפואה אסתטית מחזיקים במגוון שיטות טיפוליות יעילות, כלים חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות - שמשפרות את יכולתם לעזור לנו במרוץ נגד הזמן. נכון, תהליך ההזדקנות אמנם בלתי ניתן לבלימה. עם הגיל, יופיעו שלל "סימנים מסגירים" על עורנו. ובכל זאת, כל אותם טיפולי אנטי אייג'ינג להצערת העור - בהחלט מסייעים לעיכוב התהליך וניתן לרתום אותם, כדי לשפר באופן משמעותי את מצב עור הפנים.

כדי להצליח במשימה מאתגרת זו, חשוב להכיר את כל הטיפולים הקיימים, להתעדכן בשיטות הטיפול החדשות ולהבין איזה טיפול מתאים - לכל בעיה. מעת לעת, מוכתר טיפול אנטי אייג'ינג חדש - כטיפול שעושה נפלאות לעור הפנים (ומומלץ בפי כל, כטיפול שעשוי להתאים גם לך).

סימן נוסף של תהליך ההזדקנות מתרכז באזור השפתיים. צילום: שאטרסטוק
סימן נוסף של תהליך ההזדקנות מתרכז באזור השפתיים. צילום: שאטרסטוק

מהן הבעיות האופייניות לעור הפנים? מהו הטיפול המתאים, לכל אחת מהבעיות האלה?

קמטים וקמטוטים: אחד מסימני הגיל הנפוצים ביותר - הם הקמטים והקמטוטים. אותם תלמים הנחרתים בפנינו מסגירים את גילנו ומעידים על התבגרותנו. נכון אמנם שנהוג לומר כי הרווחנו כל קמט ביושר וכי קמטים מעידים על ניסיון חיים עשיר; אבל, בכל זאת, מדובר במפגע אסתטי שרצוי לטשטש. ואם אפשר לעשות זאת, אז למה לא?

טשטוש קמטים וקמטוטים: כמובן, הטיפול היעיל ביותר להעלמת קמטים - הוא ניתוח מתיחת פנים. עם זאת, זהו פתרון פולשני וקיצוני, המתאים למי שפניה חרושות קמטים ועורה צנוח, מדולדל ונפול. בשלבים מוקדמים יותר, כשהקמטים והקמטוטים מתחילים להופיע, ניתן להביא לטשטושם ואף להעלמתם, באמצעות טיפולים פחות פולשניים.

הזרקות נחשבות הטיפול היעיל ביותר לטשטוש קמטים. ניתן להזריק בוטוקס, המסייע לטשטוש קמטי ההבעה בצדי העיניים, בין הגבות ולאורך המצח. כדי להתמודד עם קמטים בצדי השפתיים, יש להזריק חומר מילוי, שמסייע גם לבניית עצמות לחיים, עצמות לסת ומילוי רקות שקועות.

כתמי פיגמנטציה: מדובר בעוד תופעה, מנפלאות הגיל - המעטרת את עורנו. כתמים כהים, המופיעים על גבי העור, עקב שינויים הורמונליים, חשיפה לשמש ו/או כחלק מתהליך ההזדקנות של העור. כל אלה פוגמים באופן קריטי במראה העור - ומהווים מפגע אסתטי.

טיפול בכתמי פיגמנטציה: ההתמודדות היעילה ביותר עם כתמי פיגמנטציה היא באמצעות טיפול פוטו רג'וביניישן. מדובר בטיפול באמצעות קרני אור, העובדים בטכנולוגיית IPL - טיפול הגורר קילוף מתון ומבוקר של העור, באופן שתורם להתחדשותו. טיפול זה יכול לסייע להעלמת כתמי פיגמנטציה, נימי דם, כתמי שמש, צלקות אקנה וכתמי גיל.

עור יבש, זקן ודהוי: עם התקדמות הגיל, העור שלנו - בייחוד עור הפנים והצוואר, נראה תשוש יותר, זקן, דהוי וחסר חיוניות. טיפולי פנים מתאימים יכולים לתרום מאד לחידוש וריענון העור, הבהרת העור והפיכתו לעור מוצק, מורם וחלק יותר.

טיפולים להצערת עור הפנים: לקבוצת טיפולים זו, משתייכים כל טיפולי המזותרפיה, הכוללים הזרקות של קוקטייל חומרי הזנה מגוונים, אל השכבות העמוקות של העור. טיפול זה מחדש את זרימת הדם, מסייע להתחדשות של תאי העור, תורם להבהרת העור ולקבלת מראה צעיר יותר.

הזדקנות השפתיים: סימן נוסף של תהליך ההזדקנות מתרכז באזור השפתיים. עקב תהליכים שונים, השפה העליונה הופכת דקה יותר - ונעלמת בהדרגה; נוצרים כתמים, קמטים ועור פגום סביב השפתיים (העליונה והתחתונה). נוכח עובדה זו, ישנם טיפולים ייעודיים - להצערת השפתיים.

טיפולים לשיפור מראה הפה והשפתיים: הטיפולים הייעודיים להצערת הפה והשפתיים כוללים הזרקות למילוי השפה, במטרה ליצור מראה בשרני וצעיר יותר של השפתיים; ובנוסף, מילוי קמטים מסביב לשפתיים ובאזור הפה.

יש מטופלות שיוכלו להסתפק בטיפולי תחזוקה שוטפים. צילום: שאטרסטוק
יש מטופלות שיוכלו להסתפק בטיפולי תחזוקה שוטפים. צילום: שאטרסטוק

מה ניתן לעשות כשיש מספר בעיות בעור הפנים?

כמעט תמיד, יש יותר מבעיה אחת הקשורה לעור הפנים: קמטים, קמטוטים, כתמי פיגמנטציה, כתמי גיל, נימי דם והזדקנות השפתיים. כל אלה - נוהגים להופיע יחד. כך, עולה צורך בטיפול משולב. מעבר לכך שתופעות אלה מופיעות יחד, הן נוטות להופיע ביותר ממקום אחד.

בנוסף לעור הפנים, תופעות אלה עלולות להופיע גם על פני עור הצוואר, המחשוף, הזרועות וכפות הידיים. הפתרון הוא אפוא טיפול משולב - הכולל מספר שיטות טיפול ומספר אזורי טיפול בגוף. למרבה המזל, ניתן לבצע את כל טיפולי האנטי אייג'ינג ללא הפרעה; הטיפולים אינם מתנגשים - ואף רצוי ונהוג לשלב אותם.

לסיכום: המתכון המנצח להתגברות על מכלול הבעיות והנזקים, הכרוכים בהזדקנות העור, טמון בהתאמת תכנית טיפולים אישית. לכל מטופלת, "תופרים" את הטיפולים המתאימים לה - לפי הגיל, הצרכים שלה, מראה העור וסוג העור. יש מטופלות שיוכלו להסתפק בטיפולי תחזוקה שוטפים (כגון טיפולי מזותרפיה), בעוד אחרות יזדקקו למעטפת טיפולים כוללת ומובנית, במסגרתה יגויסו כל ה"נשקים" הקיימים וכל הטכנולוגיות היעילות, כדי לסייע להשיג עור פנים בהיר, מוצק ובעל מראה צעיר יותר.

ד"ר אוקסנה גרשנוב עוסקת ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר אוקסנה גרשנוב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום