שאיבת שומן כימית

(0)
לדרג

תרופה ממיסת קולגן שנראית מבטיחה לטיפול בגידולים שומניים בבני אדם, עשויה ביום מן הימים לסייע גם במאבק נגד השמנה, בינתיים היא כבר הביאה להרזיה אצל עכברים שמנים.
חברת ביוספסיפיקס בניו יורק, פיתחה צורה מרוכזת ומזוקקת של קולגנז: אנזים טבעי השובר את הקולגן בתאים. "כמו בכל התאים, תאי שומן מוחזקים על ידי קולגן, ואם הקולגן מיובש, התאים מתמוססים" אומר טום ווגמן, סגן נשיא החברה. זריקות של האנזים ניתנות בצורה זהירה במקומות מסוימים על מנת למנוע נזק לתאים אחרים.
התרופה ניתנת כרגע ל 12 מטופלים שיש להם ליפומות קטנות. הגידולים הללו הם שומניים ולא קטלניים, ובדרך כלל מסירים אותם באמצעות ניתוח. ואולם הזריקות כיווצו את הגידולים בצורה משמעותית אצל 10 מתוך החולים עד כה.
בשבעה מטופלים הכיווץ גדול מ 50%. ואולם עדין לא ברור מה קורה לשומן כשהתאים נמסים.
"אין שום סיבה ששומן במקומות אחרים בגוף לא יגיב באותה צורה אבל דרושים מחקרים מפוקחים כדי להראות את זה.

רקמות חרוכות
הקולגונז כבר משמש בהסרת רקמות חרוכות ומתות בטיפול בכוויות חמורות. ניסויים מוקדמים של התרופה על בעלי חיים הראו כי יש לתרופה פוטנציאל להמיס את השומן, אומר ווגמן.
החוקרים מזריקים את הקולגונז לכריות שומן אצל חולדות שגדלות בתנאים המעודדים השמנה. כריות השומן נעלמו, מדווחים בחברה. "חשבנו שניתן לעשות כאן שאיבת שומן כימית" הוא אומר.
גם אם התרופה תוכח כיעילה רק בטיפול בליפומות, מדובר בהישג משמעותי, אומר ווגמן. "אנחנו עדין צריכים להחליט אם אנחנו רוצים לחקור את ההשפעות על הרחקת שומן מהגוף. על מנת לקבל רשיון לשאיבת שומן כימית בארצות הברית, נצטרך להשקיע משאבים רבים".
אלטרנטיבה לשאיבה עצמה יכולה להיות רווחית מאוד, ב 2001, רופאים ביצעו 800000 שאיבות שומן בארצות הברית בלבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום