צמחי מרפא סיניים לטיפול בהפטיטיס B

(0)
לדרג

צמחי מרפא סיניים בשילוב עם רפואה קונבנציונלית יכולים להיות יעילים יותר מרפואה קונבנציונלית בלבד לטיפול בדלקת כבד כרונית מסוג B, כך עולה מניתוח של ניסויים אקראיים ומבוקרים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי.
חוקרים ניתחו 27 ניסויים קליניים בהם חולים כרוניים בהפטיטיס B השתמשו ברפואה סינית בלבד או בשילוב עם אינטרפרון אלפא והושוו לחולים בקבוצת ביקורת שקיבלו רק את האינטרפרון אלפא. החלבון אינטרפרון אלפא הוא הטיפול המקובל לזיהומי הפטיטיס B. תופעות הלוואי כוללות סימפטומים הדומים לשפעת חריפה, תשישות ודיכאון.
ניתוח העל מצא שהתוצאות המבטיחות הגיעו מקבוצת החולים שקיבלה שילוב של טיפול סיני ואינטרפרון אלפא.
"התוצאות נראות מבטיחות, כל כך מבטיחות, עד שאם היתה לי דלקת כרונית B, והטיפולים הקודמים באינטרפרון אלפא לא היו מצליחים, הייתי מבקש מהרופא שלי לשלב את הטיפול עם הרפואה הסינית" אומר מייקל מקולוך, סטודנט לרפואה במחלקה האפידמולוגית בבית הספר לרפואה בברקלי, והמחבר הראשי של המחקר.
על פי ארגון הבריאות העולמי, שני מליארד אנשים בכל העולם נגועים בהפטיטיס B שלוש מאות וחמישים מיליון מתוכם סובלים מהמחלה בצורה כרונית. כשלושה רבעים מאלה חיים באסיה.
יש המון נתונים על הפטיטיס B ממחקרים באסיה, משום שהמחלה אופיינית לחלק הזה של העולם, אבל גישה לנתונים האלה היתה ועודנה קשה, שכן מעטים מהמחקרים הללו מפורסמים באנגלית או בשפות מערביות אומר.
מקולוך, השותף למחקרים גם באקדמיה למדעים בביג'ין ,שעשה את התואר הראשון בלימודי סין בברקלי, חקר שישה בסיסי נתונים של ספרות רפואית, כולל נתונים מניסויים קליניים שפורסמו בעיתונות המדעית הסינית.
מרכיבי הטיפולים הצמחיים כוללים תערובת של תמציות צמחים ושורשים, והם משתנים ממחקר למחקר. שניים מ- 27 המחקרים בחנו בופוטוקסין, תמצית של עורה של הקרפדה Bufo gargarizans. שניים אחרים בחנו קורורינון, תמצית של שורשי הצמח Sophorae flavescentis.
המחברים כללו רק ניסויים בהם החולים קיבלו טיפול סיני בלבד, או בשילוב החלבון אלפא, ולאחר מכן השוו את התוצאות עם קבוצת ביקורת שקיבלה רק את החלבון אלפא, לפחות שלוש פעמים בשבוע. המחקרים נדרשו לכלול מידע לגבי לפחות אחד ממקורות הזיהום: רמות האנטיגן שטח להפטיטיס HbsAg אנטיגנים של הפטיטיס HbeAg ו DNA של וירוס HBV של הפטיטיס B . שלושת המקורות הללו כוללים זיהום פעיל.
ככלל התרופות הצמחיות הסיניות בשילוב האינטרפורן אלפא היו יעילות פי 1.5 או פי 2 בהשוואה לטיפול באינטרפרון אלפא בלבד בהפחתת העומס הויראלי לרמות שאינן ניתנו לזיהוי בכל צורות ההידבקות. בעיקר, שילוב של בופוטוקסין ואינטרפרון אלפא היו יעילים בצורה משמעותית במקרים של HbeAg ו HBV DNA, אבל לא כל כך בהידבקות מאנטיגן המשטח. קורורינון היה יעיל כמעט באותה מידה כמו האינטרפרון אלפא בשני המחקרים שבדקו זאת.
בהידבקות מאנטיגן המשטח, החולים קיבלו טיפול צמחי בלבד, שפעל ביעילות כפולה בהשוואה לאלה שקיבלו רק את האינטרפרון אלפא. התוצאות לא היו שונות בצורה משמעותית בין שתי הקבוצות לגבי דרכי ההידבקות האחרות.
"בופוטוקסין וקורורינון יוחדו כבעלי הפוטנציאל הטוב ביותר למחקר תרופתי" אומר מקולוך, אקופונקטוריסט מוסמך מזה 16 שנה. "אבל יכול להיות שהמפתח לדרך בה הטיפול הצמחי פועל טמון בדרך בה התרופות פועלות ביחד. זהו אחד האתגרים במחקר טיפול צמחי, וזהו גם אחד ההיבטים המרתקים של רפואה סינית. העירובים הספציפיים האלה עברו זיקוק של מאות שנים של שימוש קליני".
החוקרים גם הראו שאיכות המחקרים מותירה מקום לשיפור. הרבה מחקרים הכילו מידע לא שלם לגבי הדרך בה חולים נבחרו, כמו כן לא נעשה חסיון כלפי הרופאים והחולים לגבי סוג הטיפול שהם אמורים לקבל.
"אנחנו לא יכולים להסיק מסקנות מוצקות מהשימוש בתרופות סיניות צמחיות בהתבסס על הניסויים הקליניים האלה" אומר ד"ר ג'ק קולפורד, פרופסור לאפידמולוגיה בברקלי, וחוקר בכיר במחקר. "אבל הממצאים מראים שהניתוח הזה בהחלט מצדיק מחקר נוסף של הטיפולים הצמחיים בניסויים קפדניים יותר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום