ויורה: הפלא של הרפואה האסתטית

(1)
לדרג

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת לטפל בשלל בעיות אסתטיות במכשיר אחד: צלקות (בעקבות ניתוח, כוויות או אקנה), פיגמנטציה, טשטוש קמטים או שקעים וכהויות מסביב לעיניים. צרכנות רפואית

מאת: טניה וונזלר

מידי שנה מתפתחות עוד ועוד טכנולוגיות (לייזר, IPL, אור וגלי רדיו) - שמיועדות לטיפולים אסתטיים שונים, כגון טיפולים לשיפור טקסטורת העור, טיפול בקמטים, מיצוק העור, הצערת העור, טיפול בסוגים שונים של פיגמנטציה, סימני מתיחה, צלקות, ורידים ונגעים וסקולאריים, ורידים ברגליים, כלי דם בפנים, אקנה, הסרות שיער, הצרת היקפים, טיפול בצלוליט, מיצוק הגוף ועוד.

אחת הטכנולוגיות החדשניות של חברת ויורה, שנכנסה לאחרונה גם לשוק הישראלי, מאפשרת טיפולים אסתטיים למגוון בעיות: טשטוש צלקות, העלמת כתמי פיגמנטציה, מיצוק הגוף, שקעים וכהויות מתחת לעיניים, טשטוש קמטים.

המכשיר החדש של חברת ויורה בפעולה. צילום: מרפאת ד"ר טלי פרידמן
המכשיר החדש של חברת ויורה בפעולה. צילום: מרפאת ד"ר טלי פרידמן

כיצד ניתן לטפל בצלקות ניתוחיות ובצלקות כתוצאה מכוויות?

צלקות ניתוחיות וצלקות כתוצאה מכוויות או אקנה הן בעיה אסתטית נפוצה, שטרם ניתן לה מענה מספק. בעזרת הטכנולוגיה החדשה, ניתן לשלב גלי רדיו, לייזר וסוגים שונים של דרמברציה, על מנת לאפשר לגוף לרפא את המקום באזור הפצוע, להצמיח ולשקם רקמה חדשה במקום הרקמה החסרה; ובכך, להשטיח ולטשטש 70%-80% מהצלקות, מכל סוג שהוא ולעיתים אף לטשטש אותן באופן כמעט מוחלט.

הטיפול מתבצע לפי פרוטוקול ייחודי לצלקות - לאחר אבחון ללקוח, בודקים את סוג הצלקת, סוג העור, ההיסטוריה ונתונים נוספים.

כיצד ניתן לטפל בצלקות אקנה?

צלקות אקנה (חטטים) מופיעות בדרך כלל כבר בגילאי ההתבגרות אצל אנשים שסבלו מאקנה, קיימים טיפולים תרופתיים וטכנולוגיים כדי לעזור בכך. אנשים שלא טופלו בזמן ונשארו עם סימני האקנה עד גיל מאוחר, סובלים מהחמרה נוספת בעקבות התבגרות ריקמת העור .

קיימים גורמים שונים המעוררים את התהליך הפתולוגי הגורם להופעת האקנה והופעת הצלקות (החטטים) וללא התערבות כימית או טכנולוגית, רקמת העור לא תוכל להשתקם ובתהליך ההזדקנות הצלקות הופכות להיות בולטות יותר.

התופעה שכיחה בקרב שני המינים, אך נפוצה יותר בקרב גברים, הן בשל הנטייה הגדולה יותר לאקנה, בגלל השינויים ההורמונליים בגיל ההתבגרות והן בשל חוסר מודעות לחשיבות טיפול נכון. עד היום, טופלה הבעיה בעיקר על ידי פילינגים כימיים עמוקים, שנעשו תחת הרדמה בחדר ניתוח, דרשו זמן החלמה מינימלי (כחצי שנה), הפכו את העור לרגיש מאוד - ושינו לצמיתות את הגוון שלו.

כיום, בעזרת הטכנולוגיה החדשה ניתן במספר מפגשים לטשטש את הצלקות כמעט לחלוטין - ולהחיות את העור, מבלי לנתח, ללא כאב ועם זמן החלמה קצר מאוד, שנע בין מספר שעות לבין יומיים.

כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה מסוגים שונים?

פיגמנטציה היא כתמי צבע על העור, שמופיעים עם הגיל, בעיקר באזורים החשופים לשמש - כמו הידיים, המחשוף (דקולטה) והפנים.

באמצעות טכנולוגיית אור, ניתן לטפל בכל סוגי וגווני העור ולהעלים את התופעה, תוך טיפול אחד או שניים.

כיצד ניתן לסייע בתהליכי מיצוק וחיטוב העור?

סיבי הקולגן דומים לגומי ואחראים על האלסטיות של העור. בדומה לגומי שנמתח פעמים רבות, גם סיבי הקולגן נמתחים ומתכווצים - ולאורך השנים משתנה טונוס העור והאלסטיות שלו נפגמת.

גורמים רבים משפיעים על רפיון העור ובהם נתונים גנטיים וסביבתיים, עלייה וירידה במשקל, דיאטות קיצוניות, חוסר טיפול מונע, חוסר שתייה מספקת ועוד. בנוסף לשינוי בסיבי הקולגן, עם השנים נוטה רקמת העור ליפול מטה, כחלק מתהליך הגרביטציה וליצור בפנים קווי מתאר לא אחידים, לחיים משניות וקמטים בצידי האף והפה.

הטיפול למיצוק העור מעודד את סיבי הקולגן להתכווץ חזרה ועושה סטימולציה להפיברובלסטים (התאים שמייצרים את הקולגן), ליצור קולגן חדש ומוצק, שיכול להחזיק את הרקמה.

הטיפול למיצוק העור מעודד את סיבי הקולגן להתכווץ. צילום: מרפאת ד"ר טלי פרידמן
הטיפול למיצוק העור מעודד את סיבי הקולגן להתכווץ. צילום: מרפאת ד"ר טלי פרידמן

כיצד ניתן לבצע טשטוש קמטים ושיפור מרקם העור?

אחד התהליכים שקורים בגוף, כחלק מתהליך ההזדקנות, הוא האטה ו/או הפסקה של ייצור הקולגן על ידי הפיברובלסטים בעור, בקצב משתנה - בהתאם לגנטיקה, לחשיפה לשמש ולטיפולי מניעה.

מבחינה ביולוגית, שכבת רקמת הדרמיס של העור, שאחראית לכך שהעור נראה מוצק ויפה, הופכת עם השנים להיות דקה ונוצרים בה "שברים" (קמטים).

תוך כדי טיפול ברקמת העור על ידי טכנולוגיה מהפכנית עם תוצאות ממידיות בקליניקה שלנו ניתן לטפל בהצלחה רבה ולטשטש את הקמטים העמוקים ואת הקמטוטים הדקים. הטכנולוגיה גורמת לתהליך ביולוגי שמופעל את תאי הרקמה הרצויה, גורם לחידוש וייצור סיבי הקולגן - ובכך מבריא את הרקמה והופך את העור למוצק וחיוני יותר.

ומה בנוגע לטיפולים למיצוק הגוף סימני מתיחה?

לאחר ירידה גדולה במשקל או לאחר הריונות , נצברים עודפי עור, שמוסרים בדרך כלל בניתוח קוסמטי.

במקרים בהם לא ניתן לנתח מסיבות בריאותיות או במקרים בהם יש עודפי עור באזורים קטנים (כגון סביב הברכיים והבטן), ניתן באמצעות הטכנולוגיה להחזיר לעור את האלסטיות שלו - ולמנוע מראה של "עור תלוי".

סימני המתיחה הם סימנים שאינם נעלמים מעצמם. זוהי למעשה צלקת פנימית אשר משתקפת דרך העור. צבעה משתנה והוא מתחיל מאדום והופך ללבן אך גם אז הסימן ניכר ונראה כקמט. הקולגן והאלסטין, החלבונים אשר תומכים בשכבות העמוקות של העור, הם סיבים הנשברים כאשר ישנה פגיעה באזורים אלה (בעקבות מתיחה וכיווץ חוזרים ונשנים) וכך נוצרת הצלקת שנראית כלפי חוץ כסימן מתיחה. סימני המתיחה ניתנים לטיפול וחשוב לעשות זאת כמה שיותר מהר לאחר הופעתם איך גם סימנים ישנים ניתן לטפל עם טיפולים מורכבים יותר.

כיצד ניתן לטפל בשקעים וכהויות סביב העיניים?

העור סביב העיניים דק יותר מיתר הפנים, רקמת השומן בו מתרוקנת עם השנים - ולכן הוא מזדקן מהר יותר.

שתי הבעיות האסתטיות העיקריות באזור העיניים הן הופעת קמטים והופעת כהויות. הכהויות נובעות ממספר גורמים: גורם אתני גנטי (נפוץ יותר בקרב יוצאי עדות המזרח, בעיקר בקרב יוצאי הודו ותימן); התרוקנות של השומן התת עורי; פיגמנטציה ועוד. על מנת לטפל בבעיה, חשוב לאבחן קודם את הגורם - ולהתאים את פרוטוקול הטיפול באופן אינדיווידואלי.

טניה וונזלר היא מנהלת אגף טכנולוגיה, דרמו-אסתטיקה ולייזר, במרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף של ד"ר טלי פרידמן.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום