בתי"ח פסיכיאטרים: תוכנית הבראה

(0)
לדרג

משרד הבריאות: נוסיף 150 מיטות לאשפוז הפסיכיאטרי ותוספת תקציב פיתוח של 115 מיליון ש"ח. יו"ר איגוד הפסיכיאטרים: אנחנו זקוקים לפי 5 מיטות, זאת הזנחה של שנים

מאת: מערכת zap doctors

בתי החולים הפסיכיאטרים בישראל סובלים מהזנחה מתמשכת. לאור המצב הקשה, הבטיח משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, בדיון שהתקיים אתמול (ב') בכנסת, על מצבם הקשה של בתי החולים הפסיכיאטריים בישראל, כי "בשנים הקרובות נוסיף 150 מיטות לאשפוז הפסיכיאטרי. אם נוציא מהמערך הפסיכיאטרי את אלה שנמצאים שם שלא לצורך, רק כתוצאה מחוסר משאבים בקהילה, המערך המשולב הזה ייתן מענה מספק". בר סימן טוב ציין כי תקציב הפיתוח לבתי החולים הפסיכיאטריים עומד על 115 מיליון שקלים.

בנושא הדיווחים על קשירות ותנאי הטיפול בבתי החולים הפסיכיאטריים אמר בר סימן טוב: "הצוותים הפסיכיאטריים חווים תחושת עליהום. עובדים לא רוצים להגיע לעבוד ומטופלים חוששים מקבלת טיפול ומצבם מחמיר. אני אומר באחריות: המערכת עושה עבודה טובה בתנאים הקיימים. עם זאת, נמצה את הדין עם מי שצריך ולא ניתן גיבוי להתעללויות".

אשר לסירוב לקלוט מתמחים בפסיכולוגיה קלינית, אמר המנכ"ל: "מתמחה ברפואה מתוקצב באופן מלא על ידי מקום ההתמחות. חשבנו שיהיה נכון ליצור איזון טוב יותר גם בפסיכולוגיה קלינית, שמקום ההתמחות יממן שני שליש. נתתי הוראה לפרוש רשת ביטחון למקומות ההתמחות, שלא יחושו במתח תקציבי".

ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת הבריאות בכנסת הודיע כי יעבוד יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות על תכנית "מסודרת וממשית", כהגדרתו, למען הרפואה הפסיכיאטרית בישראל, והם יציגו אותה בתוך חצי שנה.

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה הנבחר: "התוספות שמשרד הבריאות מצהיר עליהן הן שישית ממה שצריך. אנחנו זקוקים לפי 5 מיטות, זאת הזנחה של שנים. צריך לאפס שעונים ומעכשיו והלאה לעשות אפלייה מתקנת למערכת שעשרות שנים היתה במרתפי הרפואה".

רות שטיינר, אם למאושפז: "הבן שלי גר באותו חדר בו גר דודו ניצול השואה לפני 50 שנה. מיטה נוגעת במיטה. ללא פרטיות מינימלית. במרחק 10 מטרים משם עומד מבנה חדש, מוכן לכניסה. מה אתם חושבים לעצמכם, שהילדים שלנו יכולים לחכות?".

ד"ר טל ברגמן, ראשת מערך בריאות הנפש במשרד הבריאות דיווחה על הפחתה של 60% בקשירות מטופלים נכון לסוף 2016. היא ציינה כי מתוך 3,500 מיטות אשפוז, רק 1,200 משמשות חולים כרוניים ואת שאר המטופלים ניתן לנסות לשלב בקהילה. עוד אמרה כי עלות מיטת אשפוז כולל טיפול עומדת על כמיליון שקלים בשנה.

יהודה רון, סמנכ"ל בינוי ותכנון במשרד הבריאות, הודיע כי כל בית חולים שיוקם בעתיד יכלול בתוכו מרכז פסיכיאטרי ובתי החולים הפסיכיאטריים הקיימים ישולבו בתוך מחתמי בתי החולים הכלליים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום