יוגה מסייעת לחולי פרפור פרוזדורים

(0)
לדרג

בשורה לסובלים מפרפור פרוזדורים התקפי: מחקר חדש מצא כי תרגילי יוגה עשויים להפחית את קצב הלב ולחץ הדם ולהביא לשיפור באיכות החיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תרגילי יוגה עשויים להביא להפחתת קצב הלב ולחץ הדם. בנוסף, הם משפרים את איכות החיים של חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי. כך עולה מממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת European Journal of Cardiovascular Nursing.

מדגם המחקר כלל 80 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, שחולקו באקראי לקבוצת יוגה או ביקורת. בשתי הקבוצות ניתן טיפול סטנדרטי שכלל תרופות, היפוך קצב ואבלציה לפי הצורך. תרגילי יוגה בוצעו במשך שעה אחת, פעם בשבוע, למשך 12 שבועות במסגרת בית חולים ובהדרכת מדריך מנוסה. תכנית האימון כללה תנועות קלות, נשימות עמוקות ומדיטציה.

בתחילת המחקר נמדדו בכל החולים איכות החיים, קצב הלב ולחץ הדם. איכות החיים נבחנה באמצעות שני שאלונים, SF-36 (Short-Form 36) ו-EQ-5D VAS (EuroQol-5D Visual Analog Scale).

לאחר 12 שבועות, נמצא כי מדדי הבריאות הנפשית בקבוצת ההתערבות היו גבוהים יותר, בעוד קצב הלב היה איטי יותר ולחץ הדם הדיאסטולי והסיסטולי נמוך יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת. בקבוצת ההתערבות תועד שיפור במדדי EQ-5D VAS ובמדדי בריאות נפשית לפי SF-36 במהלך המחקר, כאשר בקבוצת הביקורת לא תועד שינוי מתחילת המחקר עד לתומו.

לסיכום, טוענים החוקרים כי תרגילי יוגה עשויים לשפר את איכות החיים של חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, מאחר והיא מספקת להם מעט יכולת שליטה על התסמינים שלהם.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום