איבריו של עילי ז"ל הצילו חמישה

(0)
לדרג

לבו של עילי ניר ז"ל בן ה-10, שלא שרד נפילה מצוק בטיול בדרום הארץ, הושתל בגופו של אלמוג גרבלי בן ה-8. הכבד הושתל בבת 4, כליותיו בשני ילדים וריאותיו בבת 55

מאת: מערכת zap doctors

היום (יום ב') נערכו בבתי החולים שניידר ובילינסון שבפתח תקווה ניתוחים להשתלת איבריו של עילי ניר ז"ל בן ה-10, לאחר שאמש נקבע מותו בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומשפחתו החליטה לתרום את לבו, ריאותיו, כליותיו והכבד להצלת חייהם של חמישה בני אדם.

לבו של עילי ז"ל הושתל בגופו של אלמוג גרבלי בן ה-8 שהמתין להשתלת לב דחופה עקב אי ספיקת לב. בבית החולים שניידר, הושתל גם הכבד של עילי ז"ל בילדה בת 4 שסבלה מגידול ממאיר בכבד, ושתי כליותיו הושתלו בשני ילדים צעירים. ריאותיו הושתלו בבית החולים בילינסון באישה כבת 55.

לאבד חצי משפחה - אב ובן - ולחשוב על הצלת אחרים (אילוסטרציה shutterstock)
לאבד חצי משפחה - אב ובן - ולחשוב על הצלת אחרים (אילוסטרציה shutterstock)

תרומת איבריו של עילי: אצילות נפש אדירה

עילי ניר ז"ל נפצע אנושות ביום שישי שעבר, כשהחליק ונפל במהלך ירידה בסולמות מצוק בטיול באזור נחל צאלים בדרום הארץ. אביו, ד"ר עומרי ניר, נהרג אף הוא באותו הטיול, כשניסה להציל בגופו את בנו מהנפילה ומההידרדרות לתהום של כ-70 מטרים. מאז ועד ליום א' נלחמו על חייו של עילי במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך אמש נאלצו הרופאים לקבוע את מותו - מוות מוחי שאין ממנו דרך חזרה - שאפשר לאמו לקבל את ההחלטה על תרומת איבריו. עומרי ועילי ניר, אב ובן, הובאו היום למנוחות בבית העלמין בכפר ויתקין.

בהודעה שמסרה דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלות נכתב: "מעל לאלף איש בישראל סובלים מכשל תפקודי של איבר בגופם וממתינים בדחיפות לתרומת איברים כדי שיוכלו להמשיך לחיות. תרומת איברים אפשרית במצב של מוות מוחי ממנו אין חזרה לחיים. הסכמת המשפחה להציל חיים מתוך האובדן והכאב העמוק בהם הם שרויים דורשת תעצומות ואצילות נפש מהמעלה הראשונה. לאבד חצי משפחה: אבא ובן, ועדיין לחשוב על הצלת אחרים זו אצילות נפש אדירה".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום