מוצרים שקריים להורדה במשקל

(0)
לדרג

פרסומות להורדה במשקל מוצפות בטענות שגויות או שקריות, שעטות על מליוני האנשים השמנים המחפשים עזרה בהסרת המשקל העודף, כך מדווחת ועידת המסחר הפדרלי (FTC) בארצות הברית.
ה FTC מצאה כי 55% מהפרסומות להפחתה במשקל מעלות טיעונים שאין להם הוכחות, או שסביר מאוד להניח שהם שיקריים.
"אין דרכים קלות ומהירות" אומר הרופא הראשי ריצ'רד קרמונה. "הציבור חייב לאמץ ספקנות בריאה בכל הנוגע לפרסום שמבטיח ניסים ופריצות דרך מדעיות."
קרמונה אומר שחברות צריכות להשתמש בתוצאות אמיתיות של הפחתה במשקל במסעות הפרסום שלהן, והמפרסמים צריכים לעבור על הפרסומות שהם מעלים באמצעים השונים על מנת לוודא שהן "מבוססות מדעית, ואינן מהוות תקוות בלבד".
כ 61% מהמבוגרים בארצות הברית סובלים מהשמנת יתר בדרגות שונות, נכתב בדוח, ויותר משני שלישים מכלל האמריקאים מנסים להפחית ממשקלם או לשמור על משקלם. צרכנים הוציאו 35 מליארד דולר בשנת 2000 על מוצרים להפחתה במשקל, החל בספרים וקלטות וידאו, ועד תרופות ואבקות דיאטה.
ה FTC ערכה מחקר עם השותפות לניהול משקל תקין, קואליציה הכוללת מדענים, סוכנויות ממשלתיות וחברות להפחתה במשקל.
החוקרים בחנו 300 פרסומות להורדה במשקל, שפורסמו במחצית הראשונה של שנת 2001. הפרסומות שנבדקו נלקחו מהטלוויזיה, הרדיו, אינטרנט, עיתונות יומית, מגזינים, ודיוור ישיר אלקטרוני ורגיל.
ה FTC גם מדווחת על הגברת המאמצים נגד שיווק של מוצרים שקריים להפחתה במשקל.
באפריל 2000, חברת אנפורמה מוצרים טבעיים, שפרסמה ומכרה את "מערכות אנפורמה" הסכימה לשלם 10 מליון לצרכנים על מנת להגיע להסדר כשנתבעה על ידי FTC בטענה שפרסמו טענות שקריות לגבי בדיקות מדעיות.
החברה קידמה שני מוצרים, "לוכד שומן" ו"פעילות גופנית בבקבוק", למעשה תכניות פרסומיות בנות 30 דקות המראות את שחקן כדור הבסיס לשעבר סטיב גארבי. החברה טענה שהמערכת לוכדת את השומן ומונעת ממנו להיספג, ובכך מגבירה את יכולתו של הגוף לשרוף את השומן.
"על ידי קידום ציפיות לא ריאליות ותקוות שווא, הם דנים לכישלון נסיונות אמיתיים להפחתה במשקל, ואולי גם נסיונות עתידיים" אומר ד"ר ג'ורג' בלקבורן, מרצה לתזונה בבית הספר לרפואה בהרווארד.
בלקבורן אומר שבתוספים להפחתה במשקל חסרות אזהרות בריאותיות, ושהם עלולים להיות מסוכנים.
אנהרדה, צמח פופולרי שאמור לסייע בהפחתה במשקל ובבודי-בילדינג שנוי מזה זמן רב במחלוקת.
משרד המשפטים הודיע בחודש שעבר שהוא מנהל חקירה פלילית על מנת לבדוק אם חברת מטאבולייף, החברה הגדולה בארצות הברית המוכרת את התוסף, שיקרה לגבי בטיחותו.
בעוד ה FTC אינה מעבירה ביקורת ספציפית לגבי מוצרים מסוימים, היא מספקת דוגמאות רבות לטענות שקריות או מוגזמות.
מוצר אחד למשל מיוצר מאבקת קונכיות וסרטנים, וזכה לקידום כגון "האם נתקלת בדג שמן, או צדפה עם כמה קילוגרמים מיותרים"?
"על מנת להפחית במשקל ולא להעלותו שוב, צריך להגיע לשינויים מתמשכים בחשיבה, אכילה ובפעילות הגופנית" אומר בלקבורן. לדבריו כאשר אנשים יודעים יותר על המשמעות הריאלית של הפחתה במשקל, "פחות ייטו לבזבז את הכסף, הזמן והמאמץ על שקרים פרסומיים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום