שיניים יפות: 4 דרכים להשגת המטרה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כולנו רוצים שיניים אסתטיות וחיוך יפה. הדרך לשם עשויה לכלול הבהרת שיניים, ציפויי חרסינה, שימוש בשרפים מרוכבים והשתלת שיניים. תקראו - ותגידו צ'יזזזז

רופא שיניים
077-2310928 (מספר מקשר)

רבים מאתנו חושקים בחיוך יפה שהפך חלק מאידאל היופי בתקופה בה אנו חיים. שיניים ישרות, לבנות, נקיות ושלמות - מהוות חלק מדרישה אסתטית מינימלית, בדרך לחיוך הנחשק. איזה טיפולי שיניים אסתטיים הכי נפוצים? מהם האמצעים להשגת החיוך המושלם? על שאלות אלה ושאלות נוספות - נשיב במאמר זה.

החיוך המושלם? אילוסטרציה: שאטרסטוק
החיוך המושלם? אילוסטרציה: שאטרסטוק

מה נחשב לחיוך יפה ואסתטי?

השיניים מצויות במרכז הפנים והמראה שלהן ושל הפה והחיוך שלנו - משפיעים באופן משמעותי על המראה הכולל של הפנים. לפיכך, אין זה מפתיע שכחלק ממראה אסתטי, רבים מאתנו שואפים לשפר את מראה השיניים, כחלק משיפור אסתטיקת הפנים.

שיניים יפות התורמות לחיוך המושלם הן שיניים בהירות שאינן צהובות ואינן מוכתמות. שיניים יפות הן שיניים ישרות, מסודרות זו לצד זו - כשאף אחת מהן איננה בולטת באופן חריג; שיניים יפות הן גם שיניים שאינן בולטות; קרי: קשת השיניים איננה בולטת; שיניים יפות הן גם שיניים שלמות, לא שבורות, לא חסרות ולא מסובבות - אלא שיניים סימטריות, המשתלבות עם שכנותיהן לחלל הפה. מטופלים רבים מגיעים לטיפול שיניים, במטרה להשיג את כל אלה - וכיום ישנם אמצעים שמאפשרים להם לעשות זאת.

טיפול לכל בעיה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
טיפול לכל בעיה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

איך מטפלים בכל אחד מה"מפגעים" בשיניים?

במאמר זה נציג מספר מפגעים ואת הטיפול המתאים עבורם.

המפגע: שיניים צהובות, מוכתמות ובעלות מראה מלוכלך. האמצעי לטיפול: הבהרת שיניים

מהו הטיפול? טיפול השיניים האסתטי הנפוץ ביותר הוא הבהרת שיניים, מה שרבים מכנים "הלבנת שיניים".

למה נחוצה הבהרת שיניים? השיניים משנות את צבען במהלך החיים; הרגלי החיים, לצד חלוף הזמן - גורמים לשינוי הצבע: השיניים מתכהות, מצהיבות ומתכסות כתמים. עישון וצריכת משקאות כגון קפה וקולה "צובעים" את השיניים אף יותר.

כיצד מתבצע טיפול להבהרת שיניים? קיימים כיום מספר אמצעים להבהרת שיניים. האמצעי היעיל ביותר הוא שימוש בג'ל המכיל מי חמצן. במסגרת הטיפול, נמרח הג'ל על גבי השיניים שעליהן מבוצעת הקרנה של אור כחול - למשך שלושת רבעי שעה (3 מחזורים של רבע שעה). במהלך הטיפול, האור הכחול משפעל את החומר הפעיל שבג'ל הפועל לחמצון הפיגמנטים שבתוך השן. בזכות כך, השיניים מתבהרות בכשני גוונים. לאחר השלמת הטיפול, נהוג לחזקו בעזרת טיפול ביתי. המטופל מקבל לביתו ערכת טיפול הכוללת סדי הלבנה ומזרקים עם ג'ל לשימוש עצמי - כדי לחזק ולקבע את תוצאות הטיפול.

מהם יתרונות הטיפול? הטיפול בטוח, השיניים לא נפגעות, התוצאות טובות מאוד. הטיפול נעשה על ידי רופא שיניים בלבד.

הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

המפגע: שיניים שחוקות, שבורות, מעט מסובבות, סדוקות ומוכתמות. האמצעי לטיפול: ציפויי חרסינה

מהו הטיפול? הטיפול בשיניים שחוקות שמראן נפגע יכול להיות באמצעות הדבקת ציפויי חרסינה על השיניים.

כיצד מתבצע טיפול ציפויי חרסינה? הרופא מבצע הסרה מינימלית של חומר מחזית השן. נלקח מטבע הנשלח למעבדה . טכנאי השיניים מייצר חזיתות חרסינה בעובי של 0.5-0.8 מ"מ ,בהתאם לצבע והצורה המועדפת ע"י המטופל. ציפויים אלה מודבקים על ידי הרופא על גבי השיניים. הטיפול נעשה ב-2 עד 3 פגישות.

מהם היתרונות של הטיפול? טיפול מהיר שמבטיח תוצאות מצוינות ומשפר באופן דרמטי את מראה החיוך, מאפשר שיפור אסתטי מידי ושיקום מראה השיניים, טיפול שמרני שלא פוגע בבריאות השן (התהליך כרוך בהסרת חומר שן בכמות מינימלית בלבד) ולא מצריך טיפול פולשני (טיפול שורש).
התוצאות נשמרות לזמן רב: ציפויי החרסינה חזקים ועמידים, צבעם נשמר.

המפגע: שיניים חסרות באזור הקדמי של הפה. האמצעי לטיפול: השתלת שיניים

מהו הטיפול בשיניים חסרות? בעבר השלמת שיניים חסרות נעשתה ע"י גשרי חרסינה שלצורך התקנתם רופא השיניים נאלץ "לפגוע" בשיניים סמוכות. כיום רפואת השיניים המודרנית מאפשרת כמעט בכל המקרים לשקם חסר שיניים, על ידי השתלת שיניים.

כיצד מתבצע טיפול השתלת שיניים? במקרה שהתנאים מאפשרים זאת, הרופא יוצר קדח בעצם הלסת אשר לתוכו מוברג שתל העשוי מסגסוגת טיטניום ומהווה למעשה תחליף מלאכותי לשורש השן. לאחר קליטת השתל, הרופא מתקין עליו מבנה וכתר חרסינה. במקרים מסוימים, ניתן אף לטפל בחסר שן ביום אחד בלבד, בטיפול הכולל התקנת שתל, הרכבת מבנה והצבת כתר זמני. במקרים אחרים, מדובר בהליך ארוך יותר - שיתכן כי יכלול פעולות מורכבות, כגון: הרמת סינוס ו/או השתלת עצם.

מהם היתרונות של השתלת שיניים? הטיפול מבטיח תוצאות נהדרות ונחשב לטיפול שיקומי מתקדם ויעיל. יש לציין כי מדובר בתהליך טיפולי יקר, לעתים ארוך ורב שלבי. לא תמיד התנאים האנטומיים מאפשרים העמסה מידית של מבנה וכתר זמני על השתל, כך שהמטופל לא יוצא מיד עם שן במקום השן החסרה. כמו כן, במקרים נדירים, לא ניתן יהיה לבצע השתלה - ואז ניתן להשתמש בגשר, פתרון שמיושם כיום לעתים רחוקות, משום שלרפואה יש מספיק כלים להתמודד עם כל מצב, כמעט - ולאפשר השתלת שיניים גם בתנאים מאתגרים.

שתלים דנטאליים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
שתלים דנטאליים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

המפגע: שיניים שבורות. האמצעי לטיפול: חומרי שחזור מרוכבים

מהו הטיפול? כאשר שן קדמית נשברת, ניתן להשלימה ע"י שימוש בחומרים מרוכבים המכונים "קומפוזיטים".

כיצד מתבצע טיפול השלמת שיניים שבורות? חומרי שחזור אלה מיוצרים בגוונים שונים. במהלך הטיפול הרופא צורב את השן השבורה, מדביק אליה את חומר השחזור ובונה את השן מחדש .
הצלחת הטיפול והתוצאה האסתטית המתקבלת, תלויה במיומנותו וכישרונו האומנותי של הרופא.

מהם היתרונות של הטיפול? מדובר בטיפול שיקומי זול יחסית, המאפשר טיפול מידי. הטיפול איננו מורכב, אלא שמרני - ולא כרוך בפגיעה בחומר שן; התוצאות סבירות בהחלט. יחד עם זאת, חשוב לציין כי תוצאות הטיפול נשמרות פחות זמן מציפויי חרסינה או כתרים. עם הזמן, חומרי ההשלמה נשחקים, עלולים להישבר, נוטים להתפורר, נוטים לשנות את צבעם - יחסית לכתרים וציפויים.

ד"ר יוסי פנקס, רופא שיניים בעל מרפאה ברמת גן העוסקת בעיקר באסתטיקה ושיקום הפה

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר פנקס יוסי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום