הפרעות קשב ובעיות התנהגות

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי בקרב בנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות קיים סיכון מוגבר להפרעות התנהגות והפרעות התנגדות, כמו גם הפרעות דיכאון וחרדה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בבנות הסובלות מהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) שכיחות גבוהה יותר של הפרעות התנהגות ומרדנות, בהשוואה להפרעות דיכאון או חרדה, כך עולה מסקירה חדשה, שפורסמה בכתב העת Pediatrics.

להערכת הפרעות רפואיות העשויות להתלוות ל-ADHD בילדות, החוקרים בחנו את הנתונים מ-18 מחקרים קודמים עם סך כולל של כ-2,000 משתתפות. מרבית המחקרים הללו כללו כ-100 משתתפים בממוצע, ולרוב גילאי הבנות נעו בין 8.5 ל-8.5-13.5.

מהנתונים מכלל המחקרים עלה כי 42% מהבנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות סבלו גם מהפרעת התנגדות (Oppositional Defiant Disorder), זאת בהשוואה ל-5% מהילדות ללא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. מניתוח נתונים מ-15 מחקרים עלה כי כ-13% מהבנות עם ADHD סבלו מהפרעות התנהגות, בהשוואה לפחות מ-1% מהבנות ללא הפרעת קשב וריכוז.

ההבדלים בין בנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ואלו ללא ADHD היו בולטים יותר עם הפרעות מוחצנות אלו, בהשוואה להפרעות דוגמת דיכאון וחרדה. כ-38% מהבנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות סבלו מחרדה, בהשוואה ל-14% מבנות ללא ADHD, כך על-פי נתונים מ-11 מחקרים. שכיחות דיכאון עמדה על 10% מהבנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, לעומת 3% מאלו ללא ADHD.

לדברי החוקרים, בדיוק כמו בבנים, בבנות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות סיכון מוגבר להפרעות התנהגות והפרעות התנגדות, כמו גם הפרעות דיכאון וחרדה.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום