"תוך עשור ייעלמו רופאי טיפת חלב"

(0)
לדרג

טיפות החלב הן מוסד ייחודי וחיוני, אך הרופאים קרובים לגיל פרישה. על רקע היעדר תקני התמחות ברפואת ילדים בקהילה, וכן השכר הנמוך, יש צורך בהתארגות מחדש

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

מנהל המחלקה לאם ולילד במחוז הדרום של משרד הבריאות, ד"ר מנואל כץ, התריע אתמול (ג') מפני היעלמות רופאי ההתפתחות בטיפות החלב, וזאת בשל מיעוט רופאי ילדים הפונים לתחום הילדים בקהילה.

ד"ר כץ אמר בכנס הנגב לשלום הילד, שמתקיים באוניברסיטת בן-גוריון, כי ממוצע הגיל של 70% מרופאי טיפות החלב הוא 57 וכשרופאים אלו יצאו לפנסיה התחום ייעלם. לדבריו, "רק 15% מהמומחים ברפואת ילדים עשו תקופה כלשהי בקהילה, הם לא מכירים את המשמעות של רפואה קהילתית או טיפות חלב. התקנים להתמחות ברפואת ילדים נמצאים רק בבתי החולים ולא בקהילה, לכן ההתנסות בקהילה חייבת להיות חלק מההכשרה וההתמקצעות".

לטענת כץ, סיבה נוספת למחסור ברופאי טיפות חלב ניתן לייחס לשכר הנמוך משמעותית שמקבל רופא בטיפת חלב, שעומד על שליש מהשכר של רופאים בקופות החולים.

"למרות חשיבותן של טיפות החלב בשנים האחרונות השרות מוזנח מאוד", הוסיפה מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, "טיפות החלב הן שרות ייחודי, אוניברסלי וחיוני מעין כמותו. טיפות החלב הן דוגמה לשרות מונע שאי אפשר בלעדיו. בין היתר, בזכות טיפות החלב שעורי תמותת התינוקות בישראל הן מהנמוכים ביותר בעולם, ולכן לא רק שאסור להזניח את השירות הזה, אלא חשוב ודחוף לטפח אותו ולשמור עליו מכל משמר ואף להרחיב את תחומי אחריותו".

עוד נטלו חלק בדיון שעסק ברפואה קהילתית בגיל הרך, ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר השדולה למען הגיל הרך בכנסת, שאמר "ניתן לעשות שינוי בתחום הגיל הרך בלי צורך במשאבים מרובים. יש לגבש תכנית חומש, בעלות של 250 מיליון ש"ח, סכום זניח במושגים של תקציב מדינה, שתאפשר גוף מקצועי מתכלל עם יכולת לקביעת מדיניות לטווח הארוך". עוד הוסיף טרכטנברג: "בנקודת הזמן הנוכחית יש תנופת בנייה עצומה ביחס לאוכלוסייה, ומכיוון שחסרות קרקעות יש לחשוב כבר עכשיו על מרכזים לגיל הרך במודל אינטגרטיבי שייתן מענה בכל התחומים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום