פרופילו: חומצה היאלורונית מדור חדש

(2)
לדרג
תוכן מקודם

פרופילו (profhilo) היא החומצה ההיאלורונית הראשונה בעולם המאיצה באופן טבעי את התחדשות העור: זאת על ידי גילוי התאים הפיברובלסטים לייצר קולגן ואלסטין. צרכנות רפואית

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9977102 (מספר מקשר)

הזרקה של חומרי מילוי היא אחד הטיפולים הנפוצים בעולם הרפואה האסתטית, כדי להשיג מטרות שונות ובהן הענקת נפח לפנים ומילוי קמטים.

מהו היתרון של החומצה ההיאלורונית על פני חומרי מילוי אחרים?

מבין חומרי ההזרקה הקיימים בשוק, קיימת להבנתי עדיפות לעבודה עם חומצה היאלורונית, מפני שהיא מאבני הבניין של גופנו. החומצה ההיאלורונית קיימת בגוף האדם באופן טבעי: ברקמת העור, ברקמת הסחוס ובמפרקים. והיא גם מהווה חלק מהשלד ומהעצמות.

לחומצה ההיאלורונית מספר תפקידים מרכזיים, בשמירה על מראה צעיר ורענן של העור. אחד התפקידים הוא לחזק את העור. מכיוון שחומצה היאלורונית סופחת מים, היא גם שומרת על לחות הרקמות ומגרה את תאי העור לייצר חומרים חדשים, כמו קולגן ואלסטין.

מסיבות אלה, הזרקת חומצות היאלורוניות, מסוגים שונים, היא חלק בלתי נפרד מהיצע הטיפולים בתחום הרפואה האסתטית. חלק מהחומצות ההיאלורוניות מיועדות ליצור נפח באזורים בהם שקע הנפח עם הגיל. למשל: הלחיים והרקות. חלקן מיועדות לטיפול נקודתי ומילוי קמטים שנחרצו בעור, כמו הקמטים שלצדי הפה.

מהו השוני בין הסוגים השונים של החומצות ההיאלורוניות?

מבנה החומצות ההיאלורוניות להזרקה הקיימות בשוק הוא מבנה דומה, אבל החומצות נבדלות ברמת הסמיכות שלהן: חומצות סמיכות יותר מיועדות ליצירת נפח; ואילו תפקידן של החומצות הדלילות הוא לטפל בקמטים נקודתיים ולהחזיר לחות לרקמת העור, בצורה טובה יותר. לפי הפרמטרים האלה, סווגו עד היום החומצות השונות הקיימות בשוק.

ומה בנוגע לחומצה ההיאלורונית החדשה, פרופילו?

פרופילו (profhilo) היא חומצה היאלורונית חדשה בשוק, המיוצרת על ידי חברת התרופות השוויצרית IBSA, האחראית על הייצור - משלב חומר הגלם ועד למוצר הסופי, המוכן להזרקה. מדובר בחומצה היאלורונית בעלת מבנה מולקולרי היברידי, השונה משאר המוצרים הקיימים כיום בשוק.

במה מתבטא הייחוד של פרופילו?

פרופילו, בשונה מחומצות היאלורוניות אחרות - היא חומר טהור, הקושר שרשראות ארוכות וקצרות של חומצה היאלורונית, ללא "תוספי קשירה" כימיים וללא שימוש בחומרים הזרים לרקמות הגוף.

IBSA הצליחה לייצר חומצה היאלורונית נקייה וטהורה ב-100%, ללא כל שימוש במקשרים כימיים או אחרים. עובדה זאת הופכת אותה לבטוחה ביותר לשימוש ומקטינה לעין שיעור סיבוכים ותופעות לוואי, שעלולים להיגרם בעקבות ההזרקות.
חומר הגלם של החומצה מיוצר בהנדסה גנטית, בצורה הנקייה ביותר, במפעלי החברה באיטליה, על ידי IBSA, יצרנית תרופות מובילה בתחום התרופות ההורמונליות.

מהי "התוספת הטיפולית" של פרופילו, יחסית לחומצות היאלורוניות אחרות?

מבחינת ההתנהגות ברקמת העור, פרופילו שונה מחומצות היאלורוניות רגילות אחרות. בעוד החומצות ההיאלורוניות הקיימות היום בשוק יוסיפו לעור נפח או לחות, לפרופילו יש יכולת מועטה לעשות זאת.

אבל, היתרון הגדול של פרופילו: הצטיינות בממד טיפולי חדש. בעוד שחומצות היאלורוניות אחרות גורמות למעט מאוד פעילות של ייצור קולגן, ועוד פחות מכך גורמות לייצור אלסטין, הפרופילו מגרה את התאים הפיברובלסטים לייצר קולגן ואלסטין ברמות גבוהות במיוחד ובכך הוא מחדש את העור באופן טבעי.

מדוע חשוב שהתאים ייצרו קולגן ואלסטין חדשים?

מפני שככל שהעור מזדקן, הוא מאבד את הקולגן והאלסטין האחראים על גמישותו. עם השנים, מאבד העור גם את הנפח ואת הלחות הטבעיים שאפיינו אותו בצעירותנו. התוצאה היא שהעור הופך דק ושביר יותר; ומשום כך, נוטה להתקמט ומאבד את החיוניות והזוהר שלו.

הפרופילו מעודד את העור להתחדשות טבעית, גורם לו לייצר קולגן ואלסטין - ובכך מעודד את הרקמה להתחדשות: העור מתעבה, מרקמו וגמישותו משתפרים והוא הופך לחלק ומתוח יותר.

הלקוחות שאני מזריק להן את הפרופילו מבחינות בהדרגה בשינוי שהולך ונבנה, ככל שעובר הזמן. השינוי ניכר במרקם ובחיוניות העור: הקמטים מטשטשים, העור מקבל אפקט של מתיחה והופך לרענן ומוצק יותר.

באיזה אזורים ניתן להזריק את הפרופילו?

במקומות ההזרקה המקובלים, כמו איזור הלחיים, סביב הפה ובמצח; ובאזורים שפחות מקובל להזריק בהם, כמו הצוואר, המחשוף וגב כף היד.

במה שונה הזרקת פרופילו מטיפול מזותרפיה, היכול להשיג תוצאות דומות באותם אזורים?

המטרה היא אמנם אותה מטרה: חידוש רקמת העור; אבל אופן הפעולה של החומרים המוזרקים שונה. בטיפולי מזותרפיה, המטרה מושגת באמצעות פציעה מכוונת של העור, על ידי דקירתו בהמון נקודות. הטיפול במזותרפיה ממושך ויש לחזור עליו מספר פעמים, להשגת תוצאות.

פרופילו מחדש את העור על ידי חומר המוזרק אל תוך העור - ומגרה את הרקמה להתחדשות בזמן קצר, ללא דקירות מרובות וללא פציעה של העור.

ההרכב המיוחד של החומר גורם לו להתפזר ברקמה באופן שווה; לכן אין צורך במספר דקירות רב, כדי להשיג תוצאה טובה. למעשה, ניתן להגיע לתוצאה טובה בזמן טיפול קצר באופן משמעותי - ובפחות דקירות. לפי פרוטוקול הטיפול של חברת IBSA, באזור מרכז הפנים ולאורך קו הלסת, יש צורך בחמש דקירות בלבד בכל צד. אורך הטיפול כחמש דקות - והוא מתבצע במרפאה.

כמה זמן תחזיק התוצאה?

כדי להשיג תוצאה מלאה, יש צורך בשניים עד שלושה טיפולים, הנעשים בהפרש של כחודש זה מזה, בהתאם להשגת התוצאה הרצויה. התוצאות ישמרו לאורך זמן, בכפוף למצב ההתחלתי של העור. ואחרי שנה עד שנה וחצי יהיה צורך בטיפול משמר.

ד"ר אייל שפירא הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייע בהכנת הכתבה: חן דגן

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום