הולכים ומונעים מחלות לב

(0)
לדרג

מחקר: פעילות אירובית, פעילות בחוץ והליכה מהירה קשורות לירידה בסיכון למחלות לב. הליכה מהירה במשך 2.5 שעות בשבוע מלווה בירידה של 35% בסיכון למחלת לב כלילית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לכו על הבריאות. פעילות גופנית בשעות הפנאי עשויה לסייע לנשים צעירות להפחית את הסיכון להופעת מחלת לב כלילית. כך עולה מתוצאות מחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Circulation.

החוקרים בחנו נתונים של יותר מ-97 אלף נשים שלקחו חלק במחקר Nurses' Health Study II, כולן היו בנות 27-44 שנים בתחילת המחקר ב-1991. החוקרים השלימו הערכה של היקף פעילות גופנית בשעות הפנאי באמצעות שאלונים שמילאו המשתתפות וניתחו את הקשר בין הסיכון למחלת לב כלילית ובין תדירות, סוג והיקף פעילות גופנית.

במהלך 20 שנות מעקב, החוקרים זיהו 544 מקרים של מחלת לב כלילית. מניתוח הנתונים עלה כי חלה ירידה בסיכון למחלת לב כלילית עם עלייה בהיקף פעילות גופנית שבועית.

אצל נשים שדיווחו על פעילות גופנית מתונה בכל שבוע תועדה ירידה של 33% בסיכון למחלת לב כלילית, בהשוואה לנשים שלא עסקו כלל בפעילות גופנית. בנשים שדיווחו על פעילות מאומצת בהיקף בשבוע תועדה ירידה של 23% בסיכון למחלת לב כלילית.

כאשר החוקרים חזרו על ניתוח הנתונים לאחר שנתיים ולאחר ארבע שנים הם מצאו כי היקף הפעילות הגופנית בשעות הפנאי ופעילות מתונה לא נותר מובהק סטטיסטית, אך המובהקות נותרה על כנה עם פעילות גופנית מאומצת.

עוד עולה מהנתונים כי פעילות אירובית, פעילות בחוץ והליכה מהירה נקשרו כולן באופן מובהק עם סיכון מופחת למחלת לב כלילית. הליכה מהירה במשך 2.5 שעות בשבוע לוותה בירידה של 35% בסיכון למחלת לב כלילית, בהשוואה לנתוני נשים שלא נהגו ללכת באופן קבוע. החוקרים לא זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין פעילות גופנית ובין מדד מסת הגוף והפחתת סיכון למחלת לב כלילית.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום