בת 60 ילדה תינוקת בריאה

(0)
לדרג

האשה הגיעה לבי"ח קפלן עם רעלת הריון חמורה ויולדה בקיסרי חירום. לאם ולתינוקת שלום; היולדת, שעברה טיפולי פוריות ארוכים: "הרגע המאושר בחיי"

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

היולדת הכי מבוגרת של בית חולים קפלן, בת 60, ילדה בהצלחה תינוקת בריאה בסוף השבוע האחרון. היולדת הובהלה לבית החולים עם רעלת הריון חמורה, נכנסה לניתוח קיסרי חירום, אך סוף טוב, הכל טוב - כעת האם והתינוקת מתאוששות ומרגישות מצוין במחלקת היולדות.

היולדת, מאזור השפלה, טופלה אצל ד"ר איליה בר במרכז הרפואי לפוריות ברמת אביב. הטיפול בה היה המורכב מאוד וכלל הסרת גידול שהתפתח ברחם. ביום חמישי האחרון הובהלה לחדר הלידה עם רעלת הריון חמורה, שמשמעותה סיכון ממשי ליולדת ולעובר לניתוח קיסרי חירום.

לאחר שעה ארוכה הצליח צוות רפואי גדול שכלל 2 רופאי נשים, 2 רופאי ילדים, מיילדת ו-3 אחיות 3 לחלץ בהצלחה את התינוקת ולייצב את מצבה של האם. התינוקת נולדה בריאה במשקל 2.2 ק"ג. ד"ר יעל נאמן, מומחית לגינקולוגיה בחדר ניתוח מיילדותי בקפלן, שיילדה את התינוקת לצד גינקולוג נוסף, ד"ר משה גילאור, הסבירה כי "המשמעות של רעלת הריון היא עלייה בלחץ דם, הפרשת חלבון מוגברת, הפרעות בתפקודי כבד וספירת דם, העלולים לסכן את היולדת והעובר. היולדת קיבלה במהלך הניתוח תרופות כדי להגן על המוח מפרכוס ולשמחתנו התינוקת יצאה בריאה וחיונית והועברה להמשך טיפול רופאת יילודים. היולדת מתאוששת בסיוע צמוד של הצוות הרפואי ונמצאת קרוב לתינוקת בכל זמן אפשרי".

היולדת הודתה לצוות הרפואי שהציל את חיי התינוקת שזכתה בה לאחר שנים של ניסיונות להיכנס להריון. "מיד עם קבלתי בחדר הניתוח המתין שם צוות רפואי גדול. כולם הרגיעו אותי, עודדו אותי והיו מחויכים. האושר הגדול בחיי היה כשהצוות הראה לי את התינוקת שלי, שחיכיתי לה כל כך הרבה שנים", היא אמרה.

ד"ר בר בירך על הלידה ואמר כי זו הוכחה שהריון ולידה מוצלחים אפשריים בגיל מבוגר, למרות כל הקשיים.

בואו לדבר על זה בפורום רעלת הריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום