מד"א נגד פוקימון גו

(0)
לדרג

מד"א מזהירים את הציבור משימוש מפני המשחק; זאת בעקבות נערה שנפלה מאופניים, צעיר שהתנגש בדלת זכוכית ונער שנפצע בים בחיפוש אחר היצורים הדמיוניים

מאת: מערכת zap doctors

זהירות, פוקימון! בתקופה האחרונה קשה שלא להיחשף למשחק שמשגע את העולם וכבש גם את ישראל הרי הוא 'פוקימון גו'. השחקנים, חלקם ילדים, כה שקועים במשחק, שלא שמים לב לסביבתם בחיפוש אחר היצורים הדמיוניים.

מד"א מצטרף לגופים הקוראים למשנה זהירות בעת המשחק, בעקבות קריאות שהתקבלו פצועים שנפגעו בשל שימוש באפליקציה ופונו לבית החולים כשמצבם מוגדר בינוני.

השבוע שעות הערב התקבלה קריאה במגן דוד אדום על נערה בת 15 מצפון הארץ שנפלה מאופניים ונחבלה בראשה. כמו כן התקבל דיווח על גבר כבן 35 מראשון לציון שרץ והתנגש בדלת זכוכית שהתנפצה, פגעה ברגלו והובילה לדימום מסיבי בגפיו התחתונות. המשותף לשני האירועים הללו, הוא יישומון המשחק הפופולארי "פוקימון גו". בשני האירועים, הפצועים שיחקו במשחק תמים, לכאורה, שהוביל לאסון.

אירועים אלו מתווספים לקריאות חוזרות ונשנות שמתקבלות בשבועות האחרונים במוקדי מגן דוד אדום כשבבסיסן שימוש מסוכן באפליקציית הפוקימונים.

מד"א מביעים חשש ומזהירים את הציבור משימוש באפליקציית המשחק "פוקימון גו". "זו תופעה מסוכנת שצוברת תאוצה. רק לפני שלושה ימים טיפלתי בצעיר כבן 16 שרדף אחרי פוקימונים בחוף הים, נאלץ להיכנס עם המכשיר למים ונפצע בראשו באורח בינוני. בשביל מה? בשביל לתפוס דמות דימיונית שדרך הסלולר משתלבת עם המציאות? סכנת נפשות", סיפר פאראמדיק מד"א גאורגי גוליאק.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "קוראים לציבור לנקוט אמצעי זהירות ולהיות ערים לסכנות היישומון. לא יתכן שילדים, בני נוער ומבוגרים ישאבו לתוך המשחק ויסכנו את חייהם על לא כלום".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום