3 חודשי המתנה לרופא מקצועי

(0)
לדרג

נתוני הלמ"ס מציגים תמונה אופטימית: מרבית הישראלים מרוצים משירותי הבריאות, אך לעתים ההמתנה לרופאים מקצועיים ארוכה. 20% השתמשו בביטוח פרטי כדי לבחור רופא

מאת: מערכת zap doctors

רוב הישראלים מרוצים מהטיפול הרפואי הניתן להם, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). עם זאת לעתים נדירות ההמתנה לרופא מקצועי ארוכה מדי - באזור שלושה חודשים ואף יותר. שביעות הרצון מהשירות הניתן בחדר המיון נמוכה יותר מאשר שביעות הרצון מטיפול בקהילה או בזמן האשפוז.

לפי הסקר, כמחצית מהפונים לרופא המקצועי (48%) המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% - 519.5 אלף איש - המתינו בין חודש לשלושה חודשים ו-5% - 122.5 אלף איש - המתינו יותר משלושה חודשים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי.

בסך הכל הישראלים מרוצים מהשירות הניתן להם אצל הרופאים המקצועיים: 90% מאלה שביקרו אצל רופא מקצועי בשנה האחרונה היו מרוצים מיחס הרופא במהלך הביקור. 94% חשו יחס של כבוד מהצוות הרפואי (הרופא, האחות), 61% 'במידה רבה', 33% נוספים 'במידה מסוימת'. רק 3% מסרו כי הרופא המקצועי לא התייחס אליהם בכבוד ('לא כל כך' או 'בכלל לא'). בנוסף, 79% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המקצועי ו-78% היו מרוצים ממיקום המרפאה. 73% מהפונים לרופא מקצועי הרגישו שותפים להחלטות על הטיפול בהם, רבע (25%, 683.6 אלף איש) לא הרגישו כך. בנוסף, כל ישראלי חמישי 19% השתמש בשנה האחרונה בשירותי רפואה פרטיים, כשהסיבה העיקרית לכך היא האפשרות לבחור רופא.

בקרב מי שהיו מאושפזים בשנה האחרונה נרשמה שביעות רצון גבוהה גם כן. 82% היו מרוצים מהטיפול שקיבלו. 85% היו מרוצים מהיחס של אנשי הצוות הרפואי: נשים בדומה לגברים; 83% מבני 44-20, 87% מבני 64-45, 90% מבני 65 ומעלה; יהודים יותר מערבים (87% לעומת 79%, בהתאמה).

למרות המחסור במיטות והצפיפות בבתי החולים הציבוריים, 76% דיווחו שהיו מרוצים מהתנאים הפיזיים של האשפוז - פרמטרים כמו מספר האנשים בחדר, האוורור, האוכל והניקיון. בקרב מי שביקרו בחדר מיון בשנה האחרונה - 72% היו מרוצים מיחס אנשי הצוות הרפואי, 27% - 361.9 אלף איש, לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל מיחס אנשי הצוות. רק 61% היו מרוצים מהתנאים הפיזיים בחדר המיון.

כשמדובר בביקורים אצל רופא המשפחה - מרבית הישראלים (94%) מרוצים. כמו כן 90% מרוצים ממיקום המרפאה ו-83% מרוצים משעות הקבלה של רופא המשפחה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה פנימית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום