מסתמן: פיקוח על אוכל בצהרונים

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: משרד הבריאות יפקח וספקי האוכל יציגו להורים את הרכב האוכל; "נדאג לאוכל ביתי ובריא לילדים, מי שלא ייעשה זאת - ייקנס"

מאת: מערכת zap doctors

הארוחות הניתנות בצהרונים (מסגרות חינוכיות לילדים לאחר שעות הגן ובית הספר) יהיו תחת פיקוח של משרד הבריאות; כך לפי הצעת חוק חדשה שאושרה היום (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

לפי ההצעה של ח"כ רחל עזריה (כולנו), ייקבע מראש מהו הרכב המזון שיינתן לילדים ומהם הערכים התזונתיים שיהיו בו. ספק המזון ומפעיל הצהרון יחויבו לפרסם את הרכב המזון וערכיו להורים ולתלמידים. אם לא יעשו זאת, ייקנסו בסכום של עד 6,000 שקלים על כל הפרה. בנוסף, מפקחים מטעם משרד הבריאות יטלו דגימות מזון מהצהרונים לצורך בדיקות מעבדה.

"75% מההורים לילדים קטנים הם חלק משוק העבודה, וכך מאות אלפי ילדים בישראל נמצאים מדי יום בצהרונים, שם הם אוכלים את ארוחת הצהריים שלהם. אין שום פיקוח והכוונה מסודרת בחקיקה שדואגת שהאוכל שיאכלו יהיה בריא. לילדים יהיה קשה להיפרד משניצלונים, צ'יפס וקטשופ, אבל לא נגיע לקינואה אורגנית, אלא נישאר עם אוכל ביתי מרכיבים איכותיים. יהיה מאתגר, נצטרך לתווך את זה להורים, אבל נצליח". עזריה ציינה כי הצעת החוק אינה כוללת עלות תקציבית נוספת על הקיימת כיום.

מנהלת המחלקת לתזונה במשרד הבריאות, פרופ' רונית אנדוולט: "אנחנו רואים ילדים עם חוסרים מאוד גדולים במזון, ומנגד גם בעיית השמנה. כיום יש הרבה תהליכים עוקפי תזונה בריאה. אנחנו רוצים תזונה כמה שיותר טבעית, עם טעם טבעי של מזון והרכב תזונתי בריא ומאוזן"
.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הדגיש כי יחולו עדכונים בהצעת החוק לקראת הבאתה לקריאה שניה ושלישית: "אם זה לא יעלה כסף, סימן שהפיקוח לא יהיה יעיל. מתי כולם יתעוררו? רק כשיקרה משהו נורא? על משרד הבריאות לקחת אחריות כוללת על הצהרונים, אחרת תהיה המערכת תהיה מסורבלת מדי והחוק לא יתקיים".

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום