אקינזאו: תמיכה במטופלי כימותרפיה

(2)
לדרג

לראשונה בישראל - תרופה חדשה, הכלולה בסל התרופות תסייע לחולי סרטן נגד הקאות ובחילות. את הקפסולה נוטלים לפני טיפול כימותרפי והיא משפיעה חמישה ימים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הכירו את אקינזאו (AKYNZEO) תרופה חדשה המבטיחה למנוע בחילות והקאות לאחר טיפולים כימותרפיים, ובכך מסייעת בהגברת ההיענות לטיפולים הכימותרפיים ובהפחתת תופעות הלוואי.

החידוש של אקינזאו, שמיוצרת על ידי חברת הלסין (HELSINN) השוויצרית ומשווקת בישראל על ידי חברת התרופות רפא, הוא שמדובר בקפסולה אחת הנלקחת לפני הטיפול הכימותרפי ופועלת למשך חמישה ימים. הקפסולה מונעת את הצורך לקחת תרופות נוספות במהלך מחזור הבחילות האופייני לחמשת הימים שלאחר הטיפול הכימותרפי, ימים שבהם ניכר סבל רב מבחילות והקאות.

בחילות והקאות המופיעות לאחר טיפולים כימותרפיים הן בין הסימפטומים המטרידים ביותר את חולי הסרטן העוברים טיפולים; תסמינים אלה עלולים לפגוע בצורה משמעותית בטיפול, כולל חוסר היענות לטיפול הכימותרפי, חוסר יכולת או רצון לאכול ולשתות, וכן פגיעה לרעה בתפקוד היומיומי של המטופלים.

מחקרים שבהם השתתפו אלפי מטופלים, בדקו את היעילות של אקינזאו אל מול הטיפולים המקובלים כיום ומצאו כי אקינזאו יעילה במניעת בחילות והקאות, ללא תופעות לוואי משמעותיות.

אקינזאו נמכרת באירופה ובארה"ב מזה כשנה ונמצאת בהנחיות הבינלאומיות לטיפול בבחילות והקאות. כעת, משהחליטה ועדת סל הבריאות 2016 לכלול את אקינזאו בסל התרופותמת, גם החולים הישראלים יוכלו להשתמש בה.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום