אחיות ביה"ס מאיימות בשביתה

(0)
לדרג

זאת בתגובה על הפרטת שירותי הבריאות לתלמיד. משרד הבריאות: נשקול להעביר את השירות לידי המדינה במחוז צפון, כפי שקורה בדרום הארץ

מאת: מערכת zap doctors

בהסתדרות האחיות מאיימים כי שנת הלימודים הקרובה תיפתח ללא שירותי בריאות. כך הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, בכנס שעסק בנושא הפרטת שירות הבריאות לתלמיד וטיפות החלב, במכון ון ליר בירושלים.

צעד זה מגיע על רקע הפרסומים לפיהם משרד הבריאות, בניגוד להסכם שנעשה בין משרד האוצר להסתדרות, אינו מתכוון בשנים הקרובות להחזיר את שירותי הבריאות לתלמיד לידי המדינה. דבר זה מותיר את האחיות לטענתן לעבוד בתנאים קשים תחת החברות הפרטיות.

שירותי הבריאות לתלמיד וטיפות החלב הם בסיס חיוני למימוש הזכות לבריאות, קידום בריאות האוכלוסייה ולצמצום פערים בבריאות, אולם הם סובלים ממחסור חמור בכוח אדם, מתשתיות מיושנות, ממצוקת תורים, מעומס עבודה על האחיות והרופאים בתחנות. כל אלה, נטען, פוגעים ביכולת לספק שירותי רפואה מונעת בסיסיים מעבר למתן חיסונים.

פרופ' יצחק גל-נור, מנהל פרויקט ההפרטה במרכז חזן במכון ון ליר, פתח את הכנס ואמר כי "תרופת הפלא של ההפרטה הרסה את המוסד של אחות בית הספר. רעיון ההפרטה שהיה אמור להוזיל רק הכפיל את העלויות מ-70 מיליון שקלים ב- 2007 ל-130 מיליון שקלים ב-2013".

משרד הבריאות: נשקול שינוי

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אנו מחויבים למתן שירות בריאות מיטבי ואיכותי לילדי ישראל. ואכן, בשנים האחרונות, ניתנים שירותי בריאות התלמיד לשביעות רצונו של משרד הבריאות בכל המחוזות, תוך שמירה על רמה גבוהה של כיסוי החיסונים ובדיקות הסקר המתבצעות על ידי האחיות בשירות. זאת בניגוד לעבר, אז השירות לקה בחסר כפי שהופיע בין היתר בדו"ח מבקר המדינה.

יש להדגיש כי בהתאם להסכמים עם משרד הבריאות מחויבות החברות המפעילות, לעמוד בתנאי שכר האחיות וזכותיותיהן התעסוקתיות בהתאם להסכם השכר הקיבוצי. לאור זאת הוחלט על ידי משרד הבריאות להשאיר את הפעלת השירות במתכונת הקיימת ולבחון את העברת השירות במחוז צפון להפעלה ישירה על ידי המדינה בנוסף למחוז דרום, וזאת למרות שביעות הרצון מהשירות במתכונת הנוכחית. במסגרת הבחינה תיבדק התועלת מההעברה ביחס לפגיעה האפשרית בשירות כתוצאה מהשינוי התפעולי.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום