הלבנת שיניים: בדרך לחיוך מושלם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

האם באמת ניתן להלבין את השיניים פעם אחת - ולתמיד? כיצד מתכוננים לטיפול? האם זה כואב? ואיך ניתן לשמור על חיוך מיליון דולר - שכולנו חולמים עליו? תגידו צ'יזזזז

טיפולי שיניים
077-9968471 (מספר מקשר)

הלבנת שיניים קשורה בראש ובראשונה לתחום האסתטיקה ברפואת השיניים. טיפול הלבנת השיניים הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול באסתטיקת הפה באופן כללי. כדי להגיע לתוצאות מושלמות, יש לשים לב למספר גורמים חשובים, הקשורים באיכות הטיפול, בהכנה אליו וכן בשמירת השיניים לאחר ההלבנה.

הדבר החשוב ביותר לפני הטיפול הוא לתאם ציפיות מול המטופלים. מאמר זה יוכל לסייע לכל מי שמעוניין בהלבנת שיניים - לגשת להליך יותר מוכן; ועם פחות שאלות.

עד כמה יכולות השיניים להיות לבנות?

בעידן שלנו, ברוב המקרים, המטופלים רוצים לצאת מהטיפול עם שיניים לבנות מאוד. אבל באופן טבעי, לשיניים שבפה שלנו יש גוונים שונים - ולא צבע אחיד. רובנו יכולים להביט במראה ולזהות סדרה שונה של גוונים בין השיניים שלנו - ולעתים גם בתוך השן עצמה. לכן, לא תמיד ניתן להגיע ללובן מושלם - ואם רוצים להגיע אליו, יש להתחיל בטיפול מקדים.

הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

איזה טיפולים מקדימים מומלץ לבצע לפני הלבנת השיניים?

לפני כל הלבנת שיניים, חשוב לבדוק קודם כל את מצב השיניים - באשר הן. הלבנת שיניים אינה יכולה להתבצע במצב של דלקת חניכיים; וגם לא במצב של עששת וחורים. לכן, אחרי בדיקה שגרתית אצל הרופא המטפל ואחרי סדרת צילומים (כאשר היא נדרשת) - יש למגר כל בעיה קיימת ולהלבין את השיניים כאשר הן במצב בריא.

כדי להילחם בנושא הגוונים הטבעיים השונים בשיניים, יש לטפל בשיניים הבעייתיות על ידי כתרים מחרסינה, או על ידי שיקום מורכב, הכולל שתלים דנטליים; ורק אחריהם - בחירת גוון הלובן.

מיהו מועמד פוטנציאלי להלבנת שיניים?

כל אדם מעל גיל 17 - מפני שבגיל ההתבגרות, השיניים והלסת עדיין גדלים ומתפתחים - שלא מרוצה מגוון השיניים שלו, מהמראה הכללי שלהן, או שמבקש להחליף סתימות ישנות. גם במצבים מורכבים יותר, כאשר מומלץ לשנות ולשפר את מראה השיניים, על ידי ציפויים מסוגים שונים (למנייטים) מומלץ לבצע הלבנת שיניים - לפני הכניסה לטיפול.

כיום מאוד פופולרי לרצות לבצע הלבנת שיניים אחרי טיפול אורתודנטי (טיפול ליישור שיניים).

כיצד מתכוננים לתהליך ההלבנה?

לפני הלבנת השיניים, המטופל עובר בדיקה אצל רופא השיניים, כדי לוודא כי השיניים שלו תקינות - וכי הן ללא עששת או דלקת חניכיים. לאחר מכן, מומלץ מאוד לעבור טיפול ניקיון אצל שיננית, בעדיפות לשבוע לפני ביצוע הלבנה. כמו כן, עבור הליך ההלבנה, כל מטופל ומטופל מקבל סד אישי - שישמש אותו להליך ההלבנה הביתי. הסד נבנה במדויק לצורת הפה והשיניים האישיים שלו.

מהם הטיפולים הנפוצים להלבנת שיניים?

הטיפולים הנפוצים והנוחים ביותר הם סד הלבנה שמוכן על פי מדידות שנעשו מראש - ולצדו חומר להלבנה. טיפול זה נעשה באופן עצמאי על ידי המטופל, בדרך כלל בשעת השינה. הרופא המטפל מדריך אותו מראש - כיצד להשתמש בסד ובחומרים, כדי להגיע לתוצאה מרבית, מבלי לפגוע בשיניים ובחניכיים.

הזמן שבו הסד מורכב על השיניים נע בין שעה לבין לילה שלם, תלוי במצב השיניים ובחוזק החומר המלבין. כאשר מדובר בשימוש באחוזים גבוהים של חומר הלבנה, הנושא מחייב הגנת חניכיים ובקרת רופא - במהלך הטיפול.

לצד טיפול קונבנציונלי זה, ישנם גם טיפולים נוספים, כגון טיפולי לייזר וטיפולים בעזרת חומרי הלבנה שונים, הנעשים במרפאה על ידי רופא השיניים - ולא על ידי המטופל עצמו.

מתי נדרש לבצע טיפול משולב?

טיפול משולב, הכולל גם שימוש בסד וגם שימוש בשירותי המרפאה, נתון לשיקולו של הרופא - ולטעמי משיג תוצאות הלבנה מושלמות. בשלב הראשון של הטיפול, מכינים סדים עבור הלבנה ביתית; ובשלב השני, לאחר מספר ימים, ניגשים למרפאה - לקבלת טיפול נוסף. את הטיפול השני, לאחר חמישה ימים, תוחמים בעוד "סשן" של הלבנה ביתית באמצעות הסד. לאחר מכן, מומלץ לבצע הלבנה ביתית נוספת אחת לשבועיים - כדי לשמר את התוצאה.

הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הלבנת שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

באיזה חומרים מומלץ להשתמש, לטובת הלבנת השיניים?

כיום, בשוק רפואת השיניים האסתטית, ישנם חומרים מסוגים רבים.

כדאי להשתמש בחומר שמיועד לשיניים רגישות עם נסיגת חניכיים, לצד חומרים המתאימים לשיניים בריאות - ללא רגישות. חומרים אלה אינם גורמים נזק לשיניים.

האם יש לטיפול תופעות לוואי כלשהן?

חלק מהמטופלים מעידים על תופעות לוואי, כמו רגישות לקור - יום-יומיים אחרי הטיפול; אבל אלה תופעות נקודתיות בהחלט. בתקופה הסמוכה לקבלת הטיפול, מומלץ להשתמש במשחות שיניים עבור שיניים רגישות.

כל כמה זמן יש לחזור על הטיפול, כדי לשמר את התוצאה של שיניים לבנות?

מומלץ לחזור על הטיפול אחת לשנה (או יותר), תלוי במזון ובשתייה שצורכים ביום-יום. למעשנים או למי שאוהב קפה שחור וצורך אותו הרבה, מומלץ לחזור על הטיפול באופן תכוף יותר. באשר לאחרים, מומלץ לחזור על הטיפול אחת למספר שנים. חשוב לדעת כי ניתן להגביר את לובן השיניים גם על ידי טיפולים חד פעמיים, כמו למשל לפני אירוע משפחתי או מקצועי חשוב.

כדי לשמור על גוון השיניים באופן יסודי, יש להימנע מעישון ומצריכה מוגזמת של משקאות ומאכלים בעלי צבע מובהק, לפחות בזמן הסמוך לטיפול (וגם באופן כללי).

ד"ר אירנה זילברשר היא רופאת שיניים העוסקת בטיפולי שיניים אסתטיים.

  • צור קשר
ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום