רפורמת הקורפנלקס לא תידחה

(0)
לדרג

השינוי שאמור להביא להוזלת המזון היבש יוצא לדרך כבר השבוע: מחיריהם דגני בוקר, ביסקוויטים, קרקרים, חטיפים, פסטות, אורז ומוצרים נוספים יוזלו

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות התערבות שר האוצר, משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן, רפורמת הקורנפלקס תצא לדרך באופן מיידי ולא תידחה בארבעה חודשים כפי שנקבע בדיון קודם שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בתחילת החודש. התקנות יגיעו כבר ביום חמישי הקרוב לאישור הוועדה ולאחר מכן תיכנס הרפורמה לתוקפה.

את רפורמת הקורנפלקס קידמו כחלון וליצמן במסגרת דיוני התקציב לשנים 2015-2016. הרפורמה שגובשה על ידי משרדי האוצר, הבריאות, והכלכלה נועדה להגדיל את היצע המזון המיובא, לאפשר יבוא מקביל, להגביר את התחרות ולהוזיל את מחירי מוצרי המזון המיובאים. הרפורמה תחול על מוצרים דוגמת דגני בוקר, ביסקוויטים, קרקרים, חטיפים, פסטות, אורז ומוצרים נוספים וצפויה להביא להוזלת מחירים משמעותית בשוק המזון היבש.

כזכור, בתחילת החודש התקיים דיון בוועדה, זאת בזמן ששר האוצר שהה בחו"ל. בדיון הוחלט על דחיית הרפורמה, זאת ללא ידיעתו של כחלון ובניגוד לדעתו. עם חזרתו לארץ הוא פנה לשר הבריאות בבקשה לקדם את הנושא באופן מיידי. בעקבות הסיכום בין השרים הקצה משרד האוצר למשרד הבריאות את כל המשאבים הנדרשים על מנת להתקין את כל התקנות הדרושות בכדי להביא להחלת הרפורמה מוקדם ככל הניתן.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום