רוצה ילד חכם? תאכלי פירות

(0)
לדרג

מחקר חדש קובע כי צריכה של פירות טריים או מיצים בהריון מעלה את היכולות הקוגנטיביות של הצאצאים בקרב בני אדם וגם אצל זבוב הפירות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

צריכת פירות במהלך ההריון מלווה בשיפור ביכולת הלמידה של הצאצאים העתידיים, ולא רק בבני אדם, אלא גם בזבוב הפירות (Drosophila). כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה אונליין בכתב העת EBioMedicine.

זבוב הפירות משמש כמודל חשוב לבחינת תופעות הקשורות ללמידה וזיכרון, עובדה מעניינת זו תומכת בתוקף הממצאים הנוכחיים. החוקרים מסבירים כי פירות הם מרכיב חשוב בתזונה בשלב מוקדם של ההריון ובמסגרת המחקר הנוכחי, שהינו תת-מחקר של מדגם CHILD-Edmonton, נכללו 688 משתתפים.

החוקרים מצאו כי בקרב אמהות שצרכו מנת פירות יומית (פירות ומיצים המכילים 100% פירות) במהלך ההריון תועדה עלייה של 2.38 נקודות בהתפתחות קוגניטיבית לאחר שנה אחת. בהתאם לממצאים אלו, החוקרים זיהו עלייה של 30% במדדי התפקוד בזבובי הפירות להורים שצרכו תוספת מיצי פירות 30% לפני הלידה, בהשוואה לצאצאים להורים שצרכו תפריט רגיל.

לדברי החוקרים, הריון הינו נקודת זמן קריטית להשפעה זו שכן צריכת פירות לאחר הלידה לא הביאה לשיפור תפקוד קוגניטיבי בבני אדם או בזבוב הפירות. ממצאי המחקר תומכים בהגברת צריכת פירות במהלך ההריון, כסגולה לעלייה משמעותית ביכולת הקוגניטיבית של היילודים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום