פיתוח: עדשות שמונעות גלאוקומה

(0)
לדרג

עדשות, לא לראייה בלבד. הפיתוחים החדשים בתחום כוללים עדשות המנטרות מדדי בריאות, למשל עוקבות אחר רמת הגלוקוז או מודדות לחץ תת עיני

מאת: מערכת zap doctors

המירוץ לפיתוח עדשות מגע חכמות ממשיך: Medella Health החברה שמתחרה בגוגל ושותפתה, חברת התרופות Novartis, גייסה לאחרונה 1.4 מיליון דולר לפיתוח עדשות מגע חכמות שיוכלו לנטר את מצב הבריאות של המרכיב אותן.

Medella חשפה כי בעדשה ישולבו חיישן קטן וחדשני שיש להחליפו רק פעם בחודש (לעומת פעם ביומיים אצל מתחרים), שבב ומיקרו-אנטנה אשר ישדרו את רמות הגלוקוז למכשיר סמארטפון. הדבר יאפשר למשתמש לעקוב אחר רמות הגלוקוז כמעט בזמן אמת. משך הזמן הארוך בין ההחלפות יאפשר למשתמש לכייל בפשטות את החיישנים ויוזיל עלויות של מעקב אחר גלוקוז. המעקב המיידי חשוב ומהפכני מכיוון שהוא משנה את הגישה מטיפול המגיב לבעיות, לטיפול המונע אותן.

רואות את העתיד

אך גלוקוז הוא לא המשתנה היחיד שאותו יכולות לנטר עדשות מגע חכמות. מחקר שנערך לאחרונה במרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה בארה"ב הראה כי עדשות מגע חכמות יכולות לעקוב גם אחר התקדמותה של גלאוקומה, מחלת ראייה המהווה את הסיבה הראשית לעיוורון. במחקר נמצא כי המדידות השונות מאפשרות לקבוע מי מהחולים נמצא במצב יציב יחסית ואצל מי המחלה מתקדמת. זוהי קביעה שלא ניתן לעשות מבדיקה חד פעמית של לחץ בעין. מעקב באמצעות העדשות יכול לעזור לדעת האם תרופה כלשהי מסייעת לחולה או לא, מאחר שניתן לראות כיצד העין מגיבה לתרופה.

במחקר השתתפו 40 חולים בגלאוקומה פתוחת-זווית בני 40-89 והם התבקשו להרכיב את העדשות במשך 24 שעות. בזמן זה החיישנים קלטו והקליטו תנועות ושינויים בעקמומיות העין אשר נוצרו עקב שינויי לחץ על העין. החוקרים מצאו כי לחולים שעדשות המגע שלהם הקליטו יותר שינויים ותנודות חריפים במהלך השינה הייתה התקדמות מהירה יותר של המחלה. עדשות חכמות יוכלו לעזור גם לסובלים מפרסביופיה (זוקן ראיה - ירידה ביכולת העין להתמקד בעצמים הנמצאים בקרבתה). העדשה תעזור לפקס את העין באופן אוטומטי.

חברת גוגל משקיעה רבות בפרויקט זה והוציאה מספר פטנטים בתחום. ביניהם פטנט עבור עדשות מגע הנטענות באנרגיה סולארית אשר יאספו מידע ביומטרי הכולל, טמפרטורת גוף, רמות האלכוהול בדם וחומרים אלרגנים.

בואו לדבר על זה בפורום גלאוקומה - לחץ תוך עיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום