לוקמיה לימפובליסטית: טיפול אימונותרפי

(0)
לדרג

בשורות מעודדות: לראשונה הראה טיפול אימונותרפי (בלינצייטו) יעילות בהישרדות הממוצעת של חולי לוקמיה לימפובליסטית חדה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורות מעודדות לחולי לוקמיה לימפובליסטית חדה עם B-cell: מנתוני מחקר TOWER, פאזה שלישית, נמצא כי התרופה בלינצייטו (BLINCYTO®, Blinatumomab) תרמה לעליה כמעט כפולה בממוצע ההישרדות הכוללת - 7.7 חודשים, בהשוואה ל- 4 חודשים בטיפול הסטנדרטי. הנתונים הוצגו על ידי חברת התרופות אמג'ן (Amegen) במהלך הסימפוזיון הנשיאותי בקונגרס ה -21 של איגוד ההמטולוגיה האירופי (EHA) בקופנהגן, שנערך בסוף השבוע.

פרופ' מקס טופ, M.D, ראש המחלקה ההמטולוגית בבי"ח האוניברסיטאי של וירצבורג, גרמניה: "לוקמיה לימפובלסטית חדה היא הסוג האגרסיבי ביותר של ממאירות תאי B. הנתונים שהוצגו לא רק מוכיחים את הפוטנציאל של טיפולים אימונותרפיים, המבוססים על נוגדן דו ראשי המפעיל את תאי ה T, אלא גם מאשרים את היעילות של התרופה בלינצייטו בקרב חולים אשר טופלו בטיפולים קודמים רבים".

השיפור בהישרדות הכללית היה עקבי בכל תת-הקבוצות, ללא קשר לגיל, מספר טיפולי הצלה קודמים או השתלה קודמת של תאי גזע (alloSCT). תופעות הלוואי החמורות כללו זיהומים, הפרעות במערכת הדם והלימפה, הפרעות במערכת העצבים ותסמונת שחרור ציטוקינים. תופעות הלוואי של בלינצייטו אשר נצפו במחקר TOWER, תאמו את פרופיל הבטיחות הידוע של התרופה.

"זהו המחקר הראשון של אימונותרפיה המציג יעילות של הישרדות כוללת בקרב חולים מבוגרים, עם לוקמיה לימפובלסטית חדה מסוג B-cell בעלי כרומוזום פילדלפיה שלילי (B-cell ALL Ph- ) העמידה לטיפול או עם הישנות של המחלה. זוהי מחלה מורכבת מאוד לטיפול עם אפשרויות טיפול מוגבלות", אמר שון א.הארפר, M.D, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בחברת אמג'ן. "בלינצייטו נמצאת כיום באישור מואץ לטיפול בחולים עם לוקמיה לימפובלסטית חדה בעלי כרומוזום פילדלפיה שלילי בשלב נשנה או עמיד , ואנו מצפים לעבוד עם רשויות הרגולציה לטובת אישור מלא לטיפול בבלינצייטו עבור קבוצת חולים זו".

לוקמיה לימפובליסטית חדה (ALL), הוא סרטן נדיר הפוגע בדם ובמח העצם, כאשר קצב התקדמות המחלה מהיר. חולים מבוגרים המאובחנים עם ALL עם כרומוזום פילדלפיה שלילי, הינם לרוב צעירים בממוצע הגילאים 34-39. נכון לעכשיו, אין טיפול סטנדרטי מקובל עבור חולי ALL מבוגרים עם הישנות של המחלה או עמידות לטיפולים קודמים, מעבר לכימותרפיה. עבורם, לרוב הפרוגנוזה היא גרועה מאוד, עם הערכת זמן ממוצעת של הישרדות כללית העומדת על שלושה עד חמישה חודשים.

בואו לדבר על זה בפורום לוקמיה והשתלות מח עצם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום