דוקטור, אני מעדיף שתלבש חלוק לבן

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח כי חולים רבים מעדיפים כי רופאים, במיוחד בעלי צבע עור שחור, יקפידו ללבוש חלוק לבן. משיבים מובטלים פחות התעקשו על לבוש מקצועי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

דוקטור, החלוק הלבן הולם אותך. מרבית החולים מעדיפים כי הרופאים המטפלים בהם יקפידו על לבוש מקצועי, בפרט חלוק לבן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהתמקדו במפגש בין מטופלים ורופאי עור. הממצאים פורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת JAMA Dermatology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את העדפות המטופלים את לבוש רופאי העור במרפאות חוץ, מרכזי ניתוח וטיפולי בפצצעים ולזהות גורמים העשויים להשפיע על העדפות המטופלים, כמו גם כיצד לבוש הרופאים השפיע על תפישות המטופלים את הרופא.

מדובר בסקר שכלל 255 מטופלים במרפאות עור, כאשר לכל מטופל הוצגה סדרת תמונות שהציגה רופאים בארבע תלבושות שונות: חליפת עסקים (חליפה ועניבה), לבוש מקצועי (חלוק לבן ועניבה), לבוש חדר ניתוח (מדי ניתוח) ותלבושת יומיומית (חולצה קצרה וג'ינס). כל סדרת תמונות הוצגה על דף יחיד, כך שהמטופל יכל לראות את ארבע התלבושות בו-זמנית. המשיבים התבקשו לבחור את הרופא המועדף עליהם בתגובה לסדרת שאלות.

מבין המשיבים, 62.6% היו מטופלים במרפאות עור, 24% מטופלים במרפאות כירורגית עור ו-13.4% מטופלים במרפאות טיפול בפצעים.

המשיבים העדיפו בבירור את הלבוש המקצועי בכל הקטגוריות שנבחנו. באופן ספציפי, 73% העדיפו תלבושת מקצועית, 19% העדיפו מדי ניתוח, 6% העדיפו תלבושת עסקית ו-2% לבוש יומיומי.

התשובות הצביעו על העדפה לתלבושת מדי ניתוח על-פני תלבושת מקצועית (49% לעומת 47%) במקרים של דרמטולוגיה דחופה.

בקרב משיבים שצפו בתמונות של רופא או רופאה שחורים תועדה שכיחות מוגברת להעדפת תלבושת מקצועית, בהשוואה למשיבים שצפו בתמונות של רופא לבן. משיבים לא-לבנים ומובטלים נטו פחות להעדיף תלבושת מקצועית.

המשיבים גם העדיפו תלבושת מקצועית בכל סוגי המרפאות, אם כי באלו במרפאות כירורגיות תועד סיכוי נמוך יותר להעדפת תלבושת מקצועית.

ממצאי המחקר מעידים כי מרבית המטופלים מעדיפים כי רופאי העור יקפידו על לבוש מקצועי, כאשר מאפייני המטופלים והרופאים עשויים להשפיע על העדפה זו.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום